Rzecznik do spraw społeczności lokalnych – to nowe stanowisko w ORLENIE, które objęła Wioletta Urbańska. Ma zadbać o efektywny dialog z interesariuszami spółki.
Jak podkreśla w komunikacie ORLEN, w działalności koncernu szczególnie istotna jest współpraca ze społecznościami lokalnymi. Umożliwia to zapewnienie spójności celów biznesowych z celami środowiskowymi i społecznymi oraz uwzględnia potrzeby środowisk lokalnych, w otoczeniu których zlokalizowane są zakłady produkcyjne Grupy ORLEN.
Aby jeszcze bardziej wzmocnić komunikację z otoczeniem biznesowym, ORLEN wdraża założenia Polityki zarządzania relacjami ORLEN S.A. ze społecznościami lokalnymi, powołano też Rzecznika ds. społeczności lokalnych. Od 18 stycznia br. poprzez korporacyjną stronę internetową ORLEN, w specjalnie przygotowanej sekcji, można zgłaszać do rzecznika swoje opinie, pytania, wnioski oraz inne uwagi dotyczące działalności ORLEN S.A.
Rzecznikiem ds. społeczności lokalnych w ORLEN S.A. została Wioletta Urbańska, która posiada 25-letnie doświadczenie zawodowe związane z budowaniem relacji z klientami i interesariuszami, negocjacjami oraz rozwiązywaniem konfliktów i sporów. Przez blisko 15 lat pełniła funkcję rzecznika różnych grup interesariuszy, m.in. klientów, przedsiębiorców, w sferze biznesowej i administracji. Jest absolwentką m.in. podyplomowych studiów z mediacji i innych alternatywnych metod rozwiązywania sporów.

– Chcemy, żeby przedstawiciele społeczności lokalnych mieli możliwość zgłaszania swoich opinii, ale także pytań czy wątpliwości dotyczących działalności spółki. Zadaniem rzecznika do spraw społeczności lokalnych będzie prowadzenie dialogu ze społecznościami lokalnymi i dbanie o dobre relacje, oparte na partnerstwie, uczciwości, szacunku i zaufaniu. Cieszę się, że będę mogła mierzyć się z tak ciekawym wyzwaniem, a przede wszystkim miała możliwość bezpośredniego kontaktu z ludźmi – mówi Wioletta Urbańska, Rzecznik ds. społeczności lokalnych w ORLEN S.A.
Zasady odpowiedzialnego prowadzenia działalności biznesowej, ale także zasady kształtowania takich relacji, których głównym celem jest budowanie trwałego i pozytywnego dialogu oraz zapobieganie trudnym sytuacjom, reguluje Polityka zarządzania relacjami ORLEN S.A. ze społecznościami lokalnymi.
– Wdrożyliśmy Politykę zarządzania relacjami ORLEN S.A. ze społecznościami lokalnymi, bo właśnie relacje ze społecznościami lokalnymi są fundamentem, na którym buduje się biznes. Dlatego uważamy je za jeden z ważniejszych aspektów funkcjonowania ORLEN S.A. Chcemy być dobrym i odpowiedzialnym sąsiadem – mówi Agata Górnicka, dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem.
Grupa ORLEN, zgodnie z nową Strategią Zrównoważonego Rozwoju na lata 2024-2030 zakłada rozwój programu „ORLEN Dobrym Sąsiadem” oraz zweryfikowanie i ujednolicenie systemu komunikacji ze społecznościami lokalnymi we wszystkich spółkach wchodzących w jej skład. Bazując na przykładzie doskonale rozwijającej się współpracy Koncernu z niezwykle otwartą i zorganizowaną społecznością płocką, ORLEN planuje wdrożyć analogiczne procesy zarządzania zgłoszeniami jakie trafiają do spółek Grupy ORLEN od mieszkańców miejscowości, gdzie zlokalizowane są zakłady produkcyjne Grupy.



