REKLAMA

REKLAMA

Rozpoczął się remont ul. Chopina. Autobusy pojadą inną trasą

REKLAMA

Rozpoczął się remont ul. Chopina i Spółdzielczej w Płocku. Odcinek między skrzyżowaniami z Otolińską i Lachmana został zamknięty dla ruchu.

W czwartek, 4 marca, rozpoczęła się przebudowa ul. Chopina na odcinku między ul. Otolińska a Lachmana oraz Spółdzielczej, na odcinku od ul. Lachmana do sięgacza al. Piłsudskiego, w rejonie wiaduktów drogowych. Zgodnie z założeniami, prace mają poprawić odwodnienie terenu, powstanie też nowa kanalizacja deszczowa.

Przeczytajrównież

– Przedsięwzięcie zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym z nich całkowicie przebudowany zostanie fragment ul. Chopina i Spółdzielczej, leżący między skrzyżowaniem z ul. Otolińską a wiaduktem w al. Piłsudskiego. Zmodernizowane zostaną kolektory deszczowe (nowe będą o bardzo dużej przepustowości), drogowcy ułożą też nową nawierzchnię, chodniki, poprawią zatokę autobusową, a po zachodniej stronie ulicy zbudują drogę rowerową – informuje Urząd Miasta Płocka.

Przebudowane ma również zostać skrzyżowanie ul. Chopina z Lachmana i Spółdzielczą, gdzie powstanie rondo. Drogowcy zlikwidują też jeden ze zjazdów z al. Piłsudskiego na Spółdzielczą (dla nadjeżdżających z Podolszyc to zjazd przed wiaduktem).

Reklama. Przewiń aby czytać dalej.

– Rozwiązanie takie podyktowane jest chęcią poprawienia bezpieczeństwa rowerzystów, korzystających z magistrali rowerowej. Zjazd ten przy wiadukcie krzyżuje się właśnie z drogą rowerową i w miejscu tym dochodziło do potrąceń. Zamiast tej drogi powstanie teren zielony, na którym posadzimy ponad 40 klonów – wyjaśnia urząd miasta.

Inwestycję realizuje Miejski Zarząd Dróg. Przetarg na modernizację fragmentów Chopina i Spółdzielczej wygrało konsorcjum firm Hydropol i Waskop, które zaoferowało wykonanie robót za 7,429 mln zł. Prace zgodnie z umową mają zakończyć się do końca września 2021 r.

W związku z remontem, do końca września ulica będzie całkowicie zamknięta, a dojazd będzie możliwy wyłącznie dla mieszkańców z okolic ul. Kopernika, Kolberga i Stodółkiewicza.




Zmieni się też trasa autobusów 14, 60, i 32. W czasie remontu nieczynny będzie przystanek Kopernika (na remontowanym odcinku ul. Chopina).

Autobusy linii 14, 60 i N1 w obydwu kierunkach pojadą objazdem przez przystanki Banacha i Lachmana.

Autobusy linii 32:

  • na kursach do Lachmana i Targowej od przystanku Chopina, szkoła pojadą trasą: Otolińska (przez przystanek Kołłątaja) – Piłsudskiego (przez przystanek Otolińska – przy McDonald’s) – Lachmana,
  • kursy z Lachmana w kierunku Orlenu bez zmian,
  • na kursach z Targowej od przystanku Otolińska, WORD pojadą trasą: Otolińska – Banacha – Lachmana – Piłsudskiego (przez przystanek Otolińska – przy KFC) – Otolińska (przez przystanek Kołłątaja) – Chopina.

REKLAMA

Inni czytali również

Kolejny

Komentarze 7

  1. Znafca says:

    Ciekawe czy ten odcinek drogi od nowo wybudowanego ronda do al. Piłsudskiego zostanie też przy okazji wyremontowany albo chociaż nowy asfalt położony. Przydałoby się położyć asfalt na ul. Spółdzielczej do skrzyżowania z ul. Jesienną bo tam dziura na dziurze i ten podjazd z ul. Spółdzielczej do al. Piłsudskiego.

  2. Komunikacja says:

    Szanowni Panownie Nowakowski i Terebus w większości wasze remonty to lipa. Czy wy tego nie widzicie?. To naprawdę ludzi wkurza i irytuje. Przecież każdy ma samochód, a w tym mieście nie da się jeździć. Chcemy udrażniania płockich ulic, jak najwięcej dwupasmowych jezdni, lewoskretow, prawoskretów i najważniejsze parkingów!!!
    Jak już muszą być te ronda to dwupasmowe a nie jak ta tragedia koło ZOO.
    Rowerzyści i ścieżki używane są przez dwa miesiące w roku, to nie jest warte tych pieniędzy. Budujcie je wzdłuż Wisły, lub innych ciekawych miejscach, a nie na siłę przy głównych ulicach zwalniając ruch samochodów. Wyborcy PO.

  3. Druh Boruh says:

    Najważniejsze w tym remoncie jest to, że drzewa zostaną zastąpione betom. Brawo Andrzej I, który zastał Płock zielony, a zostawi betonowy!!!

  4. Rafał S says:

    Poprawa bezpieczeństwa dla przejeździe dla rowerów poprzez likwidację zjazdu za 7 mil zł. Patologia goni patologię – bo ciężko jest na przejściach i przejazdach dla rowerów zamontować świateł.
    Przejścia na 2 pasmowej drodze bez świateł – no ale to i tak zawsze będzie wina PIRATÓW DROGOWYCH PĘDZĄCYCH 75km/h .

    Znów jakiś pajac zaprojektuje rondo jednojezdniowe jak przy zoo.
    Płock :
    1). Za szerokie ulice zwęzić aby zwiększyć korki i zmniejszyć przepustowość ulic – tym samym oddać cześć jezdni na parkingi dla mieszkających w domkach jednorodzinnych – Mickiewicza
    Tym samy stworzyć miejsca parkingowe przy skrzyżowaniach na Mickiewicza tak aby wyjeżdżający z ulic poprzecznych mieli problem z widocznością – identycznie jak na przemysłowej ( jak zginie kolejny motocyklista to i tak winę zrzucimy na piratów drogowych a nie na patologię projektów ulic itp)

    2) nowo powstałe ronda pomimo obszernego terenu robić tak aby przepustowość była najmniejsza
    – rondo jednopasmowe zoo
    – rondo dzwon bez dodatkowych pasów lewoskrętnych
    – rondo na dobrzyków – lepie zakreślić jeden pas i wyłączyć go z ruchu bo patologia nie umie poruszać się po rondzie – i zmniejszyć przepustowość – przecież to tylko wjazd do miasta od południa Polski

    3) zamiast drzew – metalowe lasy znaków drogowych – tendencja na świecie do zmniejszania ich ilości co prowadzi do poprawy bezpieczeństwa – ale Płock to czółka dezinformacji na ulicy… przy zoo to pewnie z 50 szt stoi wokół ronda, to samo na placu narutowicza

    4) oznakowanie ulic starego miasta strefami zamieszkania – czekam aż mieszkańcy się zorientują że to oznakowanie powoduje iż WSZYSTKIE TE ULICE SĄ DEPTAKAMI ludzie powinni poruszać się po asfalcie jak po chodniku , nie obowiązują żadne pasy i przejścia dla pieszych bo ruch pieszy jest dozwolony na całej szerokości ulic.

    5 ) brak świateł na przejściach dla pieszych – nawet na dwupasmowej Piłsudskiego – kretynizm

    • R23 says:

      Dokładnie. Likwidacja zjazdu i potem rondo. Czasami szkoda komentować pomysły włodarzy.

    • PAn says:

      7 ml to cała inwestycja będzie kosztować…likwidacja tego zjazdu to pewnie kwestia znacznie tańsza:)
      taniej było by tam zrobić podwyższenie przejścia i drogi rowerowej jak przy Jagiellonce albo zwykłe progi zwalniające dla kierowców.

  5. Anonim says:

    To już kolejny w ciądu ostatnich 5 lat. Czyżby zła jakoś wykonywanych remontów?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU