Urząd Miasta kupuje budynek. Dla nowych urzędników?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Prezydent Płocka podjął decyzję o zakupie za kwotę 1,476 mln zł nieruchomości przy ul. Zduńskiej, która przylega do budynku ratusza. Jeszcze do niedawna mieściły się w nim wydziały urzędy miasta, wówczas jednak nieruchomość była jedynie wynajmowana.

W trakcie kwietniowej sesji RMP, radna Wioletta Kulpa wypowiedziała się w sprawie uchwały, przeznaczającej środki na zakup budynku przy ul. Zduńskiej. – Dopiero co urząd miasta pozyskał nowy budynek przy al. Piłsudskiego. Teraz chcecie kupić kolejny budynek, żeby powiększyć zasoby lokalowe ratusza – stwierdziła radna, sugerując, że dzieje się tak ze względu na powiększającą się liczbę urzędników.

– Warto zwrócić uwagę, że w 2010 roku tzw. ukrytych pracowników, zatrudnionych na różnego rodzaju umowy, było 24. W tym roku mamy ich ponad stu. Jeśli dla tego celu mamy kupować kolejne budynki, żeby pomieścić urzędników, to jestem przeciw – protestowała radna PiS. – Poza tym, dwa lata temu ta nieruchomość kosztowała 1,2 mln zł. Z kim pan Pakulski rozmawiał w sprawie odkupu? Właściciel ma podpisane dwie umowy z biurami – w Płocku i w Warszawie. Ta warszawska firma ma cenę oczywiście wyższą. Proponuję więc wycofanie się z głosowania nad tą uchwałą i jeszcze raz negocjować cenę – stwierdziła Wioletta Kulpa.

– Nie wiem jakie były propozycje, ale chciałbym oprzeć się na faktach. Roczny koszt wynajęcia tego budynku wynosił 130 tys. zł – tłumaczył zakup budynku przy ul. Zduńskiej sekretarz Płocka, Krzysztof Krakowski. – Trzy lata temu musielibyśmy zapłacić za ten zakup 1,7 mln zł. Nie jest żadnym nadużyciem poczekanie i zapłacenie o 500 tys. zł mniej. Nadużyciem jest natomiast stwierdzenie, że kupujemy budynek, aby zwiększyć ilość urzędników. Zwracam również uwagę, że do tej nieruchomości należy także parking. Gdybyśmy nie kupili tego budynku, mogłoby się okazać, że trzeba byłoby płacić za możliwość parkowania przez mieszkańców. Oczywiście, że mamy problemy lokalowe. Dotyczy to chociażby archiwum urzędu, które znajduje się obecnie w piwnicach. Spójrzmy na fakty – nie jesteśmy w stanie za taką kwotę wybudować nowego budynku, a cena zwraca nam się w ciągu 10 lat, biorąc pod uwagę koszty wynajęcia budynku – podsumował sekretarz.

Radna Kulpa ponownie zwróciła uwagę, że kwota dwa lata temu wynosiła brutto 1,2 mln zł oraz że są dwie ceny w dwóch różnych biurach nieruchomości. Sekretarz miasta przypomniał, że wycena budynku opiewa na ponad milion złotych więcej. Niemniej obiecał zorientować się, czy kwota 1,2 mln zł brutto jest nadal aktualna. – Nie wiem skąd wzięta jest aktualna wycena tego budynku, ale chyba z kosmosu – stwierdziła radna Kulpa. – Wiadomo powszechnie, że ceny nieruchomości spadają, a nie rosną – dodała.

Pomimo tej dyskusji, uchwała, dotycząca zakupu tej nieruchomości została przegłosowana.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji