Minister infrastruktury zatwierdził do realizacji rozbudowę ul. Wyszogrodzkiej na odcinku od al. Armii Krajowej do granic miasta. Okres realizacji zaplanowano na lata 2020-2024.
30 września Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że minister Andrzej Adamczyk zatwierdził do realizacji 9 programów inwestycji i 2 aneksy do programów inwestycji drogowych z wielu województw. Łączny koszt 11 zatwierdzonych zadań to 400 mln zł.
Wśród nich znalazła się rozbudowa ul. Wyszogrodzkiej na odcinku od skrzyżowania z al. Armii Krajowej do granic miasta. Inwestycja obejmuje poprawę nośności drogi do 11,5 t i poszerzenie jezdni o dodatkowy pas na odc. km 121+546 do km 123+612.
Zgodnie z informacjami ministerstwa, przebudowa obejmie również:
- dobudowę jezdni na odc. od km 120+276 do km 121+546,
- przebudowę skrzyżowań
- przebudowę mostu nad Rosicą oraz przepustów
- powstanie zatok dla autobusów
- utworzenie pasów do lewoskrętu,
- powstanie ciągu pieszo-rowerowego,
- zamontowanie nowego oświetlenia
- zamontowanie stacji ważenia pojazdów.
Długość odcinka planowanego do przebudowy to 3,336 km. Okres realizacji: 2020-2024 r.
Pozostałe inwestycje zatwierdzone 30 września:
- Województwo opolskie – Budowa ekranu akustycznego w ciągu DK 39 w m. Brzeg (ul. Włościańska)
- Województwo śląskie – Rozbudowa DK 78 na odc. Przeczyce – Siewierz
- Województwo podkarpackie – Rozbudowa DK 9 w związku z budową mostu przez potok Kobyle w m. Domaradz (aneks); Budowa chodnika w ciągu DK 9 w m. Tarnowska Wola; Budowa przepustu w ciągu DK 28 w m. Besko
- Województwo podlaskie – Przebudowa DK 66 wraz z przebudową mostu przez rzekę Mień k/m Mień i budowa odwodnienia
- Województwo warmińsko-mazurskie – Przebudowa skrzyżowania DK 65 z DW 655 na rondo w m. Olecko (aneks)
- Województwo zachodniopomorskie – Budowa obwodnicy Człopy w ciągu DK 22; Budowa obwodnicy Szwecji w ciągu DK 22; Rozbudowa DK 22 Człopa – Wałcz wraz z budową obwodnicy Rusinowa.
Przypomnijmy, że 24 lipca podpisano również umowę na wykonanie koncepcji programowej drogi krajowej nr 62 na trasie Płock – Wyszogród. W ogłoszonym w maju br. przetargu najniższą cenę (3,6 mln zł) zaoferowało konsorcjum EGIS POLAND Sp. z o. o.– HPC POLGEOL S.A. Projekt DK62 zakłada przebudowę odcinka pomiędzy Płockiem a Wyszogrodem, od granicy Płocka do rejonu skrzyżowania z DK50. Wykonawca musi zaprojektować: poszerzenie istniejącej drogi, nową konstrukcję, która będzie przenosiła obciążenia do 115 KN/oś, przebudowę skrzyżowań, budowę lewo i prawoskrętów, systemów odwodnienia, zatok autobusowych, obiektów mostowych, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia ulicznego, infrastruktury podziemnej. Dalszym etapem będzie ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj” na realizację zadania.
Umowa na koncepcję trasy Płock-Wyszogród podpisana. Jakie dalsze kroki?
W Płocku Po rządzi od lat również za czasów jak w rządzie było Po i nic nie zrobili. Teraz też Pis nie zrobi trasy na Warszawę bo nasze miasto nie ma większego znaczenia, kurczy sie, nie ma nowych inwestycji gospodarczych. Taka jest prawda.Reszta to obiecanki jednych albo drugich.
„Budowa zaplanowana na lata 2020-2024” czyli przebudowa 3 km będzie trwać 5 lat. Tyle czasu projektuje się i buduje kilkadziesiąt km autostrady. Ta informacja to kpina przedwyborcza.
Jak już pisałem – kaszana wyborcza jak „kopary” w 2015 w sprawie S10.
Przed przegranymi wyborami „kopara” to nawet S10 przekierowała w pobliże Płocka.
a jednak można się dogadać i działać wspólnie, a nie tylko podjudzać i dzielić na lepszy i gorszy sort
Daj już spokój ratuszakom. Rząd za nich już nawet proste drogi buduje bo sobie od dekady nie radzą. Wstyd.
jakby kto inny rządził w Płocku, to już by dwupasmówka była, a tak małostkowo mszczą się na ludziach za wybory, bo już ze 3 lata temu było o planach tej drogi, które blokuje rząd