Zamknij

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych. Firmy widoczne w Google zarabiają więcej!

12:18, 13.09.2021 Redakcja Aktualizacja: 12:55, 13.09.2021
Skomentuj

Statystyki z różnych źródeł nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Największym kanałem sprzedażowym w trzeciej dekadzie XXI wieku jest najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa. Zasięgami Google bije wszystkie pozostałe serwisy na głowę - w Polsce dobija on do poziomu 96,6%. To daje zawrotne 27,9 miliona unikalnych użytkowników w skali miesiąca! A dzięki pozycjonowaniu można dotrzeć do każdego, kto w tym gronie zalicza się do grupy docelowej.
Algorytmy wyszukiwarek uwzględniają wiele czynników, by ustalić które strony pasują do danego zapytania Bing, Yandex, MSN, Yahoo!, DuckDuckGo i inne narzędzia do przeczesywania zasobów internetu funkcjonują na zbliżonych zasadach. Jednak skoncentrujemy się na Google, gdyż to ta firma dzierży prymat praktycznie na całym świecie. Tutaj przełożenie pozyskanego ruchu na późniejsze wyniki działa najbardziej efektywnie. O tym, jakie zyski biznesowe przynosi pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych, przekonują liczby prezentowane przez agencję SEO AFTERWEB:
  • ponad 200% lepsza widoczność w Google
  • poszerzenie świadomości marki wśród konsumentów o 500%
  • ruch internetowy zwiększony o 700%
  • sprzedaż wzrasta o 900%.
Nie każda firma może notować aż takie wyniki. Ale średnie i tak są bardzo obiecujące. Kiedy witryna stabilizuje swoją pozycję na pierwszej stronie wyników organicznych Google, przyciąga ok. 3 razy więcej użytkowników niż wcześniej. To pozwala zwiększyć przychody nawet o 70%! A przecież największe korzyści zarezerwowane są dla stron z TOP 3, które przejmują do 95% całego ruchu z wyszukiwarek internetowych. Na finansowe profity trzeba trochę poczekać. Nie warto przyspieszać pozycjonowania za wszelką cenę Rywalizacja o miejsca przynoszące gigantyczne zyski jest wyjątkowo zażarta. Zwłaszcza przy tych frazach kluczowych, które charakteryzują się największym współczynnikiem konwersji. To oznacza, że firmy z niższym budżetem na działania marketingowe stoją przed nieco innym wyzwaniem, niż molochy dominujące na rynku. Dla małych, a czasami również i średnich przedsiębiorstw najważniejsze jest znalezienie niewykorzystanej do tej pory luki. Wtedy pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych koncentruje się na 2 kierunkach:
  1. promowaniu firmy na frazy z długim ogonem
  2. poszukiwaniu klientów lokalnych, z konkretnych miejscowości, dzielnic i regionów.
Takie podejście pozwala pozyskiwać wartościowych ruch z Google bez wydawania środków na rywalizację, której praktycznie nie sposób wygrać. Im bardziej precyzyjne zapytanie, tym większe prawdopodobieństwo że wpisał je użytkownik o konkretnych intencjach. Wtedy większa jest szansa na efektywną konwersję już przy pierwszej wizycie danego użytkownika na stronie. A według badań rynku e-commerce, klient przed złożeniem zamówienia potrafi wracać na witrynę nawet 3-4 razy, zanim kliknie "Kup", wyśle formularz kontaktowy albo zadzwoni. Pozycjonowanie działa bardzo bezpośrednio, z korzyścią dla promującej się w Google firmy.
Materiał Partnera

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu petronews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%