REKLAMA

Znamy datę najbliższego Audioriver. Festiwal z umową na 5 lat – za jaką kwotę?

REKLAMA

Organizatorzy Audioriver, największej wakacyjnej imprezy muzycznej w Płocku, ogłosili datę 15. edycji festiwalu. To oznacza jedno: podpisanie z miastem nowej umowy, w ramach której wydarzenie nadal będzie organizowane w Płocku. Okazuje się, że Audioriver pozostanie tu na dłużej.

Poznaliśmy datę 15. edycji festiwalu Audioriver. Jubileuszowa odsłona festiwalu odbędzie się w dniach 24-26 lipca 2020 roku. Organizatorzy zapowiedzieli także, że już od 21 listopada startuje sprzedaż biletów – i to pomimo wielu niewiadomych. Nie znamy przecież jeszcze chociażby line-up’u wydarzenia – są jedynie deklaracje, że jubileuszowa, 15. edycja Audioriver, nie zawiedzie oczekiwań.

Co jeszcze wiemy? To, że największy organizowany w mieście festiwal pozostanie tu na najbliższe lata. Lokalizacja nadwiślańskiej plaży w Płocku to jeden z największych atutów, z którego inicjatorzy wydarzenia po prostu nie chcą rezygnować.

– Audioriver urzeka wyjątkową lokalizacją i aktywnie wpisuje się w życie Płocka – argumentują w oficjalnej informacji prasowej organizatorzy. – Miasteczko festiwalowe powstaje na płockiej plaży nad Wisłą. Za dnia elektronika wypełnia Stary Rynek, tam odbywają się darmowe koncerty, panele dyskusyjne i targi muzyczne – czytamy.

Nie bez znaczenia jest również umowa, którą podpisano z miastem. Magistrat zabezpieczy na cel organizowania Audioriver środki w budżecie miasta – i to środki niemałe.



– Podpisano umowę z organizatorami na okres pięcioletni – podaje Alina Boczkowska z Zespołu ds. Współpracy z Mediami Urzędu Miasta Płocka. – Kwota, jaka zostanie zabezpieczona w budżecie na ten cel, jest taka sama jak do tej pory. To ok. 1,2 mln złotych rocznie – dodaje.

Pierwsze szczegóły dotyczące wykonawców i atrakcji mają zostać ogłoszone wkrótce.

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 14

  1. a po co? says:

    kiedyś byłem fanem, kiedyś nawet pracowałem przy tworzeniu tego festiwalu, ale organizatorom chyba się to zaczyna wymykać spod kontroli, sławy przybywa, plaża się kurczy, ludzi więcej, a logistycznie wszystko leży, oczywiście martwić ma się miasto a nie organizatorzy ;)

  2. pytajnik says:

    Tylko 5 lat? A dlaczego od razu nie POdpisano na 10 albo 15?

  3. reV says:

    Bardzo lubię Audioriver i wszelkie tego typu wydarzenia, które wpompowują w panujący tu marazm odrobinę koloru i życia. Choć przez ten krótki letni czas na kilka weekendów to miasto udaje żywe, ludzie potrafią się uśmiechać i można komuś pokazać, że zombieland też może być fajny. Mamy mega położenie, niesamowite atuty dla turystyki weekendowej, którą dzięki takim wydarzeniom dane było poznać wielu ludziom, nie tylko z Polski. W nabrzeże powinno się inwestować, służące wszystkim ludziom, a nie w nowoczesne kolosea a’la stadion. Ale nie o tym… O ile doceniam, szanuję i podziwiam rozwój marki Audioriver i dumny jestem że odbywa się w naszym mieście o tyle uważam, że osiągnęła ona już taki poziom, że nie wymaga wyprowadzania pieniędzy z budżetu miasta. Odpowiednim dofinansowaniem niech będzie darmowe korzystanie z nabrzeża, plaży i placu na starówce. Tylko tyle i aż tyle. Takie rzeczy kosztują. Zatem proszę bardzo – macie to za darmo w ramach sponsoringu od miasta. Według mnie wystarczy, proszę spojrzeć na ceny biletów, rosną i uważam, że są skalkulowane na odpowiedni zysk organizatora. Dodatkowe 1200000 zł uszczuplające nasz napięty budżet i napychające kieszenie organizatorowi nic tu nie zmieni. Poza tym straszenie, że Audioriver ucieknie nam z Płocka jest trochę bez sensu. Jest to marka wrośnięta w to miejsce i tylko tu istniejąca. Ucieknie dokąd? Nad morze, skoro w samej nazwie ma „river”? Gdzie jest tak piękne położenie nad rzeką na plaży będące jednocześnie tak blisko centrum miasta? Zbliżająca się 15 rocznica festiwalu i wygasła umowa na jego finansowanie była idealnym momentem na renegocjację pierwszej umowy. Ok, dofinansowywaliśmy Was abyście rozwinęli skrzydła, stworzyli markę, markę rozpoznawalną i niepodrabialną. Osiągnęliście to – wystarczy. Radźcie sobie sami.

  4. IK says:

    Bardzo dobra wiadomość! Czas na dalszy rozwój turystyczny Płocka. Może jakaś duża sieć hoteli zainteresuje się naszym miastem?

  5. Zszokowany says:

    Ludzie czy Wy w ogóle widzicie co piszecie? Mówicie o imprezie, która przyciąga do naszego miasta dziesiątki tysięcy ludzi, którzy zostawiają potężne pieniądze i napędzają naszą lokalną gospodarkę! Jednocześnie wprowadzając trochę świata i kolorytu do tego smutnego na co dzień miasta… Zamiast cieszyć się międzynarodową sławą naszego Płocka narzekacie! Czego w takim razie oczekujecie?? Proszę odpowiedźcie Mi?

    • Dawid says:

      Nikt nie zabrania im robić biznesu w postaci koncertów., ale 6 milionów zł za to aby zarabiali w Płocku to jednak gruba przesada. Ja pracuje w firmie zajmującej się obróbką metali, z naszych podatków na to idzie a zysku sorry, ale z tego nie mam.

      • X says:

        zarobek mają cwaniaki wynajmujący lokale do spania, zapewne bez podatków. cała reszta miasta ma hałas. poza tym po tytule myślałem, że to audioriver ma płacić
        nie można zrobić festiwali nauki? coś jak kopernik? wiem, że 6 mln to nie starczyłoby na postawienie murów pod Kopernika, ale może orlne zamiast finansować wyścigi porsche czy inne przebrzmiałem gwiazdy motosportu mógłby pomóc, to wyieczki byłby cały rok, a nie tydzień raz w roku

  6. Szamir says:

    Na 5 lat. Każdy klub sportowy by chciał takiej pewności, że będzie się przez tyle lat łożyło kasę. A prywatny koncert ma. Nawet Wisłą Płock nie ma takich chodów.

  7. Mieszkaniec says:

    Miasto wynajmie duży teren, zapewni zabezpieczenie wszystkich służb, potem naprawi wszystkie zniszczenia po pijanych i naćpanych imprezowiczach a na koniec poniesie same straty finansowe i materialne. I za to musimy zapłacić po minimum 1,2 mln rocznie jakiemuś cwaniaczkowi.

    • Mieszkaniec89 says:

      To wez mi powiedz jakie imprezy powinno miadto zapewnic nam mieszkancom jesli nie Audioriver , hip hop ?

      • Mieszkaniec says:

        Takie gdzie organizator pokrywa koszty imprezy a sam zarabia na biletach.

    • Mieszkaniec89 says:

      Zaraz zaraz przeciez organizatorzy imprez wynajmuja od miasta teren zwany plaza czyli miasto dostaje kase do tego dochodza pieniadze za bilety itp. Po za tym kto sponsoruje kiczowaty Jarmark Tumski , Piknik europeiski czy inne tandety pseudo gwiazd na Starym Rynku? Jakos do tego kiczu zali nie masz

  8. Same plusy says:

    Rozumiem, że miasto rezygnuje z wątpliwych pokazów lotniczych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Przeczytaj

Reklama

REKLAMA

  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU