Ulga dla zawieszenia. Na razie na dwóch ulicach

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Przy okazji remontu ulic Kolegialnej i Sienkiewicza wykonawca zastosuje (po raz pierwszy w Płocku) nowoczesną technologię bezkołnierzowych włazów kanałowych i studzienek ściekowych. Co to w praktyce oznacza? Prostą drogę i odciążenie zawieszeń naszych samochodów.

Pokazowy montaż bezkołnierzowego włazu kanałowego w istniejącej nawierzchni asfaltowej na ulicy Portowej odbył się parę tygodni temu. Przeprowadziła go firma HV Kommunaltechnik Sp. z o.o. z Sośnicowic koło Gliwic. W pracach wzięli udział inspektorzy MZD, a także kierownicy robót i pracownicy Wodociągów Płockich, Fortum, Muniserwisu oraz przedstawiciele ratuszowych wydziałów odpowiadających za remonty.

Problem zapadniętych studni czy kratek ściekowych najbardziej odczuwają kierowcy. Kilkucentymetrowa różnica poziomów między nawierzchnią jezdni a włazem czy kratką powoduje szybsze zużycie elementów zawieszenia samochodu. Jest także niebezpieczna dla ruchu przy większych prędkościach.

Tego typu technologia w Polsce jest wykorzystywana m. in. w Warszawie, Łodzi i w aglomeracji śląskiej. Jej innowacyjność polega na stosowaniu specjalnych patentowych włazów i studni, szybkoschnącej i samopoziomującej emulsji bitumicznej oraz specjalistycznej taśmy w celu uszczelnienia spoin. Wymiana jednego włazu wraz z nałożeniem wierzchniej warstwy asfaltu zajmuje około 40-50 minut.

MZD chce, aby gestorzy sieci kanalizacyjnych i wodociągowych wprowadzili standardowo takie rozwiązanie także w Płocku. Ma to regulować odpowiednie Zarządzenie Prezydenta Miasta Płocka.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji