Zgodnie z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, właściciele nieruchomości muszą złożyć w Urzędzie Miasta Płocka do 31 marca br. deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Ceny są dwie – 16 zł za wywóz odpadów zmieszanych oraz 11 zł za odpady segregowane. Deklarację można złożyć na stanowisku numer 7 w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Płocka (wejście od ul. Zduńskiej) lub przesłać pocztą. Formularze deklaracji są do pobrania na stronie internetowej ratusza lub w Biurze Obsługi Klienta stanowisko numer 7.
W przypadku mieszkańców bloków, należących do spółdzielni mieszkaniowych, to spółdzielnia przesyła deklaracje, wypełnione przez lokatorów. Jednakże tu wybór rodzaju odpadów nie jest tak oczywisty. Jak czytamy w piśmie Płockiej Spółdzielni Mieszkaniowej:
Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, spółdzielnia będzie musiała zgłosić wszystkich lokatorów z wyższą stawką za wywóz śmieci. Nie oznacza to jednak, że nie będzie można segregować śmieci.
Spółdzielnia wystawi przy nieruchomościach pojemniki:
– na odpady zmieszane, pozostałe po segregacji odpadów, oznaczony jako NIESEGREGOWANE,
– tzw. „gniazdo”, złożone z 3 pojemników na odpady SEGREGOWANE
a) niebieski – papier i tektura
b) żółty – tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe
c) zielony lub biały – szkło
– pojemnik na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady ulegające biodegradacji oraz bioodpady i odpady zielone, oznaczony jako BIO.
Więcej informacji na stronie ratusza oraz pod numerem tel. 24 367 16 12 lub 24 367 17 96.
Deklaracje już dawno złożyłem. Segreguje śmieci od lat i nie rozumiem, dlaczego jest tyle krzyku o segregacje śmieci.. Widzę tutaj brak informacji, co się dalej dzieje z wyrzucanymi śmieciami typowego Kowalskiego. Ludzie myślą w ten sposób – biorę kosz z kuchni, wyrzucam a co się później ze śmieciami się dzieje to już nie jest moja sprawa. Tutaj jest błąd, ponieważ jest to sprawa nas wszystkich, aby nie utonąć w śmieciach i nie zatruwać środowiska!