Kilkukrotnie pisaliśmy o innowacyjnych asfaltach, które znacznie wydłużają trwałość dróg. Spółka, która wdraża ten rodzaj nawierzchni, ORLEN Asfalt, rozpoczyna właśnie współpracę z pięcioma jednostkami samorządu terytorialnego, które zostały objęte autorskim programem „Innowacyjne Drogi Samorządowe”. Wśród nich jest Płock.
Projekt, który wdraża spółka z Grupy ORLEN, ma popularyzować najnowocześniejsze technologie budowy dróg, co jest jednoznaczne z ich znacznie dłuższą trwałością. Obecnie większość samorządów kieruje się podczas przetargów ceną, a to powoduje, że co kilka lat drogi trzeba znów remontować. Powoduje to nie tylko utrudnienia dla kierowców, ale i wyższe koszty.
Zapobiec temu może autorski program ORLEN Asfalt pn. „Innowacyjne Drogi Samorządowe”, w którym eksperci spółki doradzają samorządom w zakresie wdrożenia najnowszych metod budowy dróg oraz poprawie ich jakości. Do udziału w programie samorządy zgłaszały się poprzez stronę www.innowacyjnedrogi.pl. Dla jednostek samorządu terytorialnego, które zostały objęte programem, ORLEN Asfalt przygotował szereg szkoleń oraz możliwość współpracy przy realizacji inwestycji drogowych.
Kapituła Programowa po szczegółowym zapoznaniu się z przesłanymi zgłoszeniami wybrała do współpracy pięć jednostek:
- Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku,
- Zarząd Dróg Powiatowych Lęborku,
- Powiat Pruszkowski,
- Gminę Miasto Płock,
- Urząd Miasta Włocławek.
Jak tłumaczy Marek Pietrzak, Prezes ORLEN Asfalt, popularyzacja najnowszych technologii budowy dróg, które po prostu przełożą się na ich trwałość, to najważniejszy cel, jaki postawiła sobie spółka.
– Cieszę się, że tak wiele jednostek samorządu terytorialnego zainteresowało się budową nowoczesnych, a jednocześnie solidnych dróg, które będą służyć przez pokolenia. Wszystkim nam zależy na tym, aby drogi, z których korzystamy były najwyższej jakości i spełniały swoją funkcję jak najdłużej. Na tym etapie mogliśmy wyróżnić pięć samorządów i gratuluję tym, które zostały objęte programem. Liczymy na owocną współpracę i już wkrótce przystąpimy do realizacji kolejnych etapów programu – zapewnił Prezes ORLEN Asfalt.
Projekt zakończy się przyznaniem podmiotom tytułu Ambasadora w Programie Innowacyjne Drogi Samorządowe, który ma być potwierdzeniem postawy proinnowacyjnej i wysokiej świadomości oraz dbałości o zapewnienie najwyższej jakości dróg na podległym sobie obszarze.
Dotychczas ten tytuł otrzymał Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, którego jednym z wielu osiągnięć jest powszechne stosowanie jednej z najnowocześniejszych na świecie technologii – asfaltów wysokomodyfikowanych typu HiMA (z ang. Highly Modified Asphalt). Główną zaletą tego typu produktu jest zapobieganie spękaniom nawierzchni, deformacjom trwałym w postaci kolein oraz zwiększenie wytrzymałości warstw asfaltowych.
Jak wyjaśnia spółka, przeprowadzone badania udowadniają, iż dzięki zastosowaniu w procesie produkcji tego asfaltu znacznie większych ilości specjalnego polimeru, osiąga się ponadstandardowe właściwości lepiszcza, i to zarówno w wysokiej, jak i niskiej temperaturze. Asfalty wysokomodyfikowane są szczególnie przydatne do zastosowań w nawierzchniach długowiecznych, które prawidłowo zaprojektowane i wykonane mogą służyć nawet do 50 lat bez konieczności przeprowadzania głębokich remontów. To przekłada się na pozytywny wpływ na ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Zastosowanie asfaltów typu HiMA znacząco zwiększa trwałość budowanej drogi, a to pozwala zmniejszyć liczbę niezbędnych remontów tych nawierzchni asfaltowych. W konsekwencji rzadziej występują utrudnienia w ruchu, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Efektem tego jest niższa emisja gazów emitowanych do atmosfery przez silniki spalinowe.
Asfalty są coraz bardziej ekologiczne i trwałe. Czy będzie mniej remontów dróg? [FILM]
Dlaczego zakręty pomiędzy Łąckiem a Gostyninem są nadal równe? Bo zrobiono je zgodnie z technologiá. A ile lat bez remontu. Czyli można zrobić dobrze..
Do Ewa: Korekta postu.
Nie zgadzam się twierdzeniem pani,że Orlen sponsoruje „byle sportowców”. Większość medali na IO w Tokio (w tym wszstkie 4 złote) zdobyli lekkoatleci sponsorowani przez Orlen. Żałuję,że siatkarzom nie wyszło.
Do Ewa:
Nie zgadzam się twierdzeniem pani,że Orlen sponsoruje „byle sportowców”. Większość medali na IO w Tokio (w tym wszstkie 4 złote) zdobyli lekkoatleci sponsorowani przez Oreln. Żałuję,że siatkarzom nie wyszło.
Najpierw Orlen niech zrobi porządnie drogi dojazdowe do rafinerii. Teraz jeździ się jak po kartoflisku , żenada i wstyd.
Oczywiście to jest prawda.Ale sądzę,żę Orlen wspólnie z miastem. Drogi jednak należą do miasta. Co zrobić ,gdy 2 nadambitnych władców, z wysoko podniesionym nosem, nie może się dogadać.
Wujek-Orlen to płaci podatki, żeby takie drogi mogło zrobić miasto. A że Pan prezydent lub ktoś odpowiedzialny za drogi daje wszystkie przetargi kiepskim firmą patrz Was-kop to jeździsz jak po kartoflisku.
Wujek orlen jak go nazywasz to płaci większość i do gminy stara biała bo to na jej terenie leży kombinat.
Co nie przeszkadza by wykazał się dobrą wolą by dać coś od siebie i wyremontować drogi wokół kombinatu. Ale oni wolą sponsorować byle sportowców
To zostań Ewa byle sportowcem ;)
Takim co wygrywa na igrzyskach, zawodach i takim co sprawia że znienawidzony przez skundloną opozycję Hymn gra za granicami.
W Płocku Orlen zostawia ok 200 milionów złotych co roku. To dwa razy więcej niż Płock wydaje co roku na inwestycje. No ale skąd miałabyś wiedzieć. W TVN o tym nie wspominali ;)
ty taki baton z dudy?
Do Ewa
Dziwne, patrzę na mapę i kombinat znajduje się na terenie miasta.
To nie chodzi tylko o Asfalty. Asfalty produkowane w PKN jakością nie odstają od tych,produkowanych w EU.Na jakość,trwałość drogi składa się wiele czynników:Komponenty nawierzchni (asfalt+dodadtki),a także właściwe przygowotowanie gruntu.Kiedys mieliśmy bardzo dobrą kadrę drogowców(inżynierowie + wykonawcy) .Było wiele kontraktów zagranicznych (Irak,Algeria,Libaia) na budowę dróg.