- Naszym celem jest odpowiednie powiązanie wszystkich metod recyklingu odpadów i stworzenie w pełni funkcjonalnego łańcucha, w którym samorządy lokalne, dystrybutorzy odpadów i końcowi przetwórcy będą efektywnie współpracować. Zgodnie ze Strategią Grupy ORLEN, dążymy do tego, aby w 2030 roku posiadać moce recyklingu tworzyw sztucznych i odpadów naturalnych na poziomie do 400 tys. ton. To także nasz wkład w ochronę środowiska i planety, który jednocześnie przyczyni się do budowy wartości koncernu w długiej perspektywie - tłumaczy Daniel Obajtek.Włosko-czeska firma REMAQ powstała w 2004 roku. Koncentruje się na handlu recyklatami tworzyw sztucznych, w szczególności polipropylenu, polietylenu i polistyrenu. W 2009 roku firma otworzyła zakład produkcyjny w strefie przemysłowej Otrokovice w Czechach, gdzie posiada cztery nowoczesne linie do regranulacji tworzyw sztucznych o łącznej wydajności blisko 29 tys. ton rocznie. Jak podkreśla Koncern, REMAQ jest nie tylko najszybciej rozwijającą się firmą zajmującą się recyklingiem tworzyw sztucznych w Czechach, ale także zajmuje znaczącą pozycję na rynku europejskim. Jej przychody przekraczają pół miliarda koron czeskich rocznie (około 100 mln zł). Przejęcie firmy REMAQ przez Grupę ORLEN planowane jest do końca marca 2023 roku. ORLEN przypomina, że w Europie rocznie powstaje ok. 24,5 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych, z czego tylko ponad jedna trzecia trafia do recyklingu, natomiast 42 proc. jest spalane, a 24 proc. składowane, co jest sprzeczne z modelem gospodarki obiegu zamkniętego. Jednocześnie szacuje się, że ilość odpadów z tworzyw sztucznych wzrośnie w 2035 roku do 31 mln ton, co powinno wpłynąć na intensyfikację projektów recyklingowych.
show.time15:18, 23.09.2022
Na oceanie atlantyckim jest ogromna wyspa plastiku, którą można przetworzyć na czystą benzynę. Żeby się do tego dobrać, trzeba zbudować statek do przetwarzania tych odpadów i przechowywania gotowego produktu w postaci benzyny. Płocka stocznia jest idealnym partnerem do tego typu przedsięwzięcia. Efekt marketingowy...? Piorunujący! Żeby to zrobić, potrzebny jest ktoś myślący. Kto zasiada we władzach Orlenu wiemy. Tak to widzę. 15:18, 23.09.2022
Aparatowy08:51, 24.09.2022
Caly zarzad PKN moznaby na poczatek przerobic. 08:51, 24.09.2022
@helmut09:28, 24.09.2022
A czy wiesz, że te okręty były robione jako części -moduly i były łączone w Gdańsku? O ich wymiarach to sobie poczytaj. I tamy we Włocławku też nie było. Ba, woda w Wiśle miała o wiele wyższy poziom niż dziś. 09:28, 24.09.2022
Helmut17:03, 27.09.2022
Jaka jest różnica miedzy segmentem a modułem, dlaczego można coś połączyć z modułów a nie da się tego zrobić z segmentów? Nie wiedziałem, że Gdańsk nie leży nad morzem. 17:03, 27.09.2022
Helmut17:04, 27.09.2022
Jaka jest różnica miedzy segmentem a modułem, dlaczego można coś połączyć z modułów a nie da się tego zrobić z segmentów? Nie wiedziałem, że Gdańsk nie leży nad morzem. 17:04, 27.09.2022
Batory18:01, 23.09.2022
0 0
Weź mi przypomnij... Ile OCEANICZNYCH statków powstało w płockiej stoczni RZECZNEJ?
"potrzebny jest ktoś myślący" ;) Oby więcej takich myślicieli i będzie większa beka ;P 18:01, 23.09.2022
Realista09:24, 24.09.2022
0 0
Jest tylko niestety malutenki problemik. Śluza we Włocławku ma 110x12metrów. Statek przetwórnia musi być o wieeele większy.. 09:24, 24.09.2022