Kupując pieczywo, prasę, warzywa na targu czy zamawiając usługi telekomunikacyjne, zawieramy umowę z przedsiębiorcą. Jeśli robimy to w celach prywatnych, stajemy się konsumentem. Wtedy właśnie przysługują nam liczne prawa. Ich ochroną zajmuje się Miejski Rzecznik Konsumentów.
15 marca, z okazji Światowego Dnia Konsumenta, Miejski Rzecznik w Płocku – Izabela Prądzyńska, będzie pełnić specjalny dyżur przed komputerem. Miedzy godziną 10 a 13 za pośrednictwem oficjalnego profilu na Facebooku – https://www.facebook.com/Plock, będziemy mogli skorzystać z jej porad.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się w siedzibie Urzędu Miasta Płocka, przy al. marsz. Józefa Piłsudskiego 6. W tym miejscu, na co dzień można zgłosić się po bezpłatną poradę, informację i pomoc w sporze z przedsiębiorcą.
Czym zajmuje się Miejski Rzecznik Konsumentów?
- Udziela bezpłatnie informacji i porad prawnych dla konsumentów z zakresu prawa konsumenckiego.
- Występuje do sprzedawców i usługodawców z interwencją w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Prowadzi na rzecz konsumentów postępowania mające na celu realizację ich żądań.
- W uzasadnionych przypadkach pomaga w dochodzeniu roszczeń przez konsumenta w sądzie.
Komu Rzecznik udziela pomocy? Udzielana jest pomoc w szczególności, gdy konsumenci popadli w spór z przedsiębiorcami (podmiot, który prowadzi działalność gospodarczą), gdy sprzedawca odrzucił reklamację lub gdy sprawa ma charakter konsumencki (czyli dotyczy nieuwzględnionej reklamacji towaru, czy niewłaściwie wykonanej usługi).