wtorek, 11 listopada, 2025
  • Reklama na portalu i w gazecie
  • Kontakt z redakcją
  • Polityka Prywatności
#PetroNews
Reklama
  • Start
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka
  • Sport
  • Wydarzenia
  • Informacje
  • Tylko u Nas
Brak rezultatów
Zobacz wszystkie wyniki
#PetroNews
Reklama
#PetroNews
Reklama
Home Informacje Biznes i Gospodarka

Wystartował Kulturalny ORLEN. Dla kogo i o jaką kwotę można się starać? [FILM]

by Agnieszka Stachurska
20 lutego 2025
39
SHARES
557
VIEWS
Podziel się na FacebookuUdostępnij na Twitterze

W jaki sposób wspierać dzieci i młodzież w budowaniu relacji z rówieśnikami oraz rozwoju? Na przykład poprzez angażujące i inspirujące zajęcia kulturalne. Właśnie w tym celu ruszyła kolejna, po Sportowym ORLENIE, inicjatywa skierowana do młodych – Kulturalny ORLEN. O nowym programie rozmawiamy z Izabelą Kruk, Dyrektor Biura Komunikacji Sponsoringowej ORLEN.

Do kogo jest skierowany program Kulturalny ORLEN?

– Można powiedzieć, że program skierowany jest do kilku grup docelowych, dlatego, że zwracamy się – także przez towarzyszącą mu kampanię Kultura Daje Dobrą Energię – do rodziców, żeby dbali o zdrowie psychiczne swoich dzieci, między innymi właśnie poprzez angażowanie ich w różnego rodzaju zajęcia kulturalne i edukacyjne. Mówimy do dzieci i młodzieży, czyli pokazujemy im, że kultura może rozwijać pasję, że może być alternatywą do świata cyfrowego, który, jak wiemy, coraz bardziej uzależnia tę grupę, że te zajęcia mogą być atrakcyjne, fajne, można tam budować wspólnotę z rówieśnikami. Ale przede wszystkim kierujemy ją do instytucji kultury – wyjaśnia Izabela Kruk.

Reklama

Jak podkreśla, dotychczas ORLEN wspierał przede wszystkim duże instytucje kultury, czyli Teatr Wielki czy Operę Narodową. Teraz chce zrównoważyć swoje podejście.

– Przeprowadziliśmy badania, które pokazały nam, że nasi klienci również oczekują, żebyśmy angażowali się w lokalne inicjatywy, w aktywizowanie dzieci i młodzieży. Program Kulturalny ORLEN jest dedykowany właśnie dla takich lokalnych instytucji kultury w całej Polsce. Mówimy tu o organizacjach pozarządowych, lokalnych domach kultury, lokalnych bibliotekach. To spektrum jest naprawdę bardzo szerokie, ale to właśnie te instytucje mogą złożyć wniosek w programie – mówi dyrektor Biura Komunikacji Sponsoringowej ORLEN.

Czy w programie mogą uczestniczyć także osoby prywatne czy prawne?

– Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące podmiotów, które mogą złożyć wniosek są na naszej stronie kulturalnyorlen.pl, także bardzo serdecznie zachęcam do zapoznania się z nimi. Chciałam też podkreślić, że po wielu konsultacjach oraz po doświadczeniu Sportowego ORLENU przygotowaliśmy dwie ścieżki złożenia wniosku do programu. Jedna ścieżka zakłada darowiznę, druga umowę o sponsoring. Dlatego jeżeli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości, czy może złożyć wniosek oraz w jaki sposób powinien go złożyć, to właśnie na stronie KulturalnyOrlen.pl po pierwsze składamy te wnioski, ponieważ tam znajduje się formularz, ale są też wszystkie informacje, które będą pomocne w rozwiązaniu wszelkich wątpliwości – zapewnia nasza rozmówczyni.

Jakiego rodzaju działania obejmuje ten program?

– Podeszliśmy do tematu dwutorowo, ponieważ poprzez wydarzenia kulturalne rozumiemy zarówno wydarzenia cykliczne, jak zajęcia czy warsztaty, które trwają przez cały rok, ale są też wydarzenia, które na przykład odbywają się raz, dwa razy w roku, ale mają bardzo duży impakt na lokalną społeczność. Zakładamy więc dofinansowanie cyklicznych zajęć, jak i też wydarzeń jednorazowych, czy o mniejszej regularności – mówi Izabela Kruk.

Na co konkretnie będzie można przeznaczyć dofinansowanie? Praktycznie na wszystkie potrzeby, z którymi mierzą się organizatorzy takich zajęć, jak np. zatrudnienie animatorów, osób prowadzących zajęcia, zakup pomocy dydaktycznych, rejestrowanie wydarzeń, obsługa audio, czy wynajem lokalizacji pod konkretne zajęcia.

– Wzięliśmy pod uwagę wszystkie potrzeby, które pomogą w uatrakcyjnieniu tych zajęć, dostosowaniu ich do aktualnych potrzeb współczesnej młodzieży i dzieci – zaznacza dyrektor Biura Komunikacji Sponsoringowej.

Program ruszył, a termin składania wniosków to 3 marca br. o godzinie 17.

– W przypadku Sportowego ORLENU wnioski spływały głównie przez ostatnie dwa dni. Rekordzista złożył go minutę przed zamknięciem naboru, także i w tym przypadku spodziewamy się, że te dwa ostatnie dni będą obfite we wnioski. Po liczbach kliknięć w sam formularz widzimy, że to zainteresowanie jest naprawdę ogromne. Natomiast chciałabym podkreślić, że trzeba trzymać się tego terminu, bo po jego upłynięciu, niestety, nie będziemy już rozpatrywać nowych wniosków – podkreśla nasza rozmówczyni.

Dodaje również, że według założeń projekt będzie długofalowy – oczywiście po analizie przebiegu pierwszej edycji.

– Zakładamy, że do programu zostanie zakwalifikowanych 100 instytucji, ale też kolejny raz powołam się na Sportowy ORLEN, w którym liczba wniosków i ich jakość przerosła nasze najśmielsze oczekiwania, więc ta pula została zwiększona do prawie 200 inicjatyw. Życzymy sobie takiego problemu, żeby liczba wniosków i w tym programie była tak duża i żeby to były naprawdę świetne inicjatywy – z uśmiechem mówi Izabela Kruk.

Jaką kwotę ORLEN przeznaczył na ten projekt i o jakie kwoty mogą ubiegać się podmioty?

– Budżet programu szacujemy na 10 milionów złotych, każdy podmiot może ubiegać się o maksymalną kwotę dofinansowania w wysokości 100 tysięcy złotych. Po zakwalifikowaniu do programu, odbywamy spotkania indywidualne z każdą z instytucji, która zakwalifikuje się do kolejnego etapu. Wówczas rozmawiamy na temat kwoty dofinansowania oraz sposobu rozliczenia środków – wyjaśnia dyrektor Biura Komunikacji Sponsoringowej.

Zaprasza także do kontaktu, w przypadku pojawienia się wątpliwości czy niejasności.

– Jesteśmy bardzo otwarci na wszelkiego rodzaju pytania, ponieważ bardzo nam zależy, żeby dotrzeć jak najszerzej z tą ofertą i żeby to realnie przełożyło się na wzbogacenie oferty dla dzieci i młodzieży – podsumowuje Izabela Kruk.

Pierwsza edycja programu adresowana jest do organizacji pozarządowych i lokalnych instytucji kultury, zajmujących się promocją, wsparciem i rozwojem kultury wśród dzieci i młodzieży. Samorządowe instytucje kultury, fundacje, stowarzyszenia, stowarzyszenia zwykłe oraz spółdzielnie socjalne, które w ramach swojej działalności statutowej prowadzą działalność kulturalną, mogą składać wnioski o wsparcie za pośrednictwem strony www.kulturalnyorlen.pl. Dzięki programowi, ośrodki te będą mogły wzbogacić swoją ofertę kulturalno-edukacyjną, dostosowując ją do potrzeb współczesnej młodzieży.

Inicjatywie Kulturalny ORLEN towarzyszy ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Kultura daje dobrą energię”. Więcej informacji o Programie Kulturalny ORLEN: www.kulturalnyorlen.pl.

Share16Tweet10

Reklama

Aktualności

PiS: Pacjenci nie doczekają zabiegów, a kobiety będą rodziły na SOR?

Pędził z niewiarygodną prędkością przez Płock

Zbliża się Płocka Sztafeta Olimpijska

Wkrótce płockie Ognisko Patriotyzmu

Kombajn utknął w centrum miasta

Płock stolicą polskich scrabbli. Trwają Mistrzostwa Polski 2025 [FILM, FOTO]

Polityka

PiS: Pacjenci nie doczekają zabiegów, a kobiety będą rodziły na SOR?

Konfederacja: Obcokrajowcy w Soczewce to zagrożenie

Ile zarobi prezydent Płocka? Zdecydują radni

Czy miasto sprzeda udziały w Wiśle Płock?

Nowe forum dialogu z biznesem w regionie płockim

Na Konwencie Samorządów Powiatu Płockiego dominowały tematy bezpieczeństwa i rozwoju regionu

Bezpieczeństwo

Pędził z niewiarygodną prędkością przez Płock

Kombajn utknął w centrum miasta

Widoczność dopiero będzie fatalna

Kosztowna przejażdżka nieodpowiedzialnego rowerzysty

Znęcał się nad żoną i kilkuletnim synkiem

Płocczanin z zarzutami. Grożą mu lata więzienia za narkotyki

Sport

Zbliża się Płocka Sztafeta Olimpijska

Biało-czerwone emocje w ORLEN Arenie. Maluchy pokazały, czym jest radość ze sportu

Przed Jutrzenką Płock ważny mecz

Powrót do korzeni. Nafciarze rozgromili Azoty w legendarnej hali przy Łukasiewicza

Czy miasto sprzeda udziały w Wiśle Płock?

Młodzi karatecy pięknie walczyli na Mistrzostwach i Pucharze Europy

  • Start
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka
  • Sport
  • Wydarzenia
  • Informacje
  • Tylko u Nas

© 2025 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.

Nasza strona używa plików cookies. Zaakceptuj przez kliknięcie lub przewiń stronę. Akceptuje
Polityka plików Cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Brak rezultatów
Zobacz wszystkie wyniki
  • Strona Główna
  • Bezpieczeństwo
  • Polityka i Politycy
  • Rozrywka i Wydarzenia
  • Sport
  • Tylko u Nas
  • Warto przeczytać!
  • Reklama w mediach
  • Kontakt

© 2025 Sentra Media - Nasza Polityka Prywatności.