An On Bast, Kuba Sojka, DJ Bert, general manager Wimp Polska, przedstawicielka Faber Consulting oraz redaktor naczelny „Rynku Muzycznego” to tylko niektóre z postaci, które 13 kwietnia spotkamy na Uniwersytecie Wrocławskim podczas trzeciej edycji Konferencji Muzycznej Audioriver. Gwiazdą After Party będzie brytyjska gwiazda sceny house – Lottie.
Lottie nie przyleci jednak do Wrocławia wyłącznie po to, by wystąpić na imprezie wieńczącej cały dzień spotkań i debat poświęconych kulturze i biznesowi. Artystka będzie także jedną z bohaterek dyskusji na temat sytuacji kobiet na scenie muzyki elektronicznej i trudno sobie wyobrazić osobę, która mogłaby wnieść więcej do tej debaty. Grać zaczęła w wieku 17 lat, w 1993 roku wystartowała jej rezydentura w słynnym londyńskim klubie Turnmills, a niedługo potem była regularną zmienniczką Pete’a Tonga w BBC Radio 1. Osiągnęła status jednej z najbardziej znanych DJ-ek na świecie, by nagle, w połowie ubiegłej dekady zapaść się pod ziemię. Dlaczego? Ponieważ postanowiła urodzić i wychować dziecko. Od 2009 roku powoli wraca do gry, ale ponowne wejście na szczyt nie jest proste. Historia Lottie może nam więc bardzo pomóc w odpowiedzi na pytanie, dlaczego kobiety nie garną się do kariery DJ-ek i producentek.
O blaskach i cieniach bycia kobietą w zdominowanym przez mężczyzn w świecie elektroniki dyskutować będą także znane reprezentantki polskiej sceny: An On Bast, Diana D’Rouze, Joana i Senthia. Pierwsza z nich to jedna z najlepszych polskich producentek i performerek – bez względu na płeć. Z kolei Diana D’Rouze to postać, którą rodzimi fani elektroniki znają od lat, bo debiutowała już w 1997 roku. Joana to m.in. członkini poznańskiego kolektywu City Inside Art, a Senthia to DJ-ka aktywna przede wszystkim na południu Polski, w klubach takich, jak Das Lokal czy Prozak 2.0.
Wszystkie te artystki dołączą do Lottie, by wystąpić na oficjalnym After Party po Konferencji, które odbędzie się w wyjątkowych przestrzeniach Times Event Center przy ul. Kazimierza Wielkiego 1 we Wrocławiu. To miejsce bardzo świeże i nowoczesne, w którym jak dotąd odbyła się tylko jedna impreza z muzyką elektroniczną. Jeśli dołożymy do tego najwyższą jakość nagłośnienia – z którego słynie nasza organizacja – oraz doskonałe umiejętności zaproszonych artystek, zapowiada się naprawdę wyjątkowe wydarzenie.
Drugą najważniejszym elementem Konferencji będzie dyskusja na temat roli wytwórni na dzisiejszym rynku muzycznym. W ostatnich latach mocno zmienił się model zarabiania na muzyce. Drastycznie spadła sprzedaż płyt, a coraz większe przychody zaczęto odnotowywać na koncertach. Kiedyś grano na żywo by promować wydawnictwa, a dziś to płyty wydaje się niemal głównie w celu propagowania koncertów. Czy to oznacza, że labele powinny mieć udział w eventowym torcie? A może w ogóle nie są potrzebne, skoro internet daje artystom bezpośrednie dotarcie do ich potencjalnych odbiorców? Te i inne kwestie będziemy poruszać podczas naszej dyskusji.
W debacie wezmą udział osoby o różnych funkcjach i różnych doświadczeniach. Z jednej strony wypowiedzą się artyści, jak lider Őszibarack – Agim Dżeljilji oraz czołowy polski producent wydający również zagranicą, Kuba Sojka. Także zagranicą funkcjonuje DJ i producent, Maki Polne, związany z niemiecką wytwórnią VinylClub Recordings oraz berlińskim klubem KaterHolzig. Z kolei polski, niezależny label We Are Your Music Mate reprezentował będzie Łukasz Łazarczyk – połowa duetu Harrison Chord. Szeroką perspektywę zaprezentuje z pewnością Paweł Boroń – redaktor naczelny pierwszego ogólnopolskiego pisma branżowego, „Rynek Muzyczny”, a unikalnym spojrzeniem na problem będzie mógł podzielić się Adrian Ciepichał – general manager Wimp Polska, czyli oddziału skandynawskiego serwisu streamingowego, oferującego ponad 18 milionów utworów muzycznych.
fot. materiały prasowe