Droższa, niż zaplanowano, będzie realizacja Płockiego Roweru Miejskiego. W przetargu Miejskiego Zarządu Dróg wpłynęła tylko jedna oferta, droższa o ponad milion złotych, niż zakładało miasto. Ustalono również koszt wypożyczenia roweru.
W przetargu na zorganizowanie, zarządzanie i eksploatację systemu Płockiego Roweru Miejskiego, Miejski Zarząd Dróg przewidział 2,1 mln zł. Pieniądze te miały wystarczyć na instalację i obsługę całego systemu do 2020 roku.
Jedyną ofertę złożyła jednak warszawska firma NB Serwis II Sp. z o.o., która cenę brutto za jedną stację rowerową (za jeden miesiąc trwania sezonu rowerowego) ustaliła na 6.455,04 zł. Stacji łącznie ma być 25, daje więc to kwotę 161.376,00 zł miesięcznie, czyli – zakładając, że uda się uruchomić stację w lipcu – za 5 miesięcy funkcjonowania w tym roku i po 8 miesięcy działania w latach przyszłych, miasto musiałoby zapłacić niemal 3,4 mln zł.
NB Serwis II to spółka celowa Nextbike Polska – spółki prowadzącej rowery miejskie m.in. w Białymstoku, Gliwicach, Konstancinie, Lublinie, Łodzi, Opolu, Poznaniu czy Wrocławiu.
Z zapowiedzi ratusza wynika jednak, że oferta raczej zostanie przyjęta. Miasto chce szukać pieniędzy w budżecie, a środki mają zostać zabezpieczone w Wieloletniej Prognozie Finansowej. O tym, czy tak się stanie, dowiemy się prawdopodobnie podczas kwietniowej sesji rady miasta, o ile zostanie do tego czasu przygotowana uchwała w tej sprawie.
Stacje rowerowe bez Radziwia, Gór, Ciechomic i… bez Orlenu. Dlaczego?
Firma NB Serwis II zadeklarowała, że wykona zamówienie w ciągu 10 tygodni od podpisania umowy, co oznacza, że – jeśli umowa zostanie podpisana jeszcze w kwietniu, płocczanie skorzystają z roweru miejskiego w lipcu br. W czerwcu natomiast ma zakończyć się budowa magistrali rowerowej, która prowadzi od skrzyżowania al. Armii Krajowej z ul. Wyszogrodzką (przy Galerii Wisła) do Al. Kobylińskiego.
Jaki będzie koszt wypożyczenia roweru? Zgodnie z zarządzeniem prezydenta Płocka, maksymalne wysokości opłat w ramach systemu Płockiego Roweru Miejskiego wyniosą:
- do 20 minut – 0,00 zł
- od 21 do 60 minuty – 1,00 zł
- od 61 do 120 minuty – 2,00 zł
- od 121 do 180 minuty – 5,00 zł
- każda kolejna godzina od 181 minuty – 3,00 zł.
Zakładając więc np. 4-godzinną wycieczkę rowerową, za pierwszym razem zapłacimy 21 zł (uwzględniając 10 zł opłaty inicjacyjnej). Wycieczka 3-osobowa to koszt rzędu 63 zł.
Dodatkowo zapłacimy opłatę inicjacyjną w wysokości 10 zł, natomiast opłata za przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia roweru wyniesie 200 zł.
A miało być za darmo. „Zaprzyjaźnione” SFERY ROBIĄ GESZEFT , jak dawniej. Niegospodarność i pazerność 3 miasta.
Jeśli liczyć, że użytkownik może kupić zwykły rower już za ok 500 zł to wyjdzie ok 13 000 rowerów, a jakby kupić je w hurcie to np każda większa rodzina w Płocku mogła by otrzymać od miasta rower, a tak to jest wyrzucanie naszych pieniędzy w błoto.
Koszt używanego roweru sensownej jakości 150- 350 zł…