Zamknij

Rewolucja w płockiej komunikacji miejskiej. Część linii zniknie, co w zamian?

20:10, 11.01.2023 Wiktor Pleczyński
Skomentuj

Komunikacja Miejska w Płocku zaprezentowała propozycje zmian w rozkładach jazdy autobusów. Rozpoczynają się konsultacje społeczne w tej sprawie - każdy może przekazać swoje uwagi.
Urząd Miasta Płocka wraz z Komunikacją Miejską - Płock zapraszają do wzięcia udziału w konsultacjach proponowanych zmian w rozkładach jazdy autobusów. Zmiany obejmują między innymi zwiększenie częstotliwości na priorytetowych trasach: 3,19 i 22 w dni powszednie co 15 minut i w soboty co 20 minut, a na liniach podstawowych: 7 i 14 w dni powszednie co 30 minut. Przypomnijmy, że w 2011 roku Urząd Miasta Płocka zlecił przeprowadzenie pierwszych w historii płockiej komunikacji miejskiej kompleksowych badań wielkości popytu, na podstawie których opracowano zupełnie nową siatkę połączeń i rozkłady jazdy. Wdrożenie zmian w 2012 r. przyniosło - według Komunikacji Miejskiej - wzrost liczby pasażerów (w ciągu 2 lat o 25 proc.) i przychodów z biletów. Ostatnie badania wielkości popytu wykonano wiosną 2019 r. Jak się okazuje, w ostatnich latach odnotowano wyraźny spadek popytu na usługi transportu publicznego.
- Trend jest, bym powiedział, stały i dotyczy on praktycznie każdej komunikacji miejskiej. Powodów tego trendu jest kilka: między innymi zmiany demograficzne, które w Polsce następują, chociażby spadek liczby osób aktywnych zawodowo. Ma znaczenie też wzrost liczby samochodów osobowych czy pandemia, która przez ostatnie dwa lata spowodowała ogromne zmiany w przyzwyczajeniach mieszkańców w kontekście przemieszczania się - mówił prezes Komunikacji Miejskiej w Płocku, Marcin Uchwał.
W porównaniu z 2019 rokiem, w 2022 roku ilość pasażerów Komunikacji Miejskiej w Płocku spadła o 23 proc.
- Znaczna część tego spadku będzie miała znaczenie długotrwałe i odbudowa zaufania do transportu publicznego, przywrócenie przyzwyczajeń mieszkańców, będzie niezmiernie trudne przy jednoczesnym wzroście kosztów o blisko 20 proc. - zaznaczył prezes Marcin Uchwał.
Wiceprezydent Piotr Dyśkiewicz zaznaczył, że wychodząc naprzeciw tej sytuacji, Urząd Miasta Płocka wraz z Komunikacją Miejską w Płocku zdecydował o optymalizacji rozkładu jazdy, przy utrzymaniu cen biletów.
- Żeby zasypać tę dziurę związaną z kosztami, jakie ponoszą przewoźnicy i organizatorzy transportu, inne samorządy próbują podejmować takie działania, jak podniesienie cen biletów. My z całą odpowiedzialnością dzisiaj mówimy, że takich działań nie chcemy podjąć, dlatego, że przy panującej drożyźnie dodatkowo podniesienie cen biletów dla naszych mieszkańców na pewno nie spotkałoby się z aprobatą i ze zrozumieniem. Dlatego szukaliśmy różnych innych rozwiązań, które dotyczą zmian w trasach poszczególnych linii i rozkładach jazdy - wyjaśniał wiceprezydent Piotr Dyśkiewicz.
Z przeprowadzonych badań wynika, że aż 80 proc. wszystkich pasażerów płockiej komunikacji miejskiej korzysta z ośmiu najważniejszych linii: 3, 7, 14, 19, 20, 22, 26 i 35. W związku z tym, KM Płock zaplanowało uatrakcyjnienie części z tych połączeń.
  • Na trzech liniach priorytetowych - 3, 19 i 22 - założono zwiększenie częstotliwości kursów w dni powszednie w godzinach 8-13 z 20 do 15 minut i w soboty, w godzinach 8-19, z 30 do 20 minut.
  • Na dwóch liniach podstawowych 7 i 14 kursy w dni powszednie zaplanowano całodziennie co 30 minut, zwiększając częstotliwość z obecnych 40 lub 60 minut.
Dodatkowym walorem nowego rozwiązania ma być łatwość zapamiętania rozkładu jazdy - powtarzalne końcówki godzin kursów. Zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów linii miejskich w wymienionych godzinach, w szczególności w porze międzyszczytowej, ma odpowiadać w pełni na zmiany, które nastąpiły w ostatnim czasie w popycie na przejazdy transportem zbiorowym w Płocku. Zmiany tras 2, 4, 7, 20 i 26 Na podstawie analizy zmian w popycie, zaplanowano zmiany tras linii: 2, 4, 7, 20 i 26, opisane szczegółowo poniżej. Poszczególne linie uszeregowano według malejącego znaczenia w obsłudze komunikacyjnej Płocka (od najważniejszych do marginalnych). Linia 7 W nowym układzie tras obsługę cmentarza komunalnego przy ul. Bielskiej zapewnią wydłużone wybrane kursy linii 7 z pętli Kostrogaj (co 60 minut). Linie 20 i 26
  • autobusy linii 20 kursowałyby z Podolszyc al. Jana Pawła II, ul. Czwartaków i al. Armii Krajowej, a następnie ulicami: Żyzną, Boryszewską, Otolińską, Banacha, Lachmana, Chopina, Dworcową, al. Kilińskiego, Sienkiewicza (z powrotem Kolegialną), Bielską, Tysiąclecia, Miodową, Mościckiego i Dobrzyńską - do os. Skarpa;
  • w godzinach szczytu wybrane kursy wydłużone byłyby z os. Skarpa do pętli Kostrogaj - dzisiejszą trasą linii 4 i 24 - w celu zapewnienia na tej trasie półgodzinnej częstotliwości kursowania w godzinach dojazdów do zakładów znajdujących się przy ulicy i pętli Kostrogaj;
  • znacznej poprawie uległaby dzięki tej zmianie obsługa ulic: Żyznej, Boryszewskiej i Otolińskiej (częstsze kursy oraz atrakcyjna trasa - zapewniająca bezpośrednie połączenie zarówno z centrum, jak i do Podolszyc);
  • trasa linii 26 uległaby zmianie tylko na jej centralnym odcinku - zamiast przejazdu Alejami Jachowicza autobusy tej linii skierowane byłyby na trasę ulicami Kwiatka, Kolegialną i al. Kilińskiego (z powrotem ul. Sienkiewicza).
Skierowanie linii 26 do ścisłego centrum miasta było planowane już w 2012 roku, ale nie zrealizowano wówczas tego zamierzenia tylko ze względu na wielość zmian tras linii wprowadzanych jednocześnie. Komunikacja Miejska w Płocku zaznacza, że zmiana ta była wciąż postulowana przez pasażerów. Linia 2 Na linii 2 planowane jest skrócenie trasy do odcinka Winiary - Tokary. Wprowadzenie tej linii na most Solidarności miało na celu zapewnienie szybkiego, bezpośredniego połączenia pomiędzy Radziwiem a Podolszycami, ale nowa trasa nie wygenerowała znaczącego popytu, a liczba pasażerów zmalała w ostatnim czasie w wyniku utworzenia nowej strefy handlowej w Radziwiu. Linia 4 Skrócenie trasy do odcinka: św. Huberta - Sienkiewicza - Bielska - Kwiatka - św. Huberta. Komunikacja Miejska w Płocku zaznacza, że obsługę odcinka pomiędzy Starym Miastem a cmentarzem komunalnym zapewnią wydłużone kursy linii 7. Likwidacja linii: 0, 10, 15 i A W nowym układzie zaplanowano likwidację linii: 0, 10, 15 i A, których zadania przejmą inne linie, o większej liczbie kursów. Połączenie z al. Kilińskiego i ul. Sienkiewicza oraz z ulic Kwiatka i Kolegialnej do dworca kolejowego w dalszym ciągu zapewni linia 20, oraz dodatkowo linia 26. Z kolei połączenie dworca z ul. Tysiąclecia zapewni linia 20 na nowej trasie. Nowa trasa tej linii znacząco poprawi standard obsługi ulic: Otolińskiej, Boryszewskiej i Żyznej, zastępując likwidowaną linię 15. Pasażerowie korzystający z bezpośredniego połączenia linią pospieszną Podolszyc z Orlenem, chętniej od linii A wybierają linię B, której trasę poprowadzono północną obwodnicą miasta. Poza tym trasa linii A pokrywa się z trasą linii 35 - różnica polega tylko na większej liczbie przystanków. Zmiany w liniach 31, 32, 33 i 35 Dostosowaniu do popytu ulegną rozkłady jazdy linii szczytowych: 31, 32, 33 i 35, z których wycofane zostaną najsłabiej wykorzystane kursy. Z tego samego powodu kursy linii 35 i 37 skrócone zostaną do Podolszyc (nastąpi ich wycofanie z Borowiczek i Imielnicy). Konsultacje społeczne Urząd Miasta Płocka wraz z Komunikacją Miejską - Płock zapraszają pasażerów do zaopiniowania proponowanych zmian. Szczegółowy materiał dotyczący przedstawionych zmian od 12 do 26 stycznia 2023 r. będzie dostępny na stronie internetowej Komunikacji Miejskiej w Płocku. Tam również znajdzie się formularz, poprzez który każdy pasażer będzie mógł wyrazić swoje opinie i sugestie dot. powyższych zmian. Spółka miejska uruchomi także dedykowany numer telefonu 24 367 51 79 czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00. Płocki przewoźnik zaprasza także na spotkania otwarte z mieszkańcami, które odbędą się:
  • 18 stycznia o godz. 17.30,
  • 25 stycznia o godz. 10.
Miejscem zebrania będzie Centrum ds. Organizacji Pozarządowych ul. Synagogalna 4.

(Wiktor Pleczyński)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

I ta pudernicaI ta pudernica

0 0

Z fryzurą na starą babę 21:31, 11.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx

0 0

Taa na pewno mniej osób w linii A niż B. Może teraz jak przesunęli autobusy i większość jeździ tym przed drugą (35). 21:53, 11.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HitmanHitman

0 0

Zabieracie 0 i 10, a razem z nimi połączenie Mickiewicza z Tysiąclecia. W jaki sposób zostanie ono zastąpione? W takim razie może niech linia 14 jeździ przez Tysiąclecia? 21:59, 11.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pasażer kmPasażer km

0 0

Z tym 26 to naprawdę wymyślił ktoś , kto zna miasto tylko z perspektywy swojego samochodu.
Po co się ograniczać niech wszystkie autobusy jeżdżą Kilińskiego i Sienkiewicza. Zdecydowanie za mało się tam korkuje rano. Dlaczego mieszkańcy Borowiczek mają mieć odebraną możliwość dojazdu do "ścisłego centrum"? 22:18, 11.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KtosiekKtosiek

0 0

„Pasażerowie korzystający z bezpośredniego połączenia linią pospieszną Podolszyc z Orlenem, chętniej od linii A wybierają linię B”cóż za durne stwierdzenie, skoro obydwa kursy jadą z podolszyc północ w porannych kursach o tej samej godzinie odjazdu. A wystarczy przesunąć linię „B” kilka minut później a będzie większe obłożenie. Najlepiej zlikwidować!!! Ale co się dziwić jak zarząd to zyzun z jajogłową na czele. Myśliciele :-) 22:42, 11.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SołtysSołtys

0 0

Kiedy linia W do Wyszogrodu ? 23:52, 11.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HtpHtp

0 0

Super zmiany zebrać 2 autobusy linii 35 w ciągu dnia 08:16, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jazdajazda

0 0

Autobusy będą jeździć co 15 minut i jak teraz będą ustalone że wszystkie na dany przystanek przyjadą na przystanek na jedną godzinę i potem stoisz jak słup aż przyjedzie seria 4 autobusów i ustawią się w kolejce aż zablokują ulicę bo nie zmieszczą się na przystanku. Po za tym 19 nie powinna zatrzymywać się na żadnym przystanku przed podolszycami północnymi ponieważ już jak dojeżdża na podolszyce północ jest pełna ludzi z podolszyc południowych którzy mają swoje 22. 15:02, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajaMaja

0 0

czym niby teraz mieszkancy Podolszyc maja dojezdzac do ogrodkow dzialkowych "Piaski" czy "Nadwislanski" na Raadziwiu? kto to wymyslil, by likwidowac przejazd przez Nowy Most? "2" jechala 10 minut z Armii Krajowej! a teraz chca Panstwo, by jechac z Podolszyc do Centrum, przesiasc sie dochodzac do innego przystanku i przez cale Radziwie jechac na Dobrzykowska.. w glowie sie to nie miesci. takie kolo robic.. szok! prosze spojrzec na mape ile to km i ile sie bedzie jechalo, ile czasu tracilo! czy w ogole dojedzie sie na 1 bilecie?!? tragedia!!! bardzo prosze przywrocic przejazd przez Nowy Most. wystarczy 1 przystanek do Armii Krajowej. potem mozna sie przesiac w "19", "22"czy "26". 19:48, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

0 0

W pełni popieram .
Z Podolszyc jeździłam na cmentarz w Radziwiu, latem widziałam bardzo dużo ludzi dojeżdżających na działki, są to głównie starsze osoby , którym obecnie KM chce zafundować rajd przez miasto z przesiadkami. 08:40, 13.01.2023


12441244

0 0

A kiedy do imielnicy I borowiczek dadzą inny autobus niż 3? Z imielnicy nie na możliwości za 1 razem dojechać np na misjonarska ponieważ nie ma tu żadnego autobusu innego. Można tylko hechav jachowicza do szpitala. Kiedy KM się tym zajmie? 22:54, 12.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

maksmaks

0 0

A spróbuj z imielnicy wysłać dzieciaka do Bergerowej. Nie da się. Ścieżek rowerowych też brak. 18:39, 14.01.2023


00000000

0 0

No dziwne ze dużo ludzi jeździ 3 przecież nie ma żadnego innego autobusu do imielnicy. 37? Raz dziennie i tylko w dni powszednie. 35? 3 razy dziennie. Śmiech na,sali. To co się dziwić ze wszyscy wsiadają w 3 i autobusy są aż przepełnione tutaj też dzieci jeżdżą do szkoły!!!!!!! 22:58, 12.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

seba78seba78

0 0

ludzie w ratuszu działają w sposób złośliwy w stosunku do mieszkańców to widać na każdym kroku ...
podnoszą ceny za bilety co zmniejsza ilość ludzi korzystających z usługi,
kupowanie autobusów z silnikiem diesla miało być ekologicznie a elektryczne przydały by się na linie okrężne.
spółka miejska przynosi straty która jest dotowana z budżetu miasta
budżet miasta 1,300 min w tym 525 mln długu
proponuje oglądać sesje rady miasta co tam sie wygaduje
:https://www.youtube.com/@sesjaradymiastapocka-trans1648/streams 11:05, 13.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlockiplockPlockiplock

0 0

Km powinna być darmowa skoro zyski z biletów to raptem 20% to niech miasto i gminy rozłażą to między siebie i dołącza,mają z czego jak widać przy ich dziwnych wydatkach......7 niech jeździ jak jeździła a 4 niech ma korekty w trasie a nie jedzie tak jak 24.....bo skrócenie tej trasy to głupota niech 4 jedzie jak dotychczas tylko z Nowowiejskiego na Łukasiewicza Tysiąclecia i Bielska i będzie dobrze .....i może nowa linia z Borowiczek przez albo gościniec albo imielnice zachaczajaca o graniczna i pasternakiewicza a przejazd przez podolszyce środkiem Wyszogrodzka ..... I zachaczy o Międzytorze potem Otolińska lub dworcowa Kilińskiego potem kwiatka Sienkiewicza Bielska Kobylińskiego Łukasiewicza miodowa Mościckiego Dobrzyńska szpital traktowa 16:13, 13.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Nie ma żadnego autobusu z Miodowa- Pszczela, bądź Kobylińskiego na Podolszyce Południe! Tylko z przesiadkami 16:16, 13.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator rzeczywisObserwator rzeczywis

0 0

Linia 140 do Gabina to porażka. Ludzie jak sardynki w puszce się gnieżdżą, zbyt mało tych kursów, 20:14, 14.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo ??! KMBrawo ??! KM

0 0

Mamy parę większych zakładów, część z nich ma siedzibę na Targowej. Efekt zmian, brak lubi w tym rejonie. Co bierzecie myśliciele, bo na myślenie ma wpływ. Duży wpływ. Wręcz was odmóżdżylo.. 11:26, 15.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZdegustanyZdegustany

0 0

To jest kpina. Może trasę 18 poszerzycie przez Warszawę będzie krajoznawcza wycieczka. Płocczanie mają potrzebę szybkiego przemieszczania, a nie wsiadania do autobusu na wycieczkę krajoznawczą po Płocku. Kto to wymyślił. Połączenie z ulicą Żyzna i Nowym osiedlem jest na poziomie zero. Skandal i kpina z mieszkańców. 11:53, 16.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

turystkaturystka

0 0

Zeby zaistniec to wystarczą nieprzemyslane projekty odn tras autobusowych. Czy ludzie dla autobusow czy odwrotnie. Plocczanie biednieją, starzeja sie. Nie wszyscy maja auta. Prosze zobaczyc ile mlodych wraca do miasta na dwa dni. Nie na wszystkich czekaja bliscy z transportem. Apel do Pana Prezydenta Plocka Prosze ODWOLAC PANA PREZASA MKP - od samego poczatku byly negatywne opinie chyba, ze sa inne uklady??? 11:42, 28.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BarbaraBarbara

0 0

Mieszkam na Podolszycach Północ. Komunikację mamy coraz gorszą , straciliśmy autobus nr 20, na cmentarz komunalny autobus 24 wlecze się 50 minut, bo robi objazd całego miasta, coś okropnego, szybkie autobusy do miasta to tylko 35 a tych jak na lekarstwo, jeden autobus na godzinę, etc. Po co było poprawiać coś, co było dobre? Skoro powstały nowe osiedla, to powinny być też i nowe autobusy a nie kombinowanie na zasadzie, tu się zabierze, tam dołoży. 18:38, 28.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu petronews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%