Od piątku można poruszać się drugim odcinkiem obwodnicy Płocka. Rano nastąpiło uroczyste otwarcie nowej trasy.
20 lipca odbyło się oficjalne otwarcie drugiego odcinka obwodnicy Płocka. Trasą od ulicy Otolińskiej do Bielskiej przejechał prezydent Płocka, marszałek województwa mazowieckiego oraz stowarzyszenia zrzeszające miłośników wszelkich kółek, od samochodów, poprzez motocykle, na rowerach kończąc.
Po przejeździe odbyła się konferencja prasowa, podczas której zabrał głos prezydent Płocka.
– To strategiczna inwestycja drogowa, która będzie stanowić nowy kręgosłup komunikacyjny naszego miasta i zapewni wzrost bezpieczeństwa mieszkańcom. Trasa wyprowadzi transport z ładunkami niebezpiecznymi, a także odciąży centrum Płocka od ruchu aut osobowych, przez co obniży hałas i przyczyni się do poprawy stanu środowiska naturalnego. Trasa otwiera też nowe tereny inwestycyjne położone na północy miasta. Co ważne, pozyskaliśmy na tę inwestycje dofinansowanie z Unii Europejskiej – informował Andrzej Nowakowski.
Wiemy skąd opóźnienie na obwodnicy. WINB: Były braki we wnioskach
Korzyści wynikające z oddania nowej trasy podkreślał też marszałek województwa mazowieckiego, Adam Struzik.
– Sprawniejsza komunikacja, wyprowadzenie ruchu z centrum miasta i lepsze warunki do rozwoju przedsiębiorczości. To ważny dzień dla mieszkańców Płocka, ale i samorządu województwa. To właśnie takie projekty zmieniają nasz region, dlatego z przyjemnością je dofinansowujemy. Przypomnę tylko, że od początku istnienia samorządu województwa przekazaliśmy do regionu płockiego ok. 1 mld zł z Unii Europejskiej i 834 mln zł z budżetu Mazowsza. To duże wsparcie, ale najważniejsze, że przełożyło się na jakość i komfort życia mieszkańców – zauważył marszałek Adam Struzik.
1. Fot. Dariusz Bógdał
2. Fot. Dariusz Bógdał
3. Fot. Dariusz Bógdał
4. Fot. Dariusz Bógdał
5. Fot. Dariusz Bógdał
6. Fot. Dariusz Bógdał
7. Fot. Dariusz Bógdał
8. Fot. Dariusz Bógdał
9. Fot. Dariusz Bógdał
10. Fot. Dariusz Bógdał
11. Fot. Dariusz Bógdał
12. Fot. Dariusz Bógdał
13. Fot. Dariusz Bógdał
14. Fot. Dariusz Bógdał
15. Fot. Dariusz Bógdał
16. Fot. Dariusz Bógdał
17. Fot. Dariusz Bógdał
18. Fot. Dariusz Bógdał
19. Fot. Dariusz Bógdał
20. Fot. Dariusz Bógdał
21. Fot. Dariusz Bógdał
22. Fot. Dariusz Bógdał
23. Fot. Dariusz Bógdał
24. Fot. Dariusz Bógdał
25. Fot. Dariusz Bógdał
26. Fot. Dariusz Bógdał
27. Fot. Dariusz Bógdał
Łącznie powstało ponad 7,2 km nowych dróg (długość głównej drogi – 2,7 km, długość dróg serwisowych wraz z sięgaczem do ul. Otolińskiej – 3,6 km, długość łącznic – 830 metrów), które łączą się z węzłem „Bielska”, czyli dwoma wiaduktami: drogowym (po którym przebiega ul. Bielska) i kolejowym. Wiadukt kolejowy ma ponad 39 metrów długości i ponad 8,6 m szerokości, a wiadukt drogowy – 37 metrów długości i 17,80 m szerokości.
Wykonawcą inwestycji była firma Skanska. Koszt inwestycji to 37,5 mln zł, a dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa Mazowieckiego w latach 2014-2020 wyniosło 30,1 mln zł.
Dobrze, że po ponad 7 miesiącach opóźnienia, mamy wreszcie możliwość poruszania się tym fragmentem obwodnicy. Dziwi jedynie, że jest to droga jednopasmowa, która standardom obwodnicy nie bardzo odpowiada. Co prawda, prezydent podczas konferencji zaznaczył, że obwodnica jest zaprojektowana w taki sposób, iż będzie możliwość jej rozbudowania o dodatkowe pasy. Dlaczego jednak od razu tego nie wykonano? Z naszych informacji wynika (a rozmawialiśmy z pracownikami wykonującymi takie inwestycje), że byłby to już niewielki koszt dodatkowy. Na pewno mniejszy, niż rozpoczynanie prac od nowa za kilka lat. Dłuższy za to byłby czas realizacji.
Napiszę taki znany kawał; Młody adwokat wżenił się w prawniczą od wielu pokoleń rodzinę. W prezencie ślubnym od teścia m.in. zostały mu przekazane trzy sprawy. Zdziwił się, ale w pół roku zakończył je wszystkie z wynikiem pozytywnym dla swoich klientów. Poszedł do teścia pochwalić się. Ten wtedy, jak usłyszał, dostał wielkich oczu, zrobił się czerwony, zagulgotał i chwycił za serce. Po chwili. gdy się uspokoił, to powiedział: głupcze, ja z tych spraw przez dwadzieścia lat ustawiłem się finansowo, wykształciłem wszystkie dzieciaki, dałem posagi moim dzieciom, pobudowałem dla siebie i dla nich rezydencje. A ty kretynie w pół roku straciłeś takie źródło.
I tak jest w inwestycjami prezydenta AN. Po co zrobić raz, konkretnie, docelowo i solidnie, skoro inwestycja gdzie jest dużo kopania i malowania (jak ktoś miał kontakt z inwestycjami budowlanymi, to wie o co chodzi) im dłużej trwa, ma więcej etapów, tym dla „łaskawcy” inwestora lepiej. Przypomnijcie sobie, ile kosztował pierwszy etap tej jednopasmowej pseudo obwodnicy. Dziennikarze zauważyli, że jej poszerzenie kiedyś będzie koniecznością. Wtedy to będą wydatki!!
Widzicie, wydawanie nie swoich pieniędzy na nie swoją sprawę jest najgorszą formą. Może jakby AN chociaż zamieszkał w Płocku, a nie tylko się zameldował, to by się coś poprawiło. A tak to tylko bicie kasy w coraz bardziej odizolowanym komunikacyjnie od arterii państwa płockim grajdołku. Coś prezydent AN w tym kierunku przez prawie osiem lat zrobił? Nie zauważyłem.
I tyle …
przywrociles mi wiare w ludzi. idealnie w sedno.
A, gdzie jest ścieżka rowerowa? Budować nową drogę bez ścieżki rowerowej?
Komentarzy 7 a widoczne 3 kto usuwa i w jakim celu?
teraz jest 9/5
A ty co jakiś szpicel ze afery szukasz? Jak ktoś bluźni to usuwają. Jak ktoś komuś ciśnie po nazwisku czy coś to usuwają jak wszędzie. Dzieci też to czytają.
A będzie wozić towary jak każdy inny, a co to komu przeszkadza Pół miasta ma u nich zatrudnienie, płacą podatki a tu ciągle komuś coś nie pasuje Gdyby nie Orlen to bysta z głodu pozdychali!
Dokładnie!
gdyby nie emisja akcji petrochemii, to bysta oszą nie mialy :D