Opłata pobierana za użytkowanie radioodbiorników oraz telewizorów to jedna z tych rzeczy, która wywołuje największe kontrowersje wśród obywateli naszego kraju. Okazuje się, że swoim zasięgiem abonament RTV może objąć nowe obszary.

Dowiedzieliśmy się, że prawdopodobnie również salony samochodowe będą musiały płacić abonament RTV od odbiorników, które znajdują się w samochodach demonstracyjnych. Informacja ta wzbudziła duże emocje wśród dealerów, czemu w sumie nie ma co się dziwić. Marki takie jak Opel, Toyota czy Renault w swojej ofercie mają kilka modeli samochodów i zwykle liczba aut demonstracyjnych to około dziesięciu na salon. Zapewne wprowadzenie opłaty abonamentowej będzie generowało większe koszta utrzymania salonu, co jest złą informacją dla dealerów. Idąc dalej – może to zwiększyć ceny świadczonych usług.

Sprzedawcy aut żywo komentują całą sytuację. – Jesteśmy sceptycznie nastawieni – powiedział nam Piotr Piórkowski, szef sprzedaży w płockim salonie Opla, który dla zobrazowania problemu podaje branżowy przykład. – Skoro tak, to niedługo producenci opon, pomimo tego, że już raz zapłaciliśmy za nie, będą chcieli pieniędzy, gdyż na oponach jest ich logo – mówi.

Zapytaliśmy u źródła, jak oficjalnie wygląda sprawa płacenia abonamentu RTV za auta demonstracyjne. – Należy podkreślić, że Poczta Polska realizuje zadania, związane z usługą RTV zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 roku o opłatach abonamentowych – mówi Zbigniew Baranowski, Rzecznik Prasowy Poczty Polskiej S.A. – Zgodnie z przywołaną ustawą, za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych pobiera się opłaty abonamentowe. Obowiązek uiszczenia opłaty abonamentowej powstaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano rejestracji odbiornika radiofonicznego lub telewizyjnego i trwa do dnia poprzedzającego formalność wyrejestrowania. W celu jednoznacznego stwierdzenia czy odbiorniki w samochodach demonstracyjnych podlegają obowiązkowi rejestracji, konieczne są szczegółowe informacje i dokumenty, na jakich zasadach odbiorniki  pozostają na wyposażeniu salonu samochodowego, np. czy zostały ujęte w ewidencji majątku lub czy samochody są zarejestrowane na salon samochodowy i do jakich celów przedsiębiorca je wykorzystuje itp. – dodaje.

Wynika więc, że opłata abonamentowa będzie zależała od tego, w jaki sposób salony finansują auta, które są do dyspozycji potencjalnych klientów.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Warto Przeczytać

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji