- Korzyści z inwestycji kolejowych są niezaprzeczalne. Płock i Grudziądz, dziś wykluczone transportowo, przestaną być białymi plamami na kolejowej mapie Polski. Bardzo istotnie usprawni się skomunikowanie z centrum Polski Torunia i Bydgoszczy. Szprycha do Kołobrzegu i Koszalina skokowo poprawi dostępność najbardziej wykluczonego obszaru Polski, czyli Pomorza Środkowego - mówił Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK.To wszystko w ramach kolejowej części Programu CPK, która zakłada budowę 1600 km nowych linii prowadzących z 10 kierunków do Portu Lotniczego Solidarność i Warszawy.
- Z ponad 100 polskich miast będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Portu Solidarność i Warszawy w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny. Zadania realizowane w ramach Programu Kolejowego CPK pozwolą nam działać na rzecz zrównoważenia transportu w Polsce. Dzisiaj charakteryzuje się on niedostatecznym rozwojem kolei i opiera w nadmierny sposób na infrastrukturze drogowej - mówi Piotr Malepszak, pełniący obowiązki prezesa CPK.29 kwietnia br. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie, na mocy którego każdy z nowych odcinków torów, którymi pociągi dojadą do CPK i Warszawy, otrzymał numer i został włączony do wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym.
- Zależy nam, żeby mieszkańcy wszystkich regionów w Polsce, z miast i wsi mieli równy dostęp do kolei, żeby mogli wygodnie podróżować do każdego zakątka kraju. Te inwestycje zapewnią szkielet systemu transportowego państwa - mówił premier Mateusz Morawiecki na konferencji prasowej poświęconej założeniom Programu Kolejowego CPK na stacji Łódź Fabryczna.Łączna długość linii kolejowych w Polsce wynosi dziś ponad 19 tys. km. Od początku lat 90. zostało rozebrane ponad 5 tys. km linii. Nowe inwestycje są potrzebne, ponieważ od lat 80., kiedy zakończono realizację Linii Hutniczo-Siarkowej, a wcześniej Centralnej Magistrali Kolejowej, nie budowano w Polsce na dużą skalę szlaków kolejowych. Program CPK to pierwszy plan budowy nowej infrastruktury kolejowej od tego czasu. Szprycha nr 1, zgodnie z dotychczas złożonymi zapewnieniami, jest priorytetową inwestycją w ramach 1. etapu Programu Kolejowego CPK. http://petronews.pl/plock-ma-miec-nowa-stacje-kolejowa-co-stanie-sie-z-dworcem/
xx13:09, 28.05.2019
Enigma. Ile km i jaki koszt. Nadal nie ma kolei do Modlina a właściciele lotniska ujawnili, że zgodzili się na dawniejsze propozycje Struzika aby to on miał 51 % udziałów... a wtedy Struzik... dal nogę. Nic z tego nie wyjdzie. Będzie drogo i z kłopotami.... 13:09, 28.05.2019
ATalent13:37, 28.05.2019
Pomiędzy bajki proszę włożyć te "mrzonki polityków". Nic nie powstanie i nie powstało poza lukrowanymi planami na papierach i slajdach. 13:37, 28.05.2019
PEELKA14:53, 28.05.2019
To jest jedyna opcja ( oprócz przedłużenia o północną nitkę CMK) na wyjście tego miasta z totalnego zadupia jakie nam zafundowali nic nie mogący politycy różnych nacji. 14:53, 28.05.2019
ziom15:33, 28.05.2019
Nie wierzę i tyle. 15:33, 28.05.2019
noxion18:14, 28.05.2019
a to wszystko to obiecywanie gruszek na wierzbie przez oszystów pisowskich.Gowno z tych planow wyjdzie. 18:14, 28.05.2019
21:03, 28.05.2019
Niech politycy zrobią coś z podwyzkami paliwa bo to już śmieszne jest cały czas mydlenie oczu a jak mówią o barylkach to konam że śmiechu 21:03, 28.05.2019
artek13:13, 31.05.2019
Czy trzeba czekać na budowę CPK, by wybudować te wszystkie szprychy(połączenia)? Czy jest to takie przedwyborcze gadanie? Mamy polityków idiotów. 13:13, 31.05.2019
widz10:04, 17.11.2020
Będzie wszystko!
Prezydent Płocka kibicuje, a przewodniczący rady miasta zacisnął kciuki!
Teraz nam pozostaje tylko czekać! 10:04, 17.11.2020
0 0
Piniendzy ni ma nie byndzie 20:12, 29.05.2019