Jak informowaliśmy, po 25 latach przerwy płocczanie znów będą mogli pojechać pociągiem bezpośrednio do Trójmiasta. Podobne połączenie zyskali mieszkańcy Sierpca, Brodnicy i Grudziądza. Dzięki remontom torów kolejowych na linii Kutno – Płock – Brodnica, w tym remontu odcinka Sierpc – Brodnica, już od grudnia skorzystamy z nowych połączeń.
Już od grudnia podróżni z Płocka, Sierpca, Brodnicy i Grudziądza będą mogli skorzystać z bezpośredniego połączenia dalekobieżnego z Trójmiastem, podobnie jak rok temu z Katowicami. Z Płocka do Trójmiasta ostatnie bezpośrednie połączenie działało 25 lat temu, a trasę z Sierpca przez Rypin do Brodnicy pociągi pasażerskie pokonywały 21 lat temu.
– Uruchomienie połączeń będzie możliwe dzięki zakończeniu prac na kluczowym odcinku między Sierpcem a Brodnicą. PLK wymieniły szyny i podkłady na 12-kilometrowym odcinku, po którym do tej pory jeżdżą tylko pociągi towarowe – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Nowy rozkład jazdy pociągów wchodzi w życie z dniem 12 grudnia – dodaje.
Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń, na wyremontowanym odcinku Sierpc – Brodnica pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 80 km/h, czyli aż czterokrotnie szybciej, niż przed remontem. Dzięki temu, podróż z Płocka do Gdyni wyniesie 5 godzin.
– Zyskali także kierowcy. Auta przejeżdżają przez tory sprawniej, dzięki wymianie nawierzchni na ośmiu przejazdach kolejowo-drogowych, w tym m.in. w ciągu ul. Dworcowej w Sierpcu oraz na drodze w kierunku Szczechowa – podkreśla Przemysław Zieliński.
Koszt remont na odcinku Sierpc – Brodnica wyniósł 15 mln zł i był zrealizowany ze środków budżetowych Spółki. Na przebudowę linii Kutno – Brodnica (nr 33) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły w ostatnich latach prawie 75 mln zł ze środków budżetowych.
Przypomnijmy, że od 10 stycznia br. PKP Intercity uruchomiło połączenie relacji Płock – Katowice – Płock, przez Łódź i Częstochowę w obie strony. Tym samym po raz pierwszy od wielu lat Płock zyskał połączenie dalekobieżne. Teraz dojdzie do tego bezpośredni dojazd do dworca Gdynia Główna.
Pociąg odjedzie z Gdyni Głównej o godz. 8.42 prowadzony lokomotywą spalinową (seria 754) i pojedzie przez Tczew (odjazd godz. 9.29), dalej do Laskowic Pomorskich (przyjazd godz. 10.20, odjazd godz. 10.40), gdzie nastąpi zmiana kierunku jazdy. Skład skieruje się następnie w stronę Brodnicy, Rypina, Sierpca, a do Płocka dojedzie o godz. 13.45, gdzie nastąpi zmiana lokomotywy na elektryczną. Z Płocka skład odjedzie o godz. 14.15 w stronę Kutna, a następnie przez Łęczycę, Ozorków do stacji Łódź Widzew (przyjazd godz. 16, odjazd 16.03). Dalej skład pojedzie linią kolejową nr 17 i łącznicą nr 538, umożliwiającą ruch pociągów z Gałkówka bezpośrednio na „Wiedenkę” w stronę Piotrkowa Trybunalskiego. Do stacji docelowej TLK „Flisak” dojedzie o godzinie 18.45.
W drugą stronę, do Gdyni, skład prowadzony lokomotywą elektryczną wyruszy z Katowic o godz. 9.09. Do Płocka przyjedzie o godz. 13.45, a po zmianie lokomotywy na spalinową odjedzie o godz. 14.15. Do Gdańska skład przyjedzie o godz. 18.47, do Sopotu o godz. 19.02, a do stacji Gdynia Główna o godz. 19.13.
Patrząc na rozkład i czasy odjazdu to chyba bardziej mieszkańcy Gdyni zyskali połączenie z Płockiem niż odwrotnie.