REKLAMA

PKP Intercity potwierdza: Będzie linia z Płocka. Od kiedy?

REKLAMA

Jak informowaliśmy, w rozkładzie jazdy PKP Intercity pojawił się bezpośredni kurs z Płocka do Katowic. Wyszukać go można było, wpisując datę 17 grudnia br. Jednak pociąg TLK Chemik ruszy później.

Możliwość wybrania bezpośredniego dojazdu z Płocka do Katowic zauważył nasz czytelnik. Faktycznie, w wyszukiwarce połączeń można było znaleźć kurs pociągu TLK Chemik już w połowie grudnia. Zapytaliśmy PKP Intercity, jakie są plany uruchomienia tego połączenia.

– W rozkładzie jazdy edycji 2020/2021 przewidziano kursowanie pociągu TLK Chemik rel. Płock – Gostynin – Kutno – Łódź Widzew – Częstochowa – Katowice – potwierdziła nam Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity. – Ze względu na uwarunkowania związane z epidemią, pociąg TLK Chemik rozpocznie kursowanie od 10 stycznia 2021 r. – wyjaśnia.

Jak dodaje, po uruchomieniu pociąg ten umożliwi włączenie w siatkę połączeń dalekobieżnych uruchamianych przez PKP Intercity miast Płock i Gostynin (zamieszkałych łącznie przez blisko 140 tysięcy osób), zapewniając im bezpośrednie połączenia z Łodzią oraz południem kraju. Stworzy też dodatkowe możliwości odbywania podróży w innych relacjach, przy wykorzystaniu połączeń z przesiadką na stacjach węzłowych, w tym np. do/z Krakowa, dzięki skomunikowaniu w stacji Łódź Widzew z pociągiem IC Kazimierz.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, pociąg TLK Chemik umożliwi poranny dojazd z Płocka i Gostynina do Łodzi oraz Katowic, a także powrót na wieczór. Odjazd z Płocka zaplanowano na godzinę 05:24, przyjazd do Łodzi Widzewa na 07:39, a do Katowic na 10:38.

W drodze powrotnej przewidziano odjazd z Katowic o godzinie 17:31 oraz z Łodzi Widzewa o 20:46, zaś przyjazd do Płocka na godzinę 23:06.

– Należy zaznaczyć, że ze względu na prace inwestycyjne przeprowadzane przez zarządcę infrastruktury na linii kolejowej numer 16, trasa pociągu na odc. Kutno – Łódź Widzew prowadzi przez stacje: Łowicz Gł. oraz Koluszki. Wraz z zakończeniem prac, pociąg TLK Chemik skierowany będzie na trasę podstawową przez stacje: Łęczyca, Ozorków oraz Zgierz, co powinno przyczynić się do skrócenia czasu przejazdu z Płocka do Łodzi oraz Katowic – tłumaczy Katarzyna Grzduk.

Rzecznik precyzuje również, że codzienny pociąg TLK Chemik będzie obsługiwany składem wagonowym, prowadzonym lokomotywą elektryczną serii EU/EP07.

Połączenie Płock-Katowice to część nowości, ogłoszonych przez PKP Intercity na najbliższy rok. Nowy rozkład wejdzie w życie w niedzielę, 13 grudnia 2020 roku. Łącznie pociągi PKP Intercity będą zatrzymywać się w około 420 miastach i miejscowościach. Każdego dnia na tory będzie wyjeżdżać średnio około 400 pociągów przewoźnika.

– Utrzymany zostaje ten sam poziom oferty, mimo utrudnionej sytuacji rynkowej spowodowanej wciąż trwającą epidemią. Nowy rozkład przynosi widoczne efekty programu modernizacji polskiej kolei – zwiększy się komfort podróżowania, dzięki obsługiwaniu coraz większej liczby pociągów nowym lub zmodernizowanym taborem. Unowocześniana flota będzie wykorzystywać zmodernizowane linie kolejowe, zapewniając krótsze czasy przejazdu na wielu trasach – informuje PKP Intercity.

Nowe połączenia dotyczą również m.in. trasy Warszawa – Trójmiasto, Trójmiasto – Wrocław, Kraków – Katowice, Kraków – Wrocław czy Katowice – Wrocław.

Jak zapowiada PKP Intercity, wzrośnie też komfort podróżowania, a to za sprawą większej liczby pociągów IC, mniej zaś składów TLK w kategorii połączeń ekonomicznych.



Rozkład na sezon 2020/2021 przynosi także nowe możliwości zagranicznych podróży. Pociąg IC Wawel zapewni mieszkańcom Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia i Zielonej Góry codzienne połączenie z Berlinem. Podróżni zyskają bezpośrednie połączenie z Podkarpacia do Pragi i Budapesztu, które umożliwi nowa, wydłużona do Przemyśla relacja pociągu IC Cracovia.

Nowością na torach będzie także skład TLK Sudety relacji Jelenia Góra – Kraków, który pojedzie przez południową część województwa dolnośląskiego, m.in. Świdnicę, Dzierżoniów  i Ząbkowice Śląskie oraz Nysę i Prudnik na Opolszczyźnie, włączając tym samym te 5 miast w siatkę połączeń PKP Intercity.

Po kilku latach przerwy Otwock odzyska bezpośredni dostęp do oferty PKP Intercity dzięki kończącej się modernizacji linii nr 7 na odcinku Pilawa – Otwock i skierowaniu pociągów łączących Warszawę i Lublin właśnie przez to miasto.

Od czerwca 2021 roku dostęp do usług PKP Intercity uzyska również kilka nowych miejscowości na Podlasiu. Pociąg TLK Biebrza pojedzie w wydłużonej relacji Gdynia – Warszawa przez Olsztyn, Białystok, a dalej przez Bielsk Podlaski, Hajnówkę, Czeremchę i Siemiatycze, zapewniając mieszkańcom tych miejscowości bezpośredni dojazd do stolicy.

Na torach pojawi się także IC Bosman, który połączy Wrocław z Kołobrzegiem przez Poznań. Pociąg TLK Wyczółkowski zapewni dodatkową komunikację z Lublina do Świnoujścia, kursując przez Kielce, Częstochowę, Wrocław i Zieloną Górę. Mieszkańcy Nysy i Prudnika będą mogli także korzystać z drugiego pociągu – TLK Kormoran pojedzie w nowej relacji Polanica Zdrój – Olsztyn przez Katowice oraz Warszawę. Skład ten zapewni warszawianom i olsztynianom połączenie z Kotliną Kłodzką. Decyzja o dacie ich uruchomienia zostanie podjęta na podstawie prowadzonych na bieżąco analiz.

– Trwająca epidemia i związane z tym ograniczenia wprowadzane w sferze publicznej przyczyniają się do mniejszego zapotrzebowania na podróże koleją. W związku z tym PKP Intercity na podstawie prowadzonych na bieżąco analiz frekwencji w swoich pociągach może wprowadzać zmiany w siatce połączeń, dostosowując ofertę do aktualnego zainteresowania – zastrzega rzecznik PKP Intercity.

Obecnie w pociągach przewoźnika może być zajętych jednocześnie, co najwyżej 50 proc. miejsc do siedzenia. Spółka na bieżąco monitoruje frekwencję we wszystkich swoich pociągach. Widząc zwiększone zainteresowanie połączeniami, w miarę możliwości podejmuje decyzje o wzmocnieniu ich dodatkowymi wagonami nie dopuszczając do przekroczenia limitu zajętości 50 proc. miejsc.

PKP Intercity funkcjonuje w reżimie sanitarnym. Na pokładach pociągów obowiązuje zakrywanie ust i nosa podczas trwania całej podróży. Każdy skład przewoźnika jest dezynfekowany i czyszczony po zakończeniu przejazdu. Od marca do końca października 2020 r. wykonano ponad 260 tysięcy dezynfekcji. Kierownicy pociągów i konduktorzy są wyposażeni w środki ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej – maseczki i rękawiczki ochronne oraz żele do mycia i dezynfekcji rąk. Ich kontakt z podróżnymi podczas kontroli biletów, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali konduktorskich, odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu.

Już niedługo pojedziemy pociągiem z Płocka do Katowic. Kiedy do Trójmiasta?

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 1

  1. I tak powiem says:

    Podniecacie się tym pociągiem, jak Żukiem w latach 70tych co rozwoził koka kolę po sklepach
    I tak nikt nim nie będzie jeźdźił ! Jakieś objazdy przez pierdziszewa wokół Łodzi…
    Lepiej wybudujcie od podstaw linie na Nowy Dwór Mazowiecki która w planach jest od 50 lat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Najchętniej dzisiaj czytane

Reklama


REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU