REKLAMA

REKLAMA

Znana jest przyczyna masowej usterki w PKP. Ruch pociągów jest przywracany

REKLAMA

PKP PLK przekazało wyjaśnienia w sprawie przyczyny masowej awarii, do której doszło 17 marca o godz. 4 rano. Wznawiana jest już praca kolejnych lokalnych centrów sterowania (LCS), a ruch pociągów jest przywracany.

Znane są przyczyny usterek w centrach sterowania, do których doszło w czwartek nad ranem. Zgodnie z oświadczeniem firmy Alstom – producenta urządzeń – to błąd w działaniu urządzeń.

Przeczytajrównież

„Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Wdrożyliśmy plan przywrócenia dostępności urządzeń sterowania ruchem kolejowym, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane usterką w systemach sterowania ex-Bombardier” – przekazała firma w oświadczeniu.

Jak wyjaśnia rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec, zmiany w kursowaniu pociągów, które wystąpiły dziś od godz. 4 i są spowodowane usterkami w pracy lokalnych centrów, mają charakter ogólnopolski. W koordynacji z Ministerstwem Infrastruktury pracuje sztab, z udziałem przedstawicieli zarządcy infrastruktury PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz przewoźników, który koordynuje działania na sieci kolejowej.

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

– Aby minimalizować utrudnienia wprowadzane jest wzajemne honorowanie biletów. W miarę możliwości, na bieżąco są podawane informacje dla podróżnych. Dane o kursowaniu pociągów z uwzględnieniem bieżącej sytuacji zamieszczają na swoich stronach przewoźnicy. Zwroty biletów można realizować wg obowiązujących i podanych przez przewoźników zasad – informuje rzecznik PKP PLK.




Przypomnijmy, że około godz. 4 zmiany z przyczyn technicznych wystąpiły w 19 lokalizacjach na lokalnych centrach sterowania i objęły kilkaset kilometrów linii kolejowych. Obecnie przywrócono ruch pociągów z wykorzystaniem urządzeń w LCS w 10 lokalizacjach: LCS Działdowo, Gdynia, Tczew, Koluszki, Kraków Główny, Warszawa Rembertów, Biała Podlaska, Czechowice – Dziedzice, Poraj i Skoczów. Przekłada się to na wznawianie rozkładowych kursów pociągów i stopniową normalizacje ruchu.

Lokalne centrum sterowania (LCS) to miejsce, z którego pracownicy prowadzą ruch pociągów za pomocą systemów komputerowych na stacjach i linii o długości od kilku do kilkudziesięciu kilometrów.

Ogromna awaria w PKP PLK. „Problem nie dotyczy wyłącznie Polski, ma charakter globalny”

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 1

  1. Prąd says:

    powiem tak.
    Śmierdzi mi delikatnie fakt że nie tylko w Polsce nastała awaria całych sieci trakcyjnych, komputerów, baz dowodzenia itp.
    Może Ukraina to dopiero początek.
    Strach się bać.
    Ogólnie to jak wszystko będzie na prąd (jedyne źródło napędzania maszyn, urządzeń, samochodów) to świat będzie zagrożony uzależnieniem od kilku a może nawet jednego durnia z przerośniętym ego.
    Powiem tak… nie kupujcie za szybko elektryków (aut) bo to wszystko delikatnie ( na razie) śmierdzi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU