W przyszłym tygodniu obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Aby uświadomić, jak ważne jest poznanie własnych praw, ratusz zaprasza na wykład i czat ze specjalistą.
„Bądź świadomym konsumentem – poznaj swoje prawa” to tytuł spotkania, które odbędzie się w czwartek, 14 marca o godz. 11.30 w auli ratusza. Wstęp jest wolny dla wszystkich chętnych.
Zarówno Miejski Rzecznik Konsumentów Izabela Prądzyńska, jak i przedstawiciel płockiej delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie wyjaśnią, jakie mamy prawa i możliwości jako konsumenci.
Izabela Prądzyńska wypowie się na temat:
– reklamacji towarów i usług w oparciu o konkretne przykłady
– praw i obowiązków konsumenta i sprzedawcy
– formalno-prawnych aspektów złożenia zgłoszenia reklamacyjnego
– roszczeń konsumenta wobec sprzedawcy i gwaranta
– możliwości dochodzenia roszczeń.
Przedstawiciel płockiej delegatury WIIH w Warszawie poruszy zagadnienia z zakresu ochrony praw konsumentów, zawierających umowy na odległość i poza lokalem:
– umowa na odległość (umowy zawarte przez telefon, przez internet), jak zawrzeć umowę, jak skutecznie od niej odstąpić
– umowa poza lokalem przedsiębiorstwa (umowy zawarte na pokazach, w domach) – jak zawrzeć umowę, co umowa powinna zawierać, jak od umowy skutecznie odstąpić
– formalno-prawne aspekty podjęcia mediacji w imieniu konsumenta
– kompetencje kontrolne.
Można również skorzystać z porad prawnych w sprawach konsumenckich, które przed i po wykładzie przy wejściu do auli będą udzielać pracownicy Biura Rzecznika Konsumentów. Będzie można uzyskać niezbędne wydruki ustaw z zakresu prawa konsumenckiego oraz ulotki, zawierające informacje w zakresie praw i obowiązków konsumentów.
Dzień później natomiast, czyli 15 marca ze specjalistą z tego zakresu będzie można porozmawiać na czacie na Facebooku (na profilu Płocka) oraz na stronie www.plock.eu. Pomiędzy godz. 10 a 13 na pytania w zakresie problemów konsumenckich odpowiadać będzie Miejski Rzecznik Konsumentów Izabela Prądzyńska oraz pracownicy biura. Pytania będzie można zadawać telefonicznie, dzwoniąc pod numer Biura Rzecznika Konsumentów (24 367 15 81) lub pod numer Zespołu Spraw Medialnych (24 367 16 00). Odpowiedzi będą publikowane na stronie internetowej ratusza.