Ministerstwo cyfryzacji uruchomiło usługę, która ma pomóc w sprawie odwołań od decyzji portalu społecznościowego. Jak na razie, usługa ta dotyczy wyłącznie Facebooka.
Jeśli ktoś miał do czynienia z odwołaniem od decyzji np. Faceboka w sprawie blokady konta czy usunięcia wpisów na profilu, wie, że często jest to droga przez mękę, a na decyzję trzeba czekać. Zdarza się też, że administratorzy nie uwzględnią argumentów i odrzucają reklamację.
Ministerstwo cyfryzacji oferuje pomoc w takich sytuacjach, poprzez portal Obywatel.gov.pl.
– Jeśli nie zgadzasz się z decyzją portalu, zgłoś to przez internet — pomożemy ci złożyć odwołanie. Sprawdź, jak to zrobić – czytamy na stronie ministerstwa.
Usługa obecnie dotyczy wyłącznie Facebooka, a można w niej zgłaszać treści, które – zdaniem zgłaszającego – portal usunął bezpodstawnie.
Nie są przyjmowane natomiast zgłoszenia, które dotyczą treści:
- niezgodnych z prawem — na przykład postów, które promują ustroje totalitarne czy naruszają prawa autorskie,
- naruszających regulaminy portali społecznościowych — na przykład postów zachęcających do samobójstwa czy przemocy lub zawierających zdjęcia intymne lub pokazujące nagość.
Blokadę konta lub usunięcie treści na portalu społecznościowym może zgłosić każdy, kto:
- ukończył 18 lat,
- ma konto (profil) na portalu społecznościowym,
- jest autorem usuniętej treści lub posiadaczem zablokowanego konta.
Są jednak pewne ograniczenia – z usługi można skorzystać tylko wtedy, gdy usunięte treści, według zgłaszającego, były zgodne z regulaminem portalu lub ze standardem przyjętym przez społeczność tego portalu, a także wówczas, gdy portal odrzucił skargę, dotyczącą usunięcia treści lub blokady konta albo nie udzielił na tę skargę odpowiedzi w ciągu 72 godzin.
Usługa jest bezpłatna, znajdziecie ją na stronie obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe..