Co z nowym wiaduktem do zoo? Nie można wykonać projektu?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Osiem lat temu ekspertyza przeprowadzona na zlecenie ratusza wykazała, że wiadukt w ulicy Norbertańskiej nadaje się wyłącznie do gruntownego remontu, a najlepiej budowy nowego. Co dzieje się z tą inwestycją? Zainteresował się tym radny Piotr Szpakowicz.

– Wnoszę o wykonanie nowego wiaduktu kolejowego, prowadzącego do Miejskiego Ogrodu Zoologicznego wraz z przebudową parkingów wzdłuż ulicy Norbertańskiej – napisał Piotr Szpakowicz w interpelacji.

Jak przypomniał, w 2008 roku płocki samorząd zlecił ekspertyzę istniejącego wiaduktu kolejowego przy ulicy Norbertańskiej, w wyniku której stwierdzono jego zły stan. Ta ekspertyza była powodem zwiększenia wymagań w zakresie wagi samochodów, które przez ten wiadukt mogą przejeżdżać – początkowo do 8 ton, później 5 ton. To problematyczne, ponieważ wiadukt przy Norbertańskiej jest jedyną drogą dojazdową do miejskiego zoo, w związku z czym np. przy inwestycjach czy dostawie oleju opałowego do ogrodu zoologicznego, kierowcy muszą łamać zakaz wjazdu.

– Podczas dostaw, notorycznie łamane są zakazy wjazdu samochodów powyżej 5 ton oraz wszelkie normy bezpieczeństwa (koparka ciągnikowa typu Ostrówek ma masę własną ok 6 ton, również dostarczany olej opałowy wraz z samochodem posiada masę powyżej 8 ton) – zauważa radny Szpakowicz.

Budowa nowego wiaduktu – co wynika z analizy – jest bardziej opłacalna ekonomicznie, niż jego remont. – Przebudowa istniejących parkingów wzdłuż ulicy Norbertańskiej pozwoli wygospodarować większa ilość miejsc postojowych, co przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa oraz jakości użytkowania. Aktualnie osoby odwiedzające płockie zoo parkują w okolicznych ulicach, tj. na Świerkowej, Partyzantów, Dębowej, Klonowej, Słonecznej – zwraca uwagę radny.

Piotra Szpakowicza dziwi również, że budowa wiaduktu była zaplanowana w latach 2014 i 2015, a – pomimo tego, że nie zostało zrealizowane – umieszczono to zadanie także w Budżecie Miasta Płocka na 2016 r.

W odpowiedzi wiceprezydent Jacek Terebus przypomniał, że w grudniu 2009 roku, po wykonaniu ekspertyzy dotyczącej stanu technicznego i warunków użytkowania wiaduktu nad linią PKP w ciągu ulicy Norbertańskiej stwierdzono, że stan techniczny elementów konstrukcyjnych i wyposażenie wiaduktu są złe, a także, iż następuje degradacja elementów konstrukcyjnych. Ekspert zaproponował budowę nowego obiektu, z ewentualnym wykorzystaniem słupów.

Rok później podpisano umowę na wykonanie projektu rozbiórki istniejącego i budowy nowego wiaduktu, jednak już w 2011 roku wykonawca odstąpił od realizacji projektu. W 2012 toku ponownie podpisano umowę na wykonanie projektu rozbiórki i budowy wiaduktu, a w 2015 roku (!) wykonawca dokumentacji projektowej odstąpił od realizacji umowy.

Jak wyjaśnia wiceprezydent Jacek Terebus, MZD w 2016 roku planuje podpisać umowę na wykonanie dokumentacji projektowej wiaduktu, tym razem jednak rozważane jest także wykonanie projektu przebudowy istniejącego obiektu, a nie budowy nowego, jak dotychczas.

Zła wiadomość jest taka, że jeśli ta opcja zostanie zrealizowana, to na pewno nie zostaną przebudowane parkingi wzdłuż ul. Nobertańskiej. Ratusz jednak nie wyklucza, że zostanie zrealizowany wariant budowy nowego wiaduktu obok obecnie istniejącego. Zastrzega jednak, że w ramach zmian organizacji wjazdu na obiekt mostowy, konieczne będzie dostosowanie zagospodarowania terenu.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji