REKLAMA

Zarybiają Wisłę – pomaga spółka Grupy ORLEN

REKLAMA

Tysiące węgorzy wypuszczono do Wisły w ramach piątej edycji konkursu „Pan Karp zarybia Wisłę”. Akcję zorganizowało Towarzystwo Promocji Ryb oraz ANWIL S.A.

„Pan Karp zarybia Wisłę” to konkurs organizowany przez Towarzystwo Promocji Ryb i spółkę z Grupy ORLEN – ANWIL S.A. W tegorocznej odsłonie przedsięwzięcia wzięli udział uczniowie z 26 szkół oraz dzieci z 6 przedszkoli. Spośród placówek zgłoszonych z 7 województw, zwycięskie okazały się te zlokalizowane w województwie dolnośląskim i łódzkim.

W ramach finału akcji, który odbył się w Kucerzu w piątek, 25 października, młodzi zwycięzcy wpuścili do Wisły 147 kg, czyli 3 tysiące narybku węgorza. Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiły się maluchy z przedszkoli, a także uczniowie szkół podstawowych z kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, dolnośląskiego, podkarpackiego, pomorskiego i świętokrzyskiego.

Uczestnicy stanęli przed wyzwaniem realizacji działania na rzecz ochrony wód przed zanieczyszczeniami, a następnie sfilmowania przeprowadzonej inicjatywy i przesłania filmów do organizatorów. Najciekawsze okazały się pomysły Publicznej Szkoły Podstawowej z Mieroszowa (woj. dolnośląskie) i Szkoły Podstawowej w Wodzinie Prywatnym (woj. łódzkie). Nagrodą dla nich oraz pozostałych uczniów i przedszkolaków wyróżnionych w konkursie, było wspólne zarybianie najdłuższej polskiej rzeki.



fot. materiały prasowe

Główny punkt finału odbył się przy nabrzeżu na wysokości miejscowości Kucerz koło Włocławka. Tam zwycięzcy zabawy, pod okiem ichtiologa, przedstawicieli organizatora i Zakładowej Straży Pożarnej ANWIL, wpuścili do Wisły 3 tysiące małych węgorzy.

– O słuszności podejmowanej rokrocznie inicjatywy świadczy nie tylko jej wartość ekologiczna, dbamy bowiem o utrzymanie czystości rzeki, ale i wymiar prospołeczny. Projekt znajduje swoich sympatyków na terenie całego kraju. Współdziałamy na rzecz zrównoważonego rozwoju i podnoszenia wiedzy o ichtiologii w skali ogólnopolskiej – skomentował finał akcji Maciej Ostrowski, Dyrektor ds. Zarządzania Ryzykiem i Zgodnością ANWIL S.A.

„Pan Karp zarybia Wisłę” to inicjatywa społeczna, która znalazła się na ogłoszonej 10 października liście 30 projektów społecznych, mających największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu. Zestawienie przygotowały Ośrodek THINKTANK i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

fot. materiały prasowe

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 1

  1. xx says:

    PRZEPŁUKALI WISŁE I JEST TERAZ SANATORYJNA JAK UZDROWISKO NA PÓŁNOCY. NIEŹLE IM ODBIJA. SZKODA NARYBKU.ZDECHNĄ W TYM GNOJU.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Przeczytaj

Reklama

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU