REKLAMA

Nowy bolid Alfa Romeo Racing ORLEN będzie wyjątkowy? Przekonamy się w Warszawie

REKLAMA

PKN ORLEN kontynuuje swoją aktywność w motorsporcie. Wydarzenie na światowym poziomie, jakim jest prezentacja nowego bolidu Formuły 1, pierwszy raz odbędzie się w Polsce. Szczególne zainteresowanie wzbudza nazwa ostatniej konstrukcji z fabryki ARRO.

Prezentacja bolidów na nowy sezon Formuły 1 to szczególne wydarzenie o światowej skali. Pierwszy raz jeden z zespołów odsłoni swój bolid w Polsce, a wszystko dzięki współpracy Alfy Romeo Racing z PKN ORLEN. Płocki koncern, będąc sponsorem tytularnym zespołu sprawił, że wydarzenie śledzone przez miliony widzów na całym świecie odbędzie się w Warszawie.

22 lutego w Polsce pojawią się zawodnicy zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN oraz wyczekiwany nowy model bolidu o oznaczeniu C41.

– Motorsport to jeden z kluczowych elementów budowania rozpoznawalności marki ORLEN. Zaangażowanie w F1 i współpraca z jedynym Polakiem, znajdującym się w prestiżowym gronie kierowców przynosi nam wymierne korzyści. Samego Roberta Kubicę spontanicznie kojarzy z PKN ORLEN ponad 70 proc. respondentów, co ma pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych. Współpraca z zespołem to oczywiście nie tylko wyścigi, ale też liczne wydarzenia, które wspólnie organizujemy jak np. ubiegłoroczne obchody stulecia „Cudu nad Wisłą”. Cieszę się, że inauguracja nowego bolidu odbędzie się w Polsce – mówił Daniel Obajtek, Prezes PKN ORLEN.

Przeważnie zespoły decydują o oznaczaniu modeli bolidów kolejnymi liczbami, tymczasem tegoroczna konstrukcja Alfy Romeo Racing ORLEN została przesunięta do przodu, z C39 na C41. Może to wskazywać na znaczny przeskok technologiczny w konstrukcji nowej maszyny. W tej sytuacji prezentacja, która odbędzie się w Warszawie, przyciągnie szczególną uwagę.

Alfa Romeo Racing ORLEN w poprzednim bolidzie C39 w 2020 r. wzięła udział w 17 weekendach wyścigowych. Łącznie, zespół prowadzony przez Frederica Vasseura, pojawił się w dwunastu krajach na dwóch kontynentach, zajmując na koniec sezonu ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Wiele wskazuje na to, że w tym roku ARRO będzie miała szansę walczyć o wyższą lokatę w klasyfikacji. Zeszłoroczna jednostka napędowa, którą dostarczyła Ferrari, nie była najbardziej udaną konstrukcją i w tym roku wszyscy komentatorzy spodziewają się poprawy ze strony włoskiej fabryki.



Drugim elementem wskazującym na poprawę wyników ARRO w tym roku jest wspomniane nietypowe posunięcie zespołu przy nazewnictwie nowego modelu. Jeśli nowa maszyna rzeczywiście okaże się przeskokiem technologicznym na miarę sugestii poczynionej przez zespół, to Alfa Romeo Racing ORLEN jest na dobrej drodze do zdobycia wyższej pozycji w sezonie 2021.

Rywalizacja w cieniu pandemii

Ograniczenia spowodowane pandemią, nie tylko zmodyfikowały kalendarz, ale także otworzyły nowe możliwości współpracy. W ciągu całego sezonu 2020 odbyło się wiele dodatkowych aktywności prezentowanych na kanałach social media, ale też wirtualne spotkania z zawodnikami, spacery po garażu i spotkania z konstruktorami.

Dzięki zaangażowaniu w F1 Marka ORLEN w 2020 r. pojawiła się w ponad 100 tysiącach artykułów, które według danych Meltwater zostały wyświetlone ponad 359 miliardów razy. Z kolei ekwiwalent reklamowy z tytułu obecności marki ORLEN w mediach społecznościowych poprzez team ARRO wyniósł 7,5 miliona euro, czyli ponad 33 miliony złotych.

Zasięg materiałów pozycjonujących markę ORLEN na kanałach społecznościowych teamu Alfa Romeo Racing ORLEN przekroczył 200 milionów odbiorców, a na kanałach własnych PKN ORLEN 35 milionów. Rywalizację na torze F1 transmituje 51 krajowych telewizji, a łączna widownia według badań Nielsen sięga 400 mln widzów.

Według badań Nielsen TV Exposure Analysis z 2020 roku, w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 roku ekwiwalent reklamowy dla marki ORLEN wyniósł ponad 400 milionów złotych. Oznacza to ponad trzykrotny wzrost względem 2019 roku.

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 2

  1. Pkn says:

    Tyle kasy na sponsorowanie sportu który w Polsce ma znikome zainteresowanie. Beznadziejna decyzja władz Orelnu.

  2. Po co to ? says:

    Kompromitacja i ostatnie miejsca w wyścigach F1 z tym jest kojarzony orlen i Kubica.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Przeczytaj

Reklama


REKLAMA


  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU