Po zeszłotygodniowej publikacji, dotyczącej problemów z ENERGĄ, na naszej tablicy pojawiły się wpisy, opisujące podobny problem. Jak się okazuje, rachunków za prąd nie otrzymuje wielu płocczan…
W komentarzach pod tekstem opisywaliście swoją sytuację. Wielu z Was na rachunki czeka już co najmniej kilka miesięcy…
„Zalogowanie się do elektronicznego biura obsługi klienta to porażka! Zadzwonisz na infolinię – a tam permanentna awaria systemu! Mam pytanie do firmy Energa – po co oddział w Płocku, skoro nic tu nie idzie załatwić? Bareja na waszym przykładzie nakręciłby pewnie najlepszą komedię w swoim życiu!!!!!” – napisał Marcin.
Pytaliście często, co w takiej sytuacji robić. Jak zapewnia operator, w zbiorczych fakturach nie będą naliczane odsetki, choć jak napisał Piotr, zaległe rachunki właśnie zawierają odsetki…
„Nie tylko ta pani nie dostaje rachunków na czas. Oczywiście po telefonach i interwencjach, łaskawcy z ENERGI w końcu przysłali zaległe rachunki… Oczywiście z naliczonymi odsetkami. To się nazywa okradaniem klienta w majestacie prawa, a nie zmianą systemu. Dlaczego ja mam płacić karne odsetki za to, że Energa zmienia jakiś system i nie przysyła mi rachunków na czas? To się do prokuratury nadaje, bo w skali tysięcy tak potraktowanych ludzi nietrudno zrozumieć ile oni zarobili na tym szemranym procederze” – napisał wzburzony internauta.
Jakie jest stanowisko firmy?
– Jeśli jest to wynikiem naszych błędów i prac nad zmianami w systemie, to absolutnie nie będziemy przerzucać tego na naszych klientów. W przypadku nieotrzymywania rachunków, można odkładać określoną kwotę, posiłkując się poprzednimi rachunkami lub też wpłacać te orientacyjne kwoty do nas. Pieniądze na pewno będą księgowane – radzi Jakub Dusza.
Zapewnił nas również, że kwestia faktur jest już opanowywana. W naszym rejonie problem rzeczywiście był dość dotkliwy, ale na tę chwilę już ponad 90% zaległych faktur zostało wysłanych do klientów i powinny dotrzeć w najbliższych dniach.
W przypadku wysokiego rachunku, należy skontaktować się z operatorem, w celu rozłożenia opłaty na raty (w przypadku pisemnej prośby nawet do 6 rat). W przypadku, gdy reklamacje nie będą uwzględnianie lub nie będzie na nie odpowiedzi, należy zgłosić się do rzecznika praw konsumentów.
Mam podobny problem. Dotychchczas rozliczałem się przez rozliczenia rzeczywiste i wszystko było ok., do momentu kiedy założyli mi nowy licznik, nie mogę już się rozliczać. Stary licznik nie jest rozliczony. Z nowego nie mogę wpisać, bo wskazanie jest mniejsze od poprzedniego. Trwa to od sierpnia.