wtorek, 19 Luty, 2019
Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Dyskusje Czytelników
PetroNews

REKLAMA
  • Social Media
  • Ogłoszenia Drobne
  • Wybierz Temat
    • Bezpieczeństwo
    • Polityka
    • Sport
    • Wydarzenia
    • Powiat Płocki
    • Tylko u nas
  • Wydanie Papierowe
Reklama
No Result
View All Result
  • Social Media
  • Ogłoszenia Drobne
  • Wybierz Temat
    • Bezpieczeństwo
    • Polityka
    • Sport
    • Wydarzenia
    • Powiat Płocki
    • Tylko u nas
  • Wydanie Papierowe
Kontakt
Reklama
No Result
View All Result
PetroNews
No Result
View All Result
Strona Główna Informacje Biznes i Gospodarka

Rozbudowa Wyszogrodzkiej – na czym stoimy?

przez Michal
3 listopada 2015
94
REAKCJI
Podziel się na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Na zeszłotygodniowej Radzie Miasta doszło do gorącej dyskusji pomiędzy radnymi PiS a prezydentem Andrzejem Nowakowskim. Chodziło o budowę drugiej nitki Wyszogrodzkiej na wylocie z miasta. Opozycja zarzucała prezydentowi brak zdecydowanych działań, zaś prezydent tłumaczył się brakiem środków własnych na realizację wartej około 30 mln złotych inwestycji. 

REKLAMA

Budowa drugiej nitki ul. Wyszogrodzkiej jest zdecydowanie jedną z ważniejszych inwestycji drogowych dla Płocka. Poprawiłaby komfort płocczan zamieszkujących obrzeża miasta, a także mieszkańców okolicznych gmin, którzy do Płocka dojeżdżają do pracy. Druga nitka wpłynęłaby też pozytywnie na komunikację z Warszawą. Opozycja zwracała uwagę, że w godzinach porannych i popołudniowych szczytów kierowcy stoją w korku po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt minut.

PowiązaneTematy

Brak odpowiedniego odstępu przyczyną wypadku

Magda Femme na WOŚP w Słupnie, a co w pozostałych gminach?

Trzy osoby ranne w zderzeniu autobusu z osobówką

Pożar auta w Słupnie [FILM]

– Stara się pan stworzyć wrażenie, że zabiegamy o mieszkańców Słupna. Chodzi o mieszkańców Płocka, zwracamy tylko uwagę, że Słupno też by skorzystało na tej inwestycji. Tu nie chodzi o to, żeby zrobić dobrze dwóm osiedlom. Wielu mieszkańców Płocka wyjeżdża tą drogą. Powiem panu dlaczego – za pracą, bo w Płocku jej nie ma – argumentowała Wioletta Kulpa.

Prezydent zakończył dyskusję zaznaczając, że na ten moment priorytetem jest obwodnica Płocka. Wyszogrodzka miałaby szansę w przypadku uzyskania środków zewnętrznych. Jakie są zatem szanse na realizację tej inwestycji?

Bardzo ważną kwestią przy rozbudowie Wyszogrodzkiej jest własność gruntów, ponieważ… nie należą one do Płocka, a do gminy Słupno. Część terenu znajduje się też w rękach prywatnych. Te ostatnie z pewnością miasto musiałoby wykupić, natomiast płacenie za grunty gminie Słupno nie wchodzi w grę. – Moglibyśmy je przejąć od Słupna, to skomplikowana operacja – zapewniał prezydent.

Skontaktowaliśmy się więc z wójtem Słupna, żeby zapytać o postęp w rozmowach. – Odkąd jestem wójtem, a to już 10 miesięcy, żadnych rozmów na ten temat nie było – zapewnił nas Marcin Zawadka.

Mogłoby się więc wydawać, że drugi pas jezdni na Wyszogrodzkiej jest tylko w sferze marzeń. Okazuje się, że niekoniecznie.

– Pojawiło się pewne nieporozumienie: inwestycję realizuje albo miasto albo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W pierwszym przypadku rzeczywiście musielibyśmy negocjować z wójtem Słupna, w drugim – nie. Jeśli inwestycję prowadziłaby GDDKiA, to na jej barkach spoczywają wszystkie kwestie, łącznie z pozyskaniem gruntów. Wybraliśmy ten drugi wariant, a więc finansowanie z budżetu państwa. Rozmowy są bardzo zaawansowane, ale nie potrafię jeszcze powiedzieć, jaki będzie ich finał – wyjaśnił Hubert Woźniak z zespołu ds. medialnych Urzędu Miasta.

Jak dodał, w ciągu najbliższych kilku dni powinny pojawić się bardziej konkretne informacje.

Udostepnij52Tweetuj18Udostepnij7
REKLAMA

Komentarze 3

  1. Marzena says:
    3 lata temu

    skoro grunty należą do Słupna i 2-ga nitka ma poprawić dojazd do Płocka głównie mieszkańców tej gminy, to własnie Słupno powinno sfinansowac ta inwestycje. Z naszych podatkow nie powinno sie wydawac na to gigantycznej kwoty 30 mln zł !!! Lepiej za te pieniadze wykonac remonty generalne dróg dojazdowych do dzielnic przemysłowych w miescie (ul.Kostrogaj, Przemysłowa, Park Technologiczny itp.) bo to tam tworzone są i mają byc miejsca pracy dla Płocczan….ps.nie ma co tez wydawac naszych pieniedzy aby poprawic komfort wyjazdu z miasta, bo ci co wyjezdzają za pracą mają w nosie w jakim komforcie to robią.

    Odpowiedz
  2. Jan Wyrębkowski says:
    3 lata temu

    Słucham, czytam i analizuję informacje o „działaniach” Urzędu Miasta oraz patrzę na to co się robi „w temacie” rozwoju Płocka. To wszystko razem świadczy o braku profesjonalizmu w kreowaniu rozwoju miasta lub o braku odpowiedzialności za bezpieczeństwo mieszkańców i bezpieczeństwo funkcjonowania strategicznego kompleksu przemysłowego kraju.
    Nie można kształtować Płocka, /który jest „stolicą polskiej chemii” i który ma zostać ośrodkiem regionalnym/ bez analizy strategicznej miasta i jego obszaru funkcjonalnego!
    Taka analiza to podstawa do zdefiniowania dla miasta i jego obszaru funkcjonalnego celu nadrzędnego, głównego celu strategicznego, celów strategicznych i podstawa do ustalenia docelowych rozwiązań zagospodarowania przestrzennego, strategii, harmonogramów działań oraz źródeł finansowania.
    Chaos przestrzenny narasta, miejsc pracy ubywa, ludność ucieka „za chlebem”, główne problemy obszaru są nierozwiązywane, … .
    Miasto upada !!!
    PS.
    Kilka dni temu zapoznałem się z dokumentami dotyczącymi Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Płockiej /OFAP/ przygotowanymi przez Związek Gmin Regionu Płockiego – Całe opracowanie wymaga gruntownego przerobienia gdyż nie odnosi się merytorycznie do najistotniejszych uwarunkowań obszaru oraz nie kreuje koniecznych i pożądanych działań i rozwiązań !!!!!

    Odpowiedz
    • PlockCafe says:
      3 lata temu

      Witam Panie Janie. Komentarz poszedł do moderacji tylko ze względu na to że zawierał link do strony. Po jego usunięciu pojawił się bez problemu. Pozdrawiamy.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Popularne

Kto zawinił w sprawie śmierci 19-latka w Płocku?

Uwaga, kradną samochody!

Okradziono remizę strażaków. Straty na 20 tys. zł

RIO: w Staroźrebach brak terminowych opłat, nieprzestrzeganie przepisów, ostrzeżenia od 2013 roku

Wypadek na DK-62. Cztery osoby w szpitalu

Ostatnio Komentowane

Ile jest prawdy w grafikach „KLAN z Płocka”?

116 milionów złotych dla Płocka i regionu

Kto zawinił w sprawie śmierci 19-latka w Płocku?

Wypadek na DK-62. Cztery osoby w szpitalu

Zniknął sprawca śmierci Piotra Wieteski. Sąd pozwolił mu opuścić areszt

Reklama

  • Social Media
  • Ogłoszenia Drobne
  • Wybierz Temat
  • Wydanie Papierowe

© 2018 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

No Result
View All Result
  • Strona Główna
  • Kontakt
  • Tylko u nas
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka
  • Sport
  • Wydarzenia
  • Reklama w mediach

© 2018 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

  • Loading...
    Nowe zasady użytkowania i polityka prywatności PetroNews wchodzą w życie 25 maja 2018 r. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .