Daj się zobaczyć! Specjalna akcja ORLEN Bezpieczne Drogi

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

– Odblaski mogą uratować życie Tobie i Twoim bliskim – przekonywał młodych płocczan PKN ORLEN w kampanii społecznej „Daj się zobaczyć”. Akcja edukacyjna odbyła się we wszystkich 24 szkołach podstawowych w Płocku, w ramach programu „ORLEN Bezpieczne Drogi”.

Akcja trwała od 18 października do 7 listopada. Zrealizowana została zgodnie z planem we wszystkich 24 szkołach podstawowych w Płocku, w tym także szkołach niepublicznych. Swoim zasięgiem objęła ponad 8.300 uczniów w 459 klasach. Dzieci dowiedziały się, dlaczego warto być widocznym na drodze oraz otrzymały odblaskowy, podręczny szkolny worek.

Fot. PKN ORLEN

Podstawowym celem projektu było uświadomienie uczniom szkół podstawowych, że warto nosić elementy odblaskowe. Motywem przewodnim akcji było hasło „Daj się zobaczyć”, o czym przypominała uczniom grafika rybki głębinowej ze świetlikiem na głowie, który w ciemnościach pomaga jej dopłynąć do celu. Hasło ma dwojakie znaczenie: „daj się zobaczyć” – czyli osiągnij sukces, dzięki swoim zdolnościom, talentom, marzeniom, które chcesz zrealizować, a jednocześnie „daj się zobaczyć” – czyli bądź widoczny, żebyś mógł bezpiecznie dotrzeć tam, dokąd zmierzasz.

Akcja zainicjowana przez PKN ORLEN uczy i przypomina, jak bezpiecznie poruszać się po drogach i dbać o własne bezpieczeństwo, szczególnie w terenie niezabudowanym. Podczas spotkań w szkole, animatorzy przebrani za rybki mówili o tym, co zrobić, by być widocznym na przejściach dla pieszych oraz na poboczach. Jest to ważne szczególnie jesienią i zimą, gdy na drogach panują bardzo trudne warunki, jest szaro, mgliście, często pada deszcz czy śnieg. W trakcie zajęć dzieci otrzymały odblaskowe worki podręczne. W szkołach została ustawiona także kolorowa reklama kampanii, przy której każde dziecko mogło zrobić sobie zdjęcie.

Jak wskazują statystyki, w okresie jesienno-zimowym dramatycznie wzrasta liczba wypadków drogowych, w których poszkodowanymi są piesi, szczególnie poruszający się poboczami jezdni. Zdaniem ekspertów ruchu drogowego, jednym z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów przeciwdziałania temu jest promocja noszenia elementów odblaskowych przez osoby poruszające się w słabo oświetlonym terenie.

Z badań wynika, iż w nocy przy złej pogodzie pieszy ubrany w ciemny strój jest widziany przez kierującego samochodem z odległości zaledwie około 20 metrów. Jeśli ma na sobie jasne ubranie, to widoczny jest z odległości 50 metrów, natomiast jeżeli ma na sobie elementy odblaskowe, to jest zauważalny z odległości większej niż 150 metrów.

Fot. PKN ORLEN

PKN ORLEN kolejny raz przeprowadza akcję z zakresu bezpieczeństwa pieszych w ruchu drogowym, połączoną z dystrybucją elementów odblaskowych wśród najmłodszych mieszkańców Płocka.
Akcja „Daj się zobaczyć” ostała dobrze przyjęta przez dzieci i nauczycieli. Efekty zaczynają być widoczne na ulicach miasta.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji