ZUS uruchamia nową usługę dla osób niesłyszących

1

Zakład Ubezpieczeń Społecznych od jakiegoś czasu wprowadza do swojej oferty standardy, podnoszące poziom obsługi osób niepełnosprawnych. Specjalne sale obsługi miały być początkiem dużych zmian. Tak też się stało. Już w ponad 250 placówkach w całej Polsce osoby niesłyszące znalazły pomoc w rozwiązaniu urzędowej sprawy. A wszystko to dzięki wiedotłumaczeniom – usłudze, która pozwala osobie głuchej lepiej zrozumieć samego urzędnika. 

Obecnie osoba niesłysząca, która przychodzi do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, może w swojej sprawie porozmawiać ze specjalnie wyszkolonym, biegle władającym językiem migowym, pracownikiem urzędu.

Umożliwia to obsługa wideotłumacza. Na czym on dokładnie polega i w jaki sposób ułatwia osobie głuchej wizytę w ZUS?

– Wszystkie czynności techniczne, odpowiednie ustawienie monitorów oraz kamery internetowej zapewnia pracownik Sali Obsługi Klientów. Teraz wystarczy już tylko nawiązać połączenie, aby obsługę podjął docelowy pracownik. Wyjaśni on osobie głuchej za pomocą języka migowego wszelkie wątpliwości i udzieli wyczerpujących informacji w sprawie – mówi Małgorzata Zdanowska, naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji Oddziału ZUS w Płocku.
Nowoczesne rozwiązanie będzie teraz testowane przez niepełnosprawnych gości urzędów oddziałów ZUS w całej Polsce. W roku 2015 z pomocy urzędników skorzystało około 3,4 tysiąca osób niedosłyszących.
– Tego rodzaju wideokonferencje możliwe są obecnie jedynie w siedzibach oddziałów ZUS, ale jesteśmy pełni optymizmu, że popularność tej propozycji rozpowszechni to narzędzie w każdej placówce Zakładu, a z czasem może nawet w każdym urzędzie w Polsce – podkreśla Andrzej Ścibło, Dyrektor Oddziału ZUS w Płocku.
Trzeba przyznać, że pomysł wprowadzenia tej usługi może w znaczącym stopniu ułatwić osobom niesłyszącym wizytę w urzędzie, która do tej pory nie była dla nich łatwa.

Podziel się.

Patronat i artykuły sponsorowane w PetroNews.pl


Warto Przeczytać


Ostatnie Informacje