REKLAMA

To już pewne – ORLEN przejmuje Polska Press

REKLAMA

Działalność w obszarze mediowym to kolejny kierunek rozwoju PKN ORLEN. Przejęcie spółki RUCH oraz powstanie agencji mediowej Sigma Bis wsparte zostanie zakupem jednej z największych grup wydawniczych w Polsce.

Zgodnie ze strategią, PKN ORLEN wzmacnia sprzedaż detaliczną, w tym pozapaliwową. Poprzez przejęcie Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group, Koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu i możliwość pozyskania nowych klientów.

Jak tłumaczy Prezes Zarządu, Daniel Obajtek, Koncern konsekwentnie poszerza obszary naszej działalności.

– Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy ORLEN, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN ORLEN do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej – wyjaśnia Daniel Obajtek.

Zgodnie ze strategią do 2030 r., ORLEN będzie rozwijał sprzedaż detaliczną poprzez rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć RUCH.

Dzięki pozyskaniu Polska Press, Koncern będzie mógł realizować budowę zintegrowanej platformy usług cyfrowych w oparciu o bazę klientów. To ma przyczynić się do wzmocnienia relacji z klientami, a docelowo przełożyć się na zwiększenie zysków osiąganych przez koncern. Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r., serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie.

– Dla PKN ORLEN to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów – tłumaczy biuro prasowe koncernu.



Polska Press to jeden z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych, funkcjonujących w 15 z 16 województw w Polsce. Portfolio Grupy to także 500 witryn online. Na przestrzeni ostatnich lat, liczba unikalnych użytkowników Polska Press wykazuje tendencję wzrostową, rosnąc w samym listopadzie 2020 r. 45 proc. rok do roku. Patrząc z perspektywy pojedynczych witryn, największą liczbę realnych użytkowników na poziomie 10,4 mln posiada naszemiasto.pl.

Jak tłumaczy ORLEN, tworzenie wewnętrznych baz danych to kluczowy trend na rynku reklamy, ale również sprzedaży detalicznej. W celu lepszego zarządzania bazą klientów i szybszej odpowiedzi na ich potrzeby, na przeniesienie kompetencji sprzedażowych do wewnątrz organizacji zdecydował się m.in. Walmart – jeden z największych sprzedawców detalicznych na świecie. W 2019 r. również PepsiCo uznała, że pozyskiwanie danych będzie kluczowe dla rozwoju firmy i zbudowała własne kompetencje planowania mediów.

– Włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy ORLEN w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych. Akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam – argumentuje biuro prasowe ORLENU.

Według szacunków Publicis Groupe, rynek reklamy w 2019 r. był wart był blisko 10 mld zł, co oznacza wzrost o 3,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Rynek reklamy rośnie zresztą nieprzerwanie od 2013 r. Przejęcie Polska Press Grupy przez PKN ORLEN ma zwiększyć efektywność działań reklamowych i marketingowych Grupy.

Na transakcji mają skorzystać też firmy zewnętrzne, które aktywnie korzystają z usług reklamodawców. Uzupełnienie portfolio mediowego PKN ORLEN o podmiot zarządzający prasą drukowaną i mediami cyfrowymi, pozwoli na stworzenie kompleksowej i konkurencyjnej oferty w obszarze reklamy.

ORLEN myśli też o oszczędnościach, wynikających z przejęcia Polska Press – powstać mają w obszarze usług produkcji materiałów wideo w ramach całej Grupy. Wydawnictwo posiada sieć nowoczesnych studiów wideo zlokalizowanych w całej Polsce, a tego typu usługi wiążą się ze znacznymi kosztami.

W zakresie mediów społecznościowych te usługi dla PKN ORLEN świadczy Sigma Bis, koncern stworzył też własne kompetencje przy produkcji mediów wewnętrznych. To istotne synergie kosztowe, które mogą zostać przeniesione na całą Grupę ORLEN. Tylko w Polsce to 53 spółki, z których duża część prowadzi szeroką działalność biznesową i ma własne struktury i budżety na marketing i komunikację.

W ramach działalności Grupy ORLEN na rynku mediów i reklamy możliwa jest również duża optymalizacja kosztów logistyki. Dla maksymalnego wykorzystania synergii rozważone zostanie stworzenie centrów logistycznych spółki Ruchu przy nowoczesnych drukarniach Polska Press. Do tego należy uwzględnić własne zaplecze drukarskie do pełnej dyspozycji w ramach Grupy ORLEN, m.in. w przypadku szeroko zakrojonych akcji marketingowych.

Zostań Patronem PetroNews.pl - Wspieraj swoje lokalne media KLIKNIJ!

REKLAMA

PowiązaneArtykuły

Komentarze 7

  1. Obywatel1961 says:

    Obajtek z saninem okradli Energę, przejmują media. Ciekawe tylko na jaki wyrok tego starczy ? Cały czas wnioskuje o wykup działki z ‚ochroną’ na Syberi, żeby władza mogła się urządzić w ziemiankach i pokazać jak będą zaradni bez naszych pieniędzy !

    • Nie będzie żadnego wyroku says:

      myślisz, że dlaczego na czele sądownictwa stoi komuch Piotrowicz i stara dewota Pawłowicz? Myślisz, ze bedą kąsać ręce które ich wyniosły na szczyt?
      Pełzaliśmy od paru lat w strone modelu białoruskiego lub byłych republik azjatyckich, a od jakiegos czasu juz nie pełzamy – zaczynamy biec…

  2. Do G says:

    Słychać wycie.. w*……..

  3. I w ten sposób rządowy, propisowski koncern says:

    za pieniądze podatników będzie kontrolował kolejne tytuły

  4. X says:

    Ojojoj. Ale będzie wycie na onetach, wybiórczej i wupe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zgadzam się na warunki i ustalenia PolitykI Prywatności.

Reklama

Najchętniej dzisiaj czytane

Reklama


REKLAMA
  • Przejdź do REKLAMA W PŁOCKU