Współcześnie produkt bez etykiety nie ma prawa bytu; wiedzą o tym wszyscy przedsiębiorcy, którzy wypuszczają na rynek kolejne nowości charakteryzujące się przyciągającą wzrok prezentacją na miarę naszych czasów.
Wraz ze wzrostem świadomości klientów, mamy do czynienia z podwójną rolą etykiet – powinny one spełniać zarówno funkcję informacyjną, jak i być na tyle atrakcyjne, żeby móc samym swoim wyglądem zachęcać klientów do lepszego zapoznania się z produktem.
W zależności od branży, wymagania stawiane dziś oznakowaniom produktów są bardzo różne. Etykieta samoprzylepna na kosmetyki może zupełnie różnić się od etykiet samoprzylepnych stosowanych w branży garmażeryjnej czy samochodowej. Możemy więc śmiało stwierdzić, że najlepsza etykieta reklamowa to taka, która odpowiada na specyficzne potrzeby zleceniodawcy.
Na co zwrócić uwagę, wybierając etykietę reklamową?
Etykiety reklamowe umożliwiają przedsiębiorcom atrakcyjne zaprezentowanie cech produktu konsumentowi, jeszcze zanim ten podejmie decyzję dotyczącą jego zakupu. To bardzo istotne, zwłaszcza w sytuacji, w której produkt musi konkurować z innymi tworami znajdującymi się na tej samej półce w sklepie. Nie znając marki, standardowy konsument zazwyczaj podejmuje decyzję kierując się nie tylko ceną, lecz także wyglądem opakowania i obietnicą, jaką pod postacią hasła reklamowego składa mu producent. Etykieta jest częścią budowania wizerunku marki, który ma przede wszystkim wzbudzać zaufanie w kliencie, skłaniając go przy tym do wybrania danego produktu. Etykiety reklamowe dzielą się dziś na dwie podstawowe kategorie: w wersji do zadruku oraz naklejanej. Pierwszy wariant wybierany jest zazwyczaj przez klientów, którzy potrzebują wysoce trwałej etykiety do oznakowania produktów przeznaczonych do bezpośredniej sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Drugi rodzaj etykiet można zamawiać masowo i samodzielnie oklejać nimi produkty oraz opakowania. Etykiety samoprzylepne oferuje między innymi firma Grafpress, na co dzień świadcząca usługi obejmujące projektowanie oraz druk etykiet dla przedstawicieli bardzo różnych branż.
Trzy czynniki, które składają się na dobrą etykietę
Przed zakupem etykiety samoprzylepnej powinieneś zwrócić uwagę na trzy podstawowe elementy, które wchodzą w skład dobrej naklejki, jaką można obkleić swój produkt. Pierwszym czynnikiem jest materiał, z jakiego zostanie wykonana etykieta – w przypadku gdy klient będzie miał do czynienia z produktem, którego opakowanie posiada wyraźne ślady zużycia, mimo tego że sam produkt jest nowy i nie został nigdy rozpakowany, podejdzie on do tego rodzaju oferty ze sporym dystansem. Niedopracowana etykieta, wykonana z tanich i szybko zużywających się materiałów, może zasugerować, że producent tak samo nie przyłożył się do jakości produktu, jaki spowija naklejka. Warto korzystać z oferty drukarni etykiet reprezentowanych przez specjalistów – będą oni w stanie lepiej doradzić na temat wyboru odpowiedniego materiału przy jednoczesnym niezawyżaniu ceny.
Równie ważny jak materiał jest także nadruk. Powinien być on maksymalnie odporny na działanie niekorzystnych warunków środowiskowych, takich jak promieniowanie słoneczne czy wilgoć. To właśnie dzięki temu nadruk zachowa jakość prezentacji przez znacznie dłuższy czas. Ostatnią, lecz równie ważną kwestią jest sam design etykiety. Na stronie internetowej https://etykieta.info.pl/ wszyscy zainteresowani opcją druku etykiet mogą skorzystać z pomocy grafików i projektantów, którzy będą w stanie przelać pomysły na papier. To świetna opcja zwłaszcza da osób, które stawiają swoje pierwsze kroki w skutecznym brandingu lub nie są doświadczone w grafice. Dbałość o te trzy czynniki pozwoli zyskać etykietę samoprzylepną dostosowaną zarówno do własnych oczekiwań, jak i wymagać klientów.