Czy wiecie, że najwięcej osób czyta na Facebooku nasze informacje w środę? Wiedzieliście, że niezależnie od dnia, najwięcej osób jest na naszej stronie o godzinie 20? Wyszukaliśmy jeszcze kilka innych ciekawostek – zobaczcie.
Przekroczyliśmy już pułap 35 tys. fanów na Facebooku i z tej okazji przygotowaliśmy kilka danych statystycznych, które mogą zainteresować zarówno naszych czytelników, jak i współpracowników.
Najmniej osób czyta informacje (o dziwo) w poniedziałek. Jednak jest to na tyle wyrównane, że różnica pomiędzy najsłabszym dniem a najlepszym wynosi – uwaga – 1%.
Wasza ulubiona godzina na FB? Na pewno pomiędzy 8 rano a godz. 23, ale apogeum to godzina 20. Wtedy najchętniej korzystacie z Facebooka, przynajmniej na naszym profilu.
A zasięgi? No cóż. Zadziwiające. Np. w raporcie za ostatni tydzień widzimy, że docieramy nawet do blisko 56 tys. różnych osób dziennie. I to tylko na tym jednym FanPage. Co istotne, od kilku lat nie stosujemy reklam na FB – to są zasięgi organiczne. A dlaczego nie stosujemy? Odpowiedź jest prosta – wynika to z naszego doświadczenia.
Sam FanPage żyje – blisko 5 osób dziennie postanawia przestać nas lubić. Ale kolejnych 13 postanawia polubić. Oczywiście do czasu, aż nie napiszemy, że np. będzie awaria wody, a ten ktoś np. pracuje w Wodociągach, czy nie opublikujemy, że ma być park dla psów, a kogoś akurat pies ugryzł. Powody są różne. Dla nas jednak istotniejsze jest, że przyrost naturalny na naszym FB – w przeciwieństwie do tendencji w Polsce – jest dodatni ;)
Fakty:
- 57% naszych fanów to kobiety.
- Tylko 4% z nich nie ma jeszcze 18 lat.
- Podobnie u mężczyzn – tutaj tylko 3% nie jest pełnoletnia.
To nasz świadomy wybór – raczej nie zauważycie na naszym FanPage prostych konkursów, kotków, piątuniów, memów… To wszystko ma na celu kierowanie naszych informacji do osób dojrzałych do dyskusji i, jak widać, udaje nam się to systematycznie realizować. Oczywiście, że przez to nie mamy kolejnych 10 tys. fanów, ale szczerze… Wolimy Was. Na resztę po prostu zaczekamy.
Kto poza Płockiem nas czyta?
Najwięcej, bo aż blisko 700 osób deklaruje, że zamieszkuje gminę Gąbin. Na kolejnych miejscach, z podobnymi cyframi jest Gostynin, Sierpc, Bielsk, Bodzanów, Słubice, Stara Biała i – uwaga – nasza Polonia w Londynie! Z wynikiem około 300 osób mamy Radzanowo, Staroźreby, Sanniki, Drobin, Słupno, Nowy Duninów… etc.
Jedna osoba, która jest naszym fanem, ma ustawiony język FB na łacinę, a jedna na „angielski (do góry nogami)”. 34.264 osoby jednak wybrały język polski. Pozdrawiamy.
Blisko 900 naszych fanów jest na Wyspach Brytyjskich i to absolutny rekord. Kolejne kraje to już okolice: 200 osób w Niemczech, Holandii czy Belgii. Rzutem na taśmę na trzycyfrowy wynik łapie się jeszcze Irlandia. Pozdrawiamy – wierzymy, że będzie powód aby wrócić, bo jak nie to… i my wyjedziemy ;)
Reakcje
Kobiety mówią i robią dużo więcej od panów. 2/3 wszystkich komentarzy, polubień czy udostępnień jest od pań. Panowie są raczej statyczni. Pomimo, że otrzymują informację, tylko 1/3 wszystkich reakcji jest od nich.
Co nas cieszy – komentują również osoby, które nie są z różnych względów odbiorcami naszej strony – dominują, praktycznie w równym stopniu, kobiety w wieku od 25 do 44 lat. Próbują je gonić panowie w wieku 25-44, ale chyba brakuje im argumentów, a może po prostu z natury są małomówni ;)
Zarówno kobiety, jak i mężczyźni w wieku 18-24 lata to grupa, która ma najmniej do powiedzenia. Blisko połowa naszych fanów jedynie czyta.
Co dalej? Szczerze mówiąc nie wiemy. Nasze miasto w internecie się kurczy. Kiedy zaczynaliśmy przygodę z mediami, było nas w Płocku blisko 120 tysięcy. 65 tysięcy osób miało dostęp do internetu (w powiecie ok. 40 tys.), a w ciągu kliku lat również blisko 45 tys. płocczan było na Facebooku.
Dzisiaj, w niektórych statystykach, płocczan jest nas mniej niż 100 tys. Facebook deklaruje, że w Płocku i powiecie może dotrzeć do blisko 67 tys. kont pełnoletnich czytelników – tylu nas jest. Nie sadzimy, że uda nam się już zwiększyć drastycznie liczbę pełnoletnich fanów. Skupiamy się więc na rozbudowywaniu redakcji i codziennym, jeszcze mocniejszym podnoszeniu jakości treści. To dla nas najważniejsze… Bo Wy jesteście najważniejsi.
Sprawa jest prosta – gdyby nie Wy… nie byłoby nas. Dziękujemy!