Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie koncepcji rozbudowy drogi krajowej nr 62 na odcinku Płock–Wyszogród. Wykonawca będzie musiał również uzyskać decyzję środowiskową. Kiedy ruszy remont? Najwcześniej za 1,5 roku.
Droga krajowa nr 62 jest drogą klasy G o kategorii ruchu KR 5, o charakterze międzyregionalnym. Łączy Płock z Warszawą oraz pośrednio z układem dróg międzynarodowych. Droga leży na terenie powiatu ziemskiego.
GDDKiA zamawia na razie koncepcję rozbudowy tej strategicznej – z punktu widzenia płocczan – drogi. Na wykonanie dokumentacji oraz pozyskanie decyzji środowiskowych wykonawca będzie miał 14 miesięcy od podpisania umowy, a ponieważ termin składania ofert upływa dopiero 7 maja, przetarg na remont DK62 mógłby najwcześniej rozpocząć się zapewne jesienią przyszłego roku.
Główne założenia tego remontu, który docelowo ma m.in. ułatwić wyjazd z Płocka w kierunku Warszawy, to:
- dostosowanie konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń do 115 KN/oś oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprzez eliminację zagrożeń, jakie dla użytkowników drogi stwarza zły stan techniczny nawierzchni (tj. deformacje trwałe w postaci kolein, spękań podłużnych i poprzecznych, wykruszeń nawierzchni, zastoisk wodnych), powstający na skutek stałego zwiększania się natężenia ruchu ciężkiego
- podniesienie poziomu ruchu drogowego, zapewnienie bezpiecznych warunków i komfortu dla wszystkich uczestników ruchu drogowego: kierujących pojazdami, pieszych oraz rowerzystów, m.in. poprzez przebudowę niebezpiecznych skrzyżowań, budowę systemów odwodnienia, budowę zatok autobusowych, ścieżek rowerowych, chodników itp.
Opracowanie ma wstępnie określić zakres rzeczowy i finansowy przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności ekonomicznej, ustalić koncepcyjne rozwiązania rozbudowy odcinka, dostarczyć informacji do podjęcia decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego. Wykonawca będzie musiał również uzyskać decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia, dostarczyć niezbędne dane i informacje do sporządzenia jednoznacznego Opisu Przedmiotu Zamówienia lub Programu Funkcjonalno-Użytkowego (dokumentu niezbędnego do kolejnego etapu przygotowania inwestycji do realizacji), oraz określić wytyczne dla projektu budowlanego.
Według założeń, prędkość na projektowanym odcinku ma wynosić poza terenem zabudowy 80 km/h, natomiast na terenie zabudowy: 60 km/h. Mają powstać dwa pasy ruchu oraz pasy lewoskrętu i prawoskrętu w miejscach, w których jest to konieczne.
Koncepcja ma również dostarczyć rozwiązań w zakresie m.in.:
- poszerzenia drogi (lub ewentualne zwężenie na odcinkach, gdzie szerokość istniejąca jest większa od zakładanej),
- wzmocnienia konstrukcji nawierzchni, a tym samym zmiana kategorii ruchu z KR5 na KR6,
- przebudowy skrzyżowań, poprzez kanalizację ruchu i wydzielenie relacji skrętnych, w tym rozważenie budowy rond, przebudowa skrzyżowania z drogą krajową nr 50
- budowy ciągów pieszo-rowerowych na całym odcinku rozbudowywanej drogi krajowej nr 62,
- budowy nowych i remont lub przebudowa istniejących zjazdów,
- budowy lub przebudowy zatok autobusowych wraz z peronami i chodnikami,
- budowy lub przebudowy urządzeń odwadniających w tym kanalizacji, w szczególności w m. Słupno oraz w obrębie ronda w Wyszogrodzie
- przebudowy lub remontu 3 mostów w ciągu DK 62,
- budowy lub przebudowy oświetlenia ulicznego, m. in. w m. Słupno oraz w obszarze skrzyżowań,
- poprawa BRD na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów poprzez doświetlenie,
- wykonanie miejsca ważenia pojazdów.
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału mija 7 maja.
A co z Niepełnosprawnymi??????????????????????? Jeżdżę wózkiem elektrycznym i chcę dojazdu do Reczyna.
Chodzi z pewnością o prędkość projektową, która nie jest bezpośrednio powiązana z dozwoloną prędkością maksymalną, co nie zmienia faktu, że zakres remontu to jakaś kpina i po jego przeprowadzeniu ruch będzie jeszcze bardziej spowolniony w wyniku zastosowania „nowoczesnych rozwiązań organizacji ruchu” – czytaj: więcej wysepek i linii ciągłych.
80km////h poza terenem zabudowanym? po remoncie? Bzdura