– Czy fotoradary, których używa płocka straż miejska mogą pracować w niskich temperaturach? – pyta nasza czytelniczka. – W Lublinie, kiedy temperatura spadnie poniżej -10 st. C strażnicy nie mogą robić zdjęć, bo może dojść do przekłamania wyniku – dodaje. Czy mróz ma wpływ na pracę fotoradarów używanych przez płocką straż miejską? Zapytaliśmy.
Nasza czytelniczka jako przykład przytacza urządzenia pracujące w Lublinie. Homologacja tamtych radarów określa, że urządzenie przystosowane jest do pracy w temperaturze do – 10 st. C. Zdjęcia wykonane w zbyt niskiej temperaturze nie mogą być podstawą do nałożenia mandatu na kierowców przekraczających prędkość. – Jak ta sytuacja wygląda w przypadku fotoradarów użytkowanych przez płocką straż miejską? – pyta.
Jolanta Głowacka, rzeczniczka prasowa municypalnych przyznaje, że choć zapis użytkowania fotoradaru w temperaturze powyżej – 10 st. C widnieje także w instrukcji obsługi płockich fotoradarów, to u nas problem ten nie występuje. – W Lubinie straż miejska używa innego fotoradaru, który wymusza rozstawianie go na trójnogu na zewnątrz – komentuje Głowacka. – Nasz i ich fotoradar to technicznie dwa różne urządzenia, które choć służą do tego samego celu, są inaczej użytkowane – dodaje.
Rzeczniczka strażników zapewnia, że maszyny używane w Płocku zawsze montowane są wewnątrz pojazdu. – Ludzie i laptop obsługujący sprzęt nie wytrzymaliby z zimna, więc nasze samochody są odpowiednio nagrzane i siłą rzeczy w środku nie osiągają tak niskiej temperatury – tłumaczy Jolanta Głowacka. – Przyznaję jednak, instrukcja obsługi zawiera ostrzeżenie, że jeśli urządzenia znajdowały się w temperaturze poniżej – 10 st. C należy wstrzymać się przed ich używaniem przez godzinę, lecz taki przypadek w Płocku nie ma prawa nastąpić – dodaje rzeczniczka płockich strażników.
Kierowcy, którzy chcieliby zanegować wynik fotoradaru straży miejskiej pozostaną więc niezadowoleni – powodu do obniżenia lub odstąpienia od mandatu w mrozie nie znajdziecie.
Czyli odczyty zuradów na masztach i na trójnogach ustawiane przez SM koło samochodu można kwestionować, jeśli temperatura przekroczy -10 C. :))
Osobiscie proponuje patrzyć na licznik a nie na termometr ale ta wiedza się przyda
Przy tym natężeniu ruchu i sposobie jazdy kierowców, nie da się łypać za często ani na jedno, ani na drugie. Myślę, że wszyscy mają żal do SM nie za radary, ale głównie za ich aroganckie zachowanie wobec społeczeństwa. Stąd też bierze się potem brak zaufania i chęć ich likwidacji.