REKLAMA

REKLAMA

Wyszogrodzka miała być poszerzona w tym roku. I… cisza

REKLAMA

Rok temu, podczas sierpniowej Sesji Rady Miasta Płocka, przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedział w 2017 roku remont drogi krajowej 62 z Płocka do Wyszogrodu. Prezydent Płocka dodał, że miast również włączy się w tę inwestycję, budując drugą nitkę Wyszogrodzkiej od Zielonego Jaru do Imielnicy. Nasz czytelnik przypomina, że po zapowiedziach zostały tylko zapiski w mediach…

Przeczytajrównież

– W ubiegłym roku GDDKiA ogłosiła, że trasa nr 62 z Płocka do Wyszogrodu zostanie w 2017 r. przebudowana na wzór obwodnicy Gostynina (2+1), natomiast prezydent Andrzej Nowakowski przekazał, iż również w 2017 r. zostanie w porozumieniu z GDDKiA zbudowana druga nitka ul. Wyszogrodzkiej, od Zielonego Jaru do skrzyżowania z ul. Harcerską (miało tam być rondo) – przypomina nasz czytelnik. – Minął rok, natomiast nic nie słychać o poszerzeniu ul. Wyszogrodzkiej, jak również o przebudowie drogi nr 62 do Wyszogrodu. Proszę o informację, co dzieje się w tych sprawach – poprosił płocczanin.

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

Co z drugim pasem Wyszogrodzkiej?

Rok temu na pewnej sesji…

Faktycznie, podczas sierpniowej sesji w 2016 roku omawiano m.in. problem drogi krajowej nr 62, która bardzo często korkuje się, ze względu na to, iż jest to główna trasa z Płocka do Warszawy. Miasto od wielu lat zapowiada rozbudowę ul. Wyszogrodzkiej, ale i starania o poszerzenie DK62 do standardu 2+1, w którym środkowy pas miałby służyć do naprzemiennego wyprzedzania.

Jak zapowiadał podczas ubiegłorocznej sesji RMP przedstawiciel GDDKiA, ta przebudowa planowana była do realizacji w 2017 roku, na odcinku od granic Płocka do Wyszogrodu. Tłumaczył, że zmodernizowana trasa będzie miała przekrój 2+1, dzięki czemu nie będzie już niebezpiecznych lewoskrętów. Miało to być już rozwiązanie docelowe.

Prezydent Płocka zapowiedział natomiast, że wkrótce miasto zawrze z GDDKiA porozumienie, dzięki któremu od Zielonego Jaru do skrzyżowania z ul. Harcerską powstanie druga nitka Wyszogrodzkiej. To także miało być zrealizowane w 2017 r.

– I ten remont także jest wpisany do programu dróg krajowych. Realizacja tego zadania to perspektywa przyszłego roku, oczywiście pod warunkiem, że z budżetu państwa zostaną na ten cel przeznaczone pieniądze – zastrzegał jednak Andrzej Nowakowski.

Rozbudowa Wyszogrodzkiej – na czym stoimy?




Urząd Miasta: Proszę pytać GDDKiA

Po interwencji czytelnika, wysłaliśmy pytania do Urzędu Miasta Płocka oraz GDDKiA w tej sprawie, przypominając zapowiedzi z ubiegłego roku.

– Budowa drugiej nitki ul. Wyszogrodzkiej, czy też jej rozbudowa o kolejny pas, jest inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie jest inwestycją Urzędu Miasta – podkreśla Hubert Woźniak z zespołu współpracy z mediami płockiego ratusza. – Wszystko, co możemy w tej kwestii zrobić to monitować, prosić, lobbować w GDDKiA, czy wspierać finansowo w zakresie, na jaki nam pozwalają przepisy i posiadany grunt (choć większość tej drogi znajduje się poza granicami miasta i gruntami należącymi do samorządu) – wyjaśnia.

Jak tłumaczy, Gmina-Miasto Płock stworzyła projekt porozumienia z GDDKiA, na podstawie którego Płock mógłby wspólnie z GDDKiA inwestycję prowadzić. – Przekazaliśmy go do GDDKiA. Dodam, że rozbudowa ul. Wyszogrodzkiej dotyczyłaby odcinka od Zielonego Jaru do granic miasta (skrzyżowania z drogą na Mirosław). I czekamy na decyzję Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – informuje Hubert Woźniak, dodając, że o perspektywy rozbudowy ul. Wyszogrodzkiej należy pytać rzecznika mazowieckiego oddziału GDDKiA.

GDDKiA: Inwestycja będzie, jak podpisze minister

Oczywiście, do GDDKiA pytania również wysłaliśmy.

– Informuję, że Oddział w Warszawie GDDKiA przygotował Program Inwestycyjny dla inwestycji pn. „Rozbudowa DK 62 odcinek Płock-Wyszogród” – informuje Małgorzata Tarnowska, pełniąca funkcję rzecznika prasowego GDDKiA. – Po podpisaniu Programu przez Ministra, a tym samym przyznania finansowania dla omawianej inwestycji, ogłosimy przetarg na wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, a następnie na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „projektuj i buduj” – wyjaśnia.

Kiedy to podpisanie przez ministra miałoby nastąpić? Tego, niestety, nie wiemy. E-mail z tym pytaniem wysłaliśmy 18 sierpnia. Dotychczas nie otrzymaliśmy odpowiedzi. A szkoda. Akurat ta inwestycja przyczyniłaby się znacząco nie tylko do zminimalizowania korków na ważniejszej trasie wylotowej z Płocka, ale i poprawiłaby znacznie pozycję Płocka na mapie drogowej. Miejmy nadzieję, że Minister Infrastruktury i Budownictwa przychyli się do naszej opinii.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU