– 15 lat temu zaczynaliśmy dużo skromniej, niż jest teraz – mówił o początkach kampanii „Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny” Waldemar Kuliński, dyrektor Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego podczas konferencji prasowej. – Każdego roku staramy się nadążać za trendami wśród dzieci i młodzieży. Proponowane przez nas stroje i gadżety dla podniesienia bezpieczeństwa zmieniają się wraz z modą – dodawał.

Wszystko ma służyć zapobieganiu wypadkom drogowym z udziałem najmłodszych, których wciąż jest bardzo dużo. Organizatorzy podkreślają, że ich akcja już przynosi efekty.
Krzysztof Łaptaszyński, zastępca dyrektora Departamentu Organizacji ds. Bezpieczeństwa Publicznego w urzędzie marszałkowskim poinformował, że akcją zostało objętych kilkadziesiąt tysięcy dzieci w naszym województwie. Zapowiedział też zintensyfikowanie działań.
W tym roku szkolnym działania rozpoczną się od szkół, znajdujących się przy drogach. Do połowy maja zostanie przeprowadzonych 100 takich akcji. W szkołach powstają miasteczka ruchu drogowego. Dzieci otrzymują kaski rowerowe, smycze odblaskowe itp.
W czasie spotkań najmłodsi użytkownicy dróg poznają także zasady udzielania pierwszej pomocy.
Akcję wspiera również policja i straż pożarna.
Organizatorzy podkreślają, że najważniejsze jest, aby modzie na bezpieczeństwo ulegli rodzice.
To od nich zależy, czy dzieci będą przestrzegały określonych zasad na drodze i czy będą widoczne.
– Bezpieczeństwo jest fajne – zapewniał dyrektor warszawskiego WORD-u na spotkaniu z dziennikarzami.
Akcja będzie także propagowana w mediach społecznościowych.
mg