Władze Płocka nie zgadzają się z wybranym projektem poprowadzenia obwodnicy kolejowej. Zgodnie z przesłanymi dokumentami, wybrany został wariant, który przebiegać będzie Mostem Solidarności, a następnie w dużej mierze wzdłuż obwodnicy Płocka.
W ubiegłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły konsultacje w sprawie przebiegu przyszłej obwodnicy kolejowej Płocka. Przedstawiono wówczas cztery propozycje towarowej obwodnicy kolejowej, która ma połączyć Kutno z PKN ORLEN.
Dwie z nich (na mapie niebieska i zielona) miałyby przebiegać po wschodniej stronie Płocka, w rejonie Kępy Ośnickiej oraz Borowiczek. Jedna miałaby przebiegać po zachodniej stronie miasta i w dużym stopniu poza granicami miasta (kolor czerwony). Kolejny wariant to trasa biegnąca przez Tokary, a następnie wzdłuż mostu Solidarności i dalej między Podolszycami a osiedlem Wyszogrodzka i Międzytorze do węzła kolejowego pod kombinatem. Byłaby najkrótszą trasą, ale przebiegałaby przez środek miasta (na mapie kolor pomarańczowy).

– Od samego początku wymienialiśmy się pismami z firmą IDOM, która jest odpowiedzialna za konsultacje społeczne w ramach tego projektu – mówił podczas konferencji prasowej prezydent Płocka. – Wnioskowaliśmy jako Płock o realizację linii kolejowej, która będzie biegła po zachodniej stronie miasta, na schemacie ujęta kolorem czerwonym, V3. Każdy z tych projektów wymusza budowę kolejnej przeprawy mostowej, kolejowej, przez Wisłę – wyjaśniał Andrzej Nowakowski.
Kilka dni temu do urzędu miasta wpłynęła jednak informacja, że do dalszych prac został wybrany wariant V2 (pomarańczowy), który będzie wymuszał budowę nowego mostu kolejowego wzdłuż Mostu Solidarności i wprowadza linię kolejową w dużej mierze po śladzie obwodnicy.
– Przeniesie to jedynie ruch z osiedla Wyszogrodzka między Podolszyce a centrum miasta. Stara linia kolejowa ma być zlikwidowana. Jak widać, tego typu rozwiązanie nie tylko przecina nam tereny zielone Pradoliny Wisły, ale też nie rozwiązuje problemu, jakim dzisiaj jest transport materiałów niebezpiecznych przez centrum miasta – argumentował prezydent Płocka.
Trasa kolejowa będzie musiała przebiegać przez:
- 4 drogi krajowe (Kutnowska, Trasa Popiełuszki, Wyszogrodzka, Bielska)
- 2 drogi wojewódzkie (Dobrzykowska, Otolińska)
- drogi lokalne (Krakówka, Na stoku, Grabówka, Zbożowa, Urodzajna, Boryszewska).

Zgodnie z tym wariantem, linia kolejowa będzie przecinała ul. Wyszogrodzką przy rondzie Wojska Polskiego, zwanego przez płocczan „dzwonem” z racji ilości kolizji i wypadków, do jakich tu dochodzi. W tym miejscu krzyżują się dwie drogi krajowe: DK60 i DK62.
– Mówiliśmy, że nie zgadzamy się na ten wariant. Wnioskowaliśmy o wyprowadzenie transportu materiałów
niebezpiecznych poza granice administracyjne miasta i tereny silnie zurbanizowane, a PKP PLK wprowadza mieszkańcom miasta nowe rejony zagrożenia transportem materiałów niebezpiecznych. Ten wariant będzie przecinał jedno z najważniejszych skrzyżowań, które i bez tej linii kolejowej powoduje różnego rodzaju komplikacje komunikacyjne – mówił prezydent Płocka.
Jak podkreślał, jest to niedopuszczalne rozwiązanie, chociażby ze względu na gęstą zabudowę Podolszyc w rejonie oddziaływania 800 metrów od linii kolejowej oraz zwiększenia emisji hałasu.

Zgodnie z przedstawionymi przez prezydenta informacjami, decydujący argument w otrzymanym z PKP PLK piśmie brzmi: „Linia kolejowa 33 stanowi istotny korytarz transportowy dla pociągów towarowych, dlatego należy mieć na uwadze również potrzeby podmiotów gospodarczych prowadzących przewozy na tej linii, w tym m.in. PKN ORLEN”.
– Zgadzamy się z tym argumentem, ale dla mieszkańców Płocka jedynym akceptowalnym wariantem jest V2. Każdy z wariantów uwzględnia obsługę PKN ORLEN. Absolutnie naszej zgody na wariant V3 nie ma – podkreślał Andrzej Nowakowski.
Przypomniał też, że w planach CPK jest również szprycha, przechodząca przez Płock.
Wiceprezydent Jacek Terebus zaznaczał natomiast, że nie wiadomo w jaki sposób miałyby zostać poprowadzone tory, a na pewno ich wprowadzenie w tym miejscu zwiększy poziom hałasu. Jak dodał, realizacja tego wariantu obwodnicy kolejowej oznacza też zablokowanie tych terenów pod kątem inwestycyjnym.
Z tych powodów Urząd Miasta Płocka przygotował petycję, którą można podpisać online. Prezydent zapowiedział też wysłanie pisma do ministra infrastruktury, premiera i parlamentarzystów.

Nawet autor artykułu zwraca uwagę na aktualne problemy z rondem „dzwon”. Nie bez powodu nosi ono już teraz taką nazwę. Dołożenie na nim torów kolejowych spododuje nie tylko przemianowanie go na rondo „DZWONNICA”, ale powiększy tylko i tak upiorne korki w godzinach szczytu.
Nawet autor artykułu zwraca uwagę na aktualne problemy komunikacyjne z rondem „dzwon”. Nie bez powodu nosi ono już teraz taką nazwę. Dołożenie na nim torów kolejowych spododuje nie tylko przemianowanie go na rondo „DZWONNICA”, ale spowoduje zanczne zwiększenie już obecnie upiornych korków w godzinach szczytu.
Władze miasta złożą Patrycje 🤣🤣🤣🤣🤣
Już widzę te korki ;)
Ma środku tego szamba wystarczy kościółek pobudować , a wszyscy radni zapieją z zachwytu baranim głosem : ore re, ore re !
Wypadałoby zapytać o zdanie mieszkańców, podobno jest demokracja, więc niech się wypowiedzą i przyjąć wersję większości, nie ważne czy będą za czy przeciw.
jak tu pytać kogokolwiek, to jest celowo zaprojektowane, podobnie jak nicnierobienie ze spiętrzeniem kry – celowo na złośc Płockowi i jego mieszkańcom bo za mało włażą w tyłek kaczoresku
Tym tokiemt myślenia to tory nigdy by nie powstały., Gdy byśmy za każdym razem pytali mieszkańców okolicznych miejscowości o zgodę, nie sądzę żeby ktoś był z tego powodu szczęśliwy. Dla tego tak musi być. To jedyna rozsądną opcja . Szansą rozwoju dla miasta i jego mieszkańców. Nareszcie miasto nie będzie wykluczone komunikacyjnie. Brawo!
.
Pociąg powinien zaiwaniać alejami żeby było ciekawiej
Kto wybudował obwodnicę i przyłączył do ronda,,dzwon,,?
Proszę nie zapominać, że mowa o klei TRANSPORTOWEJ nie osobowej. Czyli znowu cysterny nie przez Międzygórze a Podolszyce czyli „metr” dalej będą zagrażać mieszkańcom. :( o korkach nie wspomnę – bo nie chcę się denerwować.
Każda lokalizacja jest dobra no i grunt to się poklucic co będzie za 30 lat
Łysy węż se grzywkę przeczesz bo piszesz jak na chaju
Może Ty czytasz na haju?
Najlepszy wariant byłby gdyby linia przechodziła na północy od płocka, wymusiłaby budowę 3-go mostu dla kolei i tamtędy wypchnąłbym z Płocka tranzyt z Orlenu i PPT, trasa krajobrazowa przez las do łącka
Mądry pomysł
Myślę, że już czas ustalić drabinę wartości -Człowiek a po nim mrówki pod ochroną. Też jestem za opcją północną
Gdzie tory przez Podolszyce? Już MM planował tramwaj do ilmielnicy i gowno wyszło ( na całe szczęście !).
i niby za co? Ten rząd bankrutuje, niedługo zabraknie farby na dodruk pustego pieniadza a co dopiero mówić o linii kolejowej od podstaw :-D I niby dokąd ona by miała biec przez te Podolszyce? Nawet dwupasmówki nie sa w stanie pociągnąć dalej niż do Zlelonego Jaru. Puścili wam jakąś kaczke dla odwrócenia uwagi od bezrobocia i inflacji a wy łykacie jak młode czaple i gardłujecie :-D
To absurdalny pomysł i najgorsza trasa! Ludzie pomyślcie o hałasie. Pociąg mial być na obrzeżach. Ewidentnie nie liczą się z mieszkańcami.
Bo nie chodzi tu o mBo jakiś przygłupie hij mieszkańców Płocka maiesz głęboko w dupie bo mieszka gdzieś tam daleko od płocka.
Przede wszystkim nikt nie mówi póki co o poziomie na jakim będzie ta krzyżówka. Pociąg może być puszczony nad lub pod i w sumie w niczym nie będzie przeszkadzał. Zobaczymy
Najważniejsze jest to aby zrobic drugi pas obwodnicy, a to trzeba chyba odwołac tego minimaliste co teraz jest.
No zaraz przecież trasa będzie przy „obwodnicy” miasta. A obwodnice są za miastem ;p Ja też jestem za tym wariantem.
Uważam,że to dobra lokalizacja.
Ty to chyba gównem jesteś
Tak, zazwyczaj tak jest, ale tutaj widzę odstępstwo, które potwierdza regułę.
Zresztą, kto się interesuje historią Płocka wie, że czerwony ślad był w planach poprzedniego prezydenta. Z pisu ;) Więc Nowakowski chce tego co Milewski
Moim zdaniem jeżeli jakaś inwestycja nie podoba się spółce Nowakowski-Terebus-to jest to na pewno dobra inwestycja dla ogółu ,dla ludzi spoza tego p……nego płockiego układu-pewnie nie zdążyli kopić gruntów przez które będzie biegła nowa linia-stawiali na tę zachodnią
Pociąg z Orlenu przez Podolszyce normalny ty jesteś i jeszcze bredziesz o układzie
Bardzo dobra wiadomość, nareszcie Płock nie będzie wykluczony komunikacyjnie.
To puszczamy pociąg przez naszego i białą
Myślę że to jedyne rozsądne rozwiązanie. Linia musi gdzieś przebiegać, zawsze będzie ktoś niezadowolony. .
Myślę, że to wspaniały pomysł (pod warunkiem, że będą wiadukty, zwłaszcza na rondzie). W końcu pociągi nie będą przejeżdżały ludziom przez ogródki, jak to obecnie jest na osiedlu Wyszogrodzka. Dziękuję za uwagę.
Chyba ich po….ło!!!!! 😱
Jaka linia kolejowa. Drogi do W-wy przez Słupno nie potrafią zrobić a tu ktoś myśli że tory położą. Na obwodnice kolejową Plocka to nawet 50 lat nie starczy.
Nie jestem mieszkańcem Płocka ale przyjeżdżam tu od lat. Patrząc na dotychczasowe beznadziejne rozwiązania komunikacyjne w tym mieście, korki, tragiczne połączenia z Warszawa cieszyłbym się z jakiejkolwiek dodatkowej linii kolejowej. Nawet gdyby miała biec przez katedrę i rynek starego miasta.
Jesteś właśnie takim samym leszczem, jak Polacy którzy nie mieszkają w Polsce, ale głosują za granicą na kretynów, żeby reszta Polaków miała gorzej. Jak nie jesteś mieszkańcem Płocka to po co się w ogóle wypowiadasz z pomysłami wyjętymi z d..y ?
Kto nie jest mieszkańcem niech nie pisze głupot.
Właśnie nie jesteś mieszkańcem
No i proszę jak tory mogą podzielić miasto. Tylko w jedności siła.
Jak zawsze orlen i pkp ma mieszkańców głęboko w dupie… Najważniejsze to wybudować po najmniejszej linii oporu i najtańszym kosztem. A najważniejszy cel, czyli wyprowadzić torowisko poza teren miasta dla bezpieczeństwa mieszkańców, chyba nie jest brany pod uwagę, bo…….. jak najtaniej.
Popieram PIS ale pan prezydent Nowakowski ma rację i dużo dobrego zrobił dla naszego miasta tylko proszę nigdy więcej tęczowych
A co złodzieju pisowy wolisz księży pedofili i księży homoseksualnych ? Oni też są tęczowi.
KORYTO+ bez komentarza, ponieważ w taki sposób nie rozmawiamy.
Uderz w stół a nożyce się odezwą.
Odezwał się pedo zwyrol z koalicji LGBT+ pedofile
Pod rozwagę decydentom.
Są przecież plany połączenia Płocka z siecią dróg i kolei zwiazanych z nową wielka inwestycją kraową- CPK. Te rozpatrywane propozycje jak się do tego mają? Myślę, że powinno to się rozpatrywać kompleksowo. Ale tak czy inaczej szlabanów na ulicach być nie powinno. I prawdopodobnie potrzebny będzie nowy most.
To jakaś bzdura… Jak może być zlikwidowana stara linia ? To i dworca PKP nie będzie ?
Kasować starą linie kolejową jest działaniem bez sensu. Uważam że powinna zostać jako linia osobowa do dworca , oraz jako linia rezerwowa na skutek różnych przypadków lodowych. Poza tym niedawno wpompowano pieniądze podatników na wiadukt kolejowy na międzytorzu , który okazał się tym razem trafną inwestycją dla Płocka.
niech podole założą swoje miasto hehe, ale w końcu w mieście spokój z czekaniem aż beczki przejadą z tymi trującymi świat chemikaliami, pewnie realizacja za pisu i tak potrwa 20 lat jak cpk i elektrownia ostrołeka, ale trzymam wszystkie małpie 4 kciuki, bo ja nie od booga jestem
Trzymaj se te kciuki i już więcej nic nie pisz. Żenada
w doope sobie włóż te kciuki i pokręć parę razy, może ci ulży