REKLAMA

Polonusem do Warszawy, a może wkrótce nad morze!

REKLAMA

Od 4 maja 2021 roku PKS Polonus uruchomił nową linię Warszawa-Płock. Przewoźnik planuje kursować 4 razy dziennie w obydwie strony, wykorzystując nowoczesne autobusy. Skąd decyzja o tej trasie, na co zwracano uwagę przy jej układaniu i na co mogą liczyć podróżni? Na krótkie pytania odpowiedział Wojciech Gąsowski, członek zarządu PKS Polonus.

Skąd podjęcie decyzji o tym, że kolejnym otwieranym przez Polonus kierunkiem będzie Płock?

Analizujemy siatki połączeń, uważnie przyglądamy się miejscom, które możliwości komunikacyjnych nie mają za wiele. Robimy rozeznania wśród społeczności – badamy potrzeby, rozmawiamy z mieszkańcami. Mieliśmy dwa założenia przy budowaniu trasy – po pierwsze być blisko tych, którzy na co dzień tego potrzebują – ludzi udających się do pracy, do lekarza – tych, których podróże to codzienny obowiązek, potrzeba.

Po drugie – Płock jest przepięknym miastem. Choć aktualnie może nie mamy takich możliwości swobodnego podróżowania w celach turystycznych, wierzymy, że za jakąś chwilę, głodni wyprawy podróżnicy wrócą na trasy. Zgodnie z myślą „cudze chwalicie, swego nie znacie”, staramy się poprzez nasze social media promować miejscowości, do których jeździmy – chcemy uświadamiać atrakcyjność polskich terenów i zachęcać do wspierania lokalnej turystyki.

Fot. Polonus SA

Przez jakie miejscowości będą przejeżdżać autobusy?

Wyjeżdżając z Warszawy, zawitamy najpierw do Zakroczymia, następnie przez Chociszewo do Czerwińska nad Wisłą, a przed Płockiem zatrzymamy się także w Wyszogrodzie. O ile sam Płock ma niemalże 120 tys. mieszkańców, skupiamy się również na znacznie mniejszych miejscowościach – np. na uroczym Chociszewie, którego zamieszkuje niecałe 500 osób.

Wzięliśmy sobie do serca problem regionów zagrożonych wykluczeniem komunikacyjnym. Stąd to koncentrowanie się na analizowaniu tzw. potoków pasażerskich – pragniemy dać szansę na wygodną podróż jak największej liczbie osób, przy równoczesnym zadbaniu o to, by podróż nie była długa – całą trasę z przystanku początkowego do przystanku końcowego trasy, będzie można przebyć w około dwie godziny.



Fot. Polonus SA

Jak wyglądać będzie podróż? Czego mogą spodziewać się pasażerki i pasażerowie?

Autobusy na tej trasie będą kursować cztery razy dziennie w obydwie strony. Bilety są już dostępne, m.in. na portalu www.dworzeconline.pl. Zależało nam na tym, by ich cena była bardzo atrakcyjna – i dlatego wybierając się z Warszawy do Płocka lub w drugą stronę, zapłacimy za bilet 24 zł.

Przede wszystkim jednak, naszym priorytetem pozostaje zapewnienie pasażerom jak najbardziej komfortowych i (zważając na obecne czasy) bezpiecznych warunków. Z tego względu wypuszczamy na trasę nowoczesne autobusy marki Scania – klimatyzowane, wyposażone w wygodne rozkładane i rozsuwane na boki fotele, toaletę, gniazdka i bezpłatny, bezprzewodowy Internet. Jak wyglądać będzie podróż? Postaramy się o to, by była samą przyjemnością!

Czy planujecie uruchomić jeszcze jakieś kursy prowadzące przez Płock?

Planując nasze trasy, nie zapominamy o mieszkańcach Płocka – mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli podzielić się z Państwem dobrymi wieściami! Myślimy np. o połączeniu nadmorskim.

Fot. Polonus SA
Fot. Polonus SA
Fot. Polonus SA
Fot. Polonus SA
Fot. Polonus SA
artykuł sponsorowany

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 14

  1. Iza says:

    Z Gdańskiem połączenie masakra. Duże miasto studenckie… Pomyślcie o tym

  2. Haha says:

    A do Płońska gdzie ma wjechać jak dworca nie ma? Ewel-bus kurs do Płońska otworzył i szybko zamknął. Tyle było chętnych. 4 kursy mało? Kolejne dokłada tum-bus, żeby się nie okazało że więcej kursów jak pasażerów

  3. Ja says:

    NARESZCIE!. Normalne warunki podróży jak przystało! Komu wesoło ten powinien zacząć myśleć o innych, np. niepełnosprawnych, chorych, potrzebujących pomocy i niestety zmuszonych szukać ratunku w stolicy, bo w naszym pięknym grodzie spaprzą robotę i odsyłają, bo „tam mają lepsze środki do leczenia” Wielkie dzięki i wyrazy uznania dla POLONUSA.

  4. Gosia z Płocka. says:

    4razy na dobę to trochę za mało kursów oraz godziny powrotu z Warszawy powinny być późniejsze a także powinien zajeżdżać na lotnisko Modlin.

  5. ubawiony says:

    Berlin – test cenzury.

  6. Anonim says:

    Po zapytaniu dlaczego autobus nie zjeżdża na Lotnisko Warszawa Modlin? Odpowiedź: ponieważ nie uwzględnia tego rozkład jazdy. Ręce opadają.

    • ubawiony says:

      A do Płońska zjeżdża? No jeszcze bardziej ręce opadają. A najbardziej opadają, gdyż nie zjeżdża do lotniska w Berlinie. Po co Ci Modlin, masz lotnisko w Berlinie!!!

      • Lysy says:

        Na lotnisko Modlin powinien wjeżdżac mieli by więcej pasażerów niż do Wawy

    • ubawiony says:

      A do Płońska zjeżdża? No jeszcze bardziej ręce opadają. A najbardziej opadają, gdyż nie zjeżdża do lotniska w Ber.linie. Po co Ci Modlin, masz lotnisko w Ber.linie!!!

  7. pasazer says:

    zydzi ograbili co mogli pomogli im po psl a plock i okolice odciete od swiata

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Najchętniej dzisiaj czytane

Reklama


REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU