Z takim założeniem odbyło się czwartkowe spotkanie social media w klubie Poofa, będące pierwszym tego typu wydarzeniem w Płocku. Projekt ten jest realizowany już w 10 innych miastach Polski. Czy w Płocku zagości na stałe?
Na spotkaniu, które miało miejsce 3 marca, pojawiło się ponad 100 osób. Ideą eventu jest integracja ludzi z branży social media.
– Jest to publiczność mocno zintegrowana, która dobrze się zna i nawiązała ze sobą dobre relacje – mówi Małgorzata Gontarek, koordynator i prowadząca spotkanie.
Jedni mogą pogłębić swoją wiedzę z zakresu social media, inni zdobyć kontakty do ludzi z branży, a nawet dostać propozycję ciekawej pracy. – Przyjeżdżamy po to, by dopytać prelegentów o swój projekt, by wymienić się doświadczeniami – powiedziała nam Agnieszka, uczestniczka spotkania.
Czy można zarabiać na zakupach?
Pierwszym prelegentem czwartkowego spotkania był Kamil Janiszewski – wpółzałożyciel listonic.com oraz aplikacji Żbik. Swoje wystąpienie poświęcił popularnym i znanym niemal wszystkim kuponom ze zniżką na zakupy. Aplikacja, którą stworzył Kamil, oferuje kupony na zakupy codzienne (głównie spożywcze) on-line. Pomysł jest kopią modelu funkcjonującego w USA.
– W praktyce działa to tak – poprzez aplikację akceptujemy kupon na produkt, który chcemy kupić. Kolejny krok to kupno danego produktu i wysłanie zdjęcia paragonu jako dowodu zakupu. Zwrot części pieniędzy otrzymujemy na konto – chwali zalety aplikacji Janiszewski.
Przebij czwartą ścianę
O marce na YouTubie opowiedział uczestnikom redaktor prowadzący serwis YT360.pl, Bartek Luzak. Prelegent przedstawił 10 zasad kreatywnej strategii na YouTube. Przekonywał, że warto korzystać z własnych doświadczeń.
Każdy z nas był kiedyś użytkownikiem YouTube i wie, co tam oglądał i udostępniał. Najlepszym sposobem na osiągnięcie sukcesu w tej materii jest jednak zwracanie się do widza bezpośrednio.
– Bardzo ważne jest, aby zachować rozmowę, interakcję z widzem – mówi Bartek.
Zacznij młodo!
Trzecim prelegentem miał być doświadczony bloger i specjalista, zajmujący się komunikacją marketingową, Artur Jabłoński. Niestety, nie dotarł na spotkanie, więc zastąpił go… 14-letni Krystian Gontarek. Opowiadał o swojej niezwykłej przygodzie. Dostał szansę pojechania na „Startup Wekeend”, pod warunkiem, że znajdzie pomysł na własny startup i omówi go w języku angielskim.
Udało się, a początkowy sukces dodał mu skrzydeł. – Najpierw rozmawiam z bardziej doświadczonymi ode mnie, wymieniam się poglądami, później dopiero przyznaję się do wieku – mówi Krystian.
Kolejna taka impreza została zaplanowana na 28 kwietnia. A już 17 marca osoby z branży social media będą mogły spotkać się na Płockampie. PetroNews jest patronem medialnym obydwu wydarzeń.
Sylwia Wiśniewska
Było fajnie i inspirująco ;)
Czekamy na kolejne spotkanie !