Daj się zobaczyć! Trwa kampania PKN ORLEN

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

– Odblaski mogą uratować życie Tobie i Twoim bliskim – przekonuje młodych płocczan PKN ORLEN w kampanii społecznej „Daj się zobaczyć”. Akcja edukacyjna odbędzie się we wszystkich 24 szkołach podstawowych w Płocku, w ramach programu „ORLEN Bezpieczne Drogi”.

Akcja swoim zasięgiem obejmie ponad 8.300 uczniów w 459 klasach, w tym także w szkołach niepublicznych. Dzieci dowiedzą się, dlaczego warto być widocznym na drodze oraz otrzymają odblaskowy, podręczny szkolny worek.

Podstawowym celem projektu jest uświadomienie uczniom szkół podstawowych, że warto nosić elementy odblaskowe. Motywem przewodnim akcji jest hasło „Daj się zobaczyć”, o czym przypomina uczniom grafika rybki głębinowej ze świetlikiem na głowie, który w ciemnościach pomaga jej dopłynąć do celu. Hasło ma dwojakie znaczenie: „daj się zobaczyć” – czyli osiągnij sukces, dzięki swoim zdolnościom, talentom, marzeniom, które chcesz zrealizować, a jednocześnie „daj się zobaczyć” – czyli bądź widoczny, żebyś mógł bezpiecznie dotrzeć tam, dokąd zmierzasz.

Akcja zainicjowana przez PKN ORLEN uczy i przypomina, jak bezpiecznie poruszać się po drogach i dbać o własne bezpieczeństwo, szczególnie w terenie niezabudowanym. Podczas spotkań w szkole, animatorzy przebrani za rybki mówią o tym, co zrobić, by być widocznym na przejściach dla pieszych oraz na poboczach. Jest to ważne szczególnie jesienią i zimą, gdy na drogach panują bardzo trudne warunki, jest szaro, mgliście, często pada deszcz czy śnieg. W trakcie zajęć dzieci otrzymują odblaskowe worki podręczne. W szkołach zostanie ustawiona także kolorowa reklama kampanii, przy której każde dziecko będzie mogło zrobić sobie zdjęcie. Inicjatywa potrwa do 7 listopada tego roku.

Jak wskazują statystyki, w okresie jesienno-zimowym dramatycznie wzrasta liczba wypadków drogowych, w których poszkodowanymi są piesi, szczególnie poruszający się poboczami jezdni. Zdaniem ekspertów ruchu drogowego, jednym z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów przeciwdziałania temu jest promocja noszenia elementów odblaskowych przez osoby poruszające się w słabo oświetlonym terenie.

Z badań wynika, iż w nocy przy złej pogodzie pieszy ubrany w ciemny strój jest widziany przez kierującego samochodem z odległości zaledwie około 20 metrów. Jeśli ma na sobie jasne ubranie, to widoczny jest z odległości 50 metrów, natomiast jeżeli ma na sobie elementy odblaskowe, to jest zauważalny z odległości większej niż 150 metrów.

PKN ORLEN kolejny raz przeprowadza akcję z zakresu bezpieczeństwa pieszych w ruchu drogowym, połączoną z dystrybucją elementów odblaskowych wśród najmłodszych mieszkańców Płocka.

Akcja została dziś uroczyście zaprezentowana dziennikarzom w Szkole Podstawowej nr 17 przy ul. Miodowej 13A w Płocku.

Podziel się:

1 komentarz

  1. Musze sie wam pochwalic w koncu zrzucilam – 8 kg. Przeszukalam chyba caly polski internet zeby znalezc cos na odchudzanie i znalazlam. Wygoglujcie sobie: ranking srodkow odchudzajacych xxally

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji