Rusza budowa „małej” obwodnicy Płocka

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

– Rozpoczyna się realizacja chyba najważniejszej inwestycji, jaką jest budowa nowego kręgosłupa komunikacyjnego Płocka – tymi słowami prezydent Andrzej Nowakowski rozpoczął we wtorek konferencję prasową, w trakcie której podpisano umowę na budowę pierwszego odcinka trasy tranzytowej, łączącej nowy most z Orlenem.

Wewnętrzna obwodnica Płocka połączy rondo Wojska Polskiego przy nowym moście z ulicą Otolińską, Bielską oraz Długą i PKN Orlen. Prezydent podkreślał, że oddanie jej do użytku będzie miało ogromne znacznie dla funkcjonowania układu komunikacyjnego nie tylko w mieście, ale także w regionie. – Przede wszystkim wyprowadzimy z Płocka ruch pojazdów niebezpiecznych, a co za tym idzie poprawimy bezpieczeństwo mieszkańców – mówił włodarz miasta. – Ta trasa będzie miała też bardzo ważne znaczenie w poprawie komunikacji północnego Mazowsza.

Droga krajowa nr 60 z Kutna przez Płock do Ciechanowa od wielu lat jest modernizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Wiele jej fragmentów można szybko pokonać dzięki zmodernizowanym skrzyżowaniom (np. w Łącku), czy obwodnicom Kutna, Gostynina lub Raciąża. Niedrożnym odcinkiem tej trasy pozostawał przejazd przez Płock, gdzie kierowcy muszą kierować się do centrum miasta. Zbudowanie „małej” obwodnicy ma teraz udrożnić całą tę drogę.

Prezydent Andrzej Nowakowski zapowiedział, że cały ruch tranzytowy będzie wyprowadzony z Płocka do 2016 roku. – Nowa trasa w znacznym stopniu upłynni komunikację lokalną. Pozwoli również na skrócenie podróży pracownikom nie tylko Orlenu, ale także pobliskich firm – mówił prezydent. – Ponadto, wewnętrzna obwodnica uatrakcyjni pobliskie tereny, które będą uwalniane pod potrzeby przedsiębiorców – dodał.

Dzięki tej drodze obszary przemysłowe w rejonie Orlenu, gdzie funkcjonuje wiele firm wraz z Płockim Parkiem Przemysłowo-Technologicznym, mają uzyskać łatwy i szybki dostęp do drogi krajowej w kierunku Ciechanowa, Płońska, Warszawy i Kutna. Po oddaniu do użytku brakującego odcinka autostrady A1, ma być też łatwiej dotrzeć z Orlenu do Gdańska.

Obwodnica z nowego mostu do ul. Otolińskiej, Bielskiej i Orlenu będzie przypominać trasę, która łączy Tokary z Ciechomicami. Częściowo będzie to dwu-, a częściowo czteropasmowa droga. Pierwszy etap to budowa łącznika ronda Wojska Polskiego z ul. Otolińską. Ma się on zakończyć na przełomie października i listopada 2014 roku. – Na ile warunki pogodowe pozwolą, to wystartujemy z budową jeszcze w tym roku, ale kluczowe zadania będą wykonywane w 2014 – stwierdził Marcin Lewandowski, członek zarządu lidera konsorcjum Bilfinger, które wygrało przetarg. – Plan jest napięty, ale myślę, że uda nam się dotrzymać terminu.

Na wtorkowej konferencji prasowej przedstawiciele konsorcjum oraz prezydent Płocka podpisali umowę na budowę tego odcinka „małej” obwodnicy. Będzie on kosztować 33 mln złotych, ale miasto zarezerwowało na ten cel 25 mln zł, ponieważ – jak zaznaczał Andrzej Nowakowski – Płock będzie starać się o unijne dofinansowanie. Do podziału jest 60 mln zł. Możemy ubiegać się nawet o 85 proc. kosztów.

Podziel się:

Brak komentarzy

  1. Trzeba byłoby wyprowadzić też pociągi z cysternami gdzie ilość niebezpiecznych ładunków jest w przybliżeniu 40 razy większa.

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji