Jak informowaliśmy, po 25 latach przerwy płocczanie znów będą mogli pojechać pociągiem bezpośrednio do Trójmiasta. Podobne połączenie zyskali mieszkańcy Sierpca, Brodnicy i Grudziądza. Dzięki remontom torów kolejowych na linii Kutno – Płock – Brodnica, w tym remontu odcinka Sierpc – Brodnica, już od grudnia skorzystamy z nowych połączeń.
Już od grudnia podróżni z Płocka, Sierpca, Brodnicy i Grudziądza będą mogli skorzystać z bezpośredniego połączenia dalekobieżnego z Trójmiastem, podobnie jak rok temu z Katowicami. Z Płocka do Trójmiasta ostatnie bezpośrednie połączenie działało 25 lat temu, a trasę z Sierpca przez Rypin do Brodnicy pociągi pasażerskie pokonywały 21 lat temu.
– Uruchomienie połączeń będzie możliwe dzięki zakończeniu prac na kluczowym odcinku między Sierpcem a Brodnicą. PLK wymieniły szyny i podkłady na 12-kilometrowym odcinku, po którym do tej pory jeżdżą tylko pociągi towarowe – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Nowy rozkład jazdy pociągów wchodzi w życie z dniem 12 grudnia – dodaje.
Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń, na wyremontowanym odcinku Sierpc – Brodnica pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 80 km/h, czyli aż czterokrotnie szybciej, niż przed remontem. Dzięki temu, podróż z Płocka do Gdyni wyniesie 5 godzin.
– Zyskali także kierowcy. Auta przejeżdżają przez tory sprawniej, dzięki wymianie nawierzchni na ośmiu przejazdach kolejowo-drogowych, w tym m.in. w ciągu ul. Dworcowej w Sierpcu oraz na drodze w kierunku Szczechowa – podkreśla Przemysław Zieliński.
Koszt remont na odcinku Sierpc – Brodnica wyniósł 15 mln zł i był zrealizowany ze środków budżetowych Spółki. Na przebudowę linii Kutno – Brodnica (nr 33) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły w ostatnich latach prawie 75 mln zł ze środków budżetowych.
Przypomnijmy, że od 10 stycznia br. PKP Intercity uruchomiło połączenie relacji Płock – Katowice – Płock, przez Łódź i Częstochowę w obie strony. Tym samym po raz pierwszy od wielu lat Płock zyskał połączenie dalekobieżne. Teraz dojdzie do tego bezpośredni dojazd do dworca Gdynia Główna.
Pociąg odjedzie z Gdyni Głównej o godz. 8.42 prowadzony lokomotywą spalinową (seria 754) i pojedzie przez Tczew (odjazd godz. 9.29), dalej do Laskowic Pomorskich (przyjazd godz. 10.20, odjazd godz. 10.40), gdzie nastąpi zmiana kierunku jazdy. Skład skieruje się następnie w stronę Brodnicy, Rypina, Sierpca, a do Płocka dojedzie o godz. 13.45, gdzie nastąpi zmiana lokomotywy na elektryczną. Z Płocka skład odjedzie o godz. 14.15 w stronę Kutna, a następnie przez Łęczycę, Ozorków do stacji Łódź Widzew (przyjazd godz. 16, odjazd 16.03). Dalej skład pojedzie linią kolejową nr 17 i łącznicą nr 538, umożliwiającą ruch pociągów z Gałkówka bezpośrednio na „Wiedenkę” w stronę Piotrkowa Trybunalskiego. Do stacji docelowej TLK „Flisak” dojedzie o godzinie 18.45.
W drugą stronę, do Gdyni, skład prowadzony lokomotywą elektryczną wyruszy z Katowic o godz. 9.09. Do Płocka przyjedzie o godz. 13.45, a po zmianie lokomotywy na spalinową odjedzie o godz. 14.15. Do Gdańska skład przyjedzie o godz. 18.47, do Sopotu o godz. 19.02, a do stacji Gdynia Główna o godz. 19.13.
Patrząc na rozkład i czasy odjazdu to chyba bardziej mieszkańcy Gdyni zyskali połączenie z Płockiem niż odwrotnie.
rowerzysta no pewnie ze beda :D nawet wlasne kojo bedziesz mial xDDD
pojada tylko ci co maja certyfikat covid hahahhahahahha xD
pracujący inaczej, to żadna szczepionka nie da rady.
Czy będą miejsca na rower?
tylko wbrew pozorom, może być sporo osób, Katowice, Łódź…. duże miasta przed Płockiem