Podziel się tym:

6 lipca PKN Orlen zaprosił na konferencję, która dotyczyła wspierania klubu Wisła Płock przez koncern. Jak się okazuje, naftowy gigant zmienił zdanie i będzie finansował piłkarzy nożnych, którzy awansowali do Ekstraklasy.

Rafał Pasieka, dyr. ds. marketingu PKN Orlen i Jacek Kruszewski, prezes Wisły Płock

Rafał Pasieka, dyr. ds. marketingu PKN Orlen i Jacek Kruszewski, prezes Wisły Płock

– Zdecydowaliśmy się wesprzeć Wisłę Płock na dwojaki sposób. Po pierwsze, wesprzemy klub określoną kwotą pieniężną w zamian za ściśle zdefiniowane działania promocyjne ze strony klubu – powiedział Rafał Pasieka, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN Orlen. – Drugi sposób to kupienie określonej ilości karnetów, 1000 sztuk, za niemałą kwotę. Karnety, w formie konkursów, będą przekazywane tym osobom, które posiadają kartę Vitay oraz przekazywane pracownikom PKN Orlen – wyjaśnił.

W zamian za wsparcie finansowe, klub zobowiązał się m.in. do umieszczenia logo Vitay na koszulkach piłkarzy. Dlaczego wybrano akurat logo Vitay, a nie PKN Orlen? – Ponieważ jest to produkt znany w Polsce, najlepszy program lojalnościowy, który ma już około 4 milionów użytkowników – wyjaśniał Rafał Pasieka.

– W sposób szczególny chcę podziękować kibicom, dzięki którym udało się nam dzisiaj spotkać. To właśnie ich postawa sprawiła, że stwierdziliśmy iż warto się porozumieć i wspierać Wisłę Płock. Dziękujemy także zarządowi klubu za to, że stosunkowo szybko udało nam się porozumieć w zakresie świadczeń. Jednocześnie chcę zapewnić, że nie rezygnujemy z innych naszych aktywności w stosunku do pozostałych drużyn sportowych, w tym szczypiorniaka. Jesteśmy tu i będziemy dla płockiego sportu. Angażujemy się też w młodzież i dzieci, m.in. 400 dzieci będzie miało zapewnione teraz półkolonie i będą wyposażone w sprzęt – wymieniał dyrektor wykonawczy ds. marketingu.

– To kolejna wielka chwila w historii klubu – powiedział prezes Wisły Płock, Jacek Kruszewski.

– Rozpoczynamy ponownie współpracę z koncernem, czekaliśmy na to 6 trudnych lat. Wielokrotnie w tych latach zwracaliśmy się z prośbą o wsparcie, bez odzewu. Wreszcie nadeszła chwila, w której PKN Orlen wspiera nasz klub. Nadzieje na to, że tak się stanie były małe, ale na szczęście okazało się, że można się porozumieć. Myślę, że jest to historyczne wydarzenie. Chcę podziękować koncernowi za szybkie negocjacje. Ta współpraca pozwala nam na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników. To było jedno z moich dwóch prywatnych marzeń, kiedy obejmowałem funkcję prezesa klubu. Jedno to wejście do Ekstraklasy, a drugie to właśnie żeby Orlen powrócił do wspierania klubu piłki nożnej Wisła Płock – podsumował prezes klubu.

Zawodnicy Wisły Płock będą występowali w nowym sezonie w koszulkach z m.in. logotypami Vitay oraz firmy Budmat. Umowa zawarta jest na najbliższy sezon, natomiast, jak podkreślił przedstawiciel koncernu, Orlen zamierza pozostać z klubem.

Co stało się, że w ciągu kilku miesięcy koncern zmienił zdanie? Jeszcze niedawno twierdził, że wspieranie klubu Wisła Płock nie mieści się w strategii marketingowej klubu. – To państwo, kibice, zmieniliście nasze zdanie, awansując do Ekstraklasy – wyjaśnił Rafał Pasieka – Niezręcznie było nam wspierać klubu w niższej lidze, teraz zmieniliśmy zdanie – dodał.

Zarówno Budmat, jak i PKN Orlen, zostali sponsorami głównymi Wisły Płock (zgodnie z pakietami sponsorskimi). Jak zapowiedział prezes Jacek Kruszewski, są jeszcze miejsca na koszulkach, a rozmowy z kolejnymi sponsorami trwają.

Kwota wsparcia nie została ujawniona. – Kwota jest również, jak w przypadku Budmatu, siedmiocyfrowa, adekwatna do tego, żeby znaleźć się na koszulce klubu ekstraklasowego. Logo Vitay jest na przedzie koszulki, ale i na rękawie – wyjaśnił prezes klubu.

Padły pytania również o kwestię budowy stadionu, jednak Jacek Kruszewski zastrzegł, że jest to kwestia poza klubem, ponieważ stadion jest własnością miasta.

Patronat i artykuły sponsorowane w PetroNews.pl