Ratusz odpowiedział na nasze zapytanie o przyszłość budynku przy ul. Sienkiewicza 26. Przypomnijmy, że obecnie pod tym adresem mieści się siedziba płockiego „Plastyka”, ale w związku z różną interpretacją umowy najmu przez najemcę – szkołę i wynajmującego, Gminę-Miasto Płock, przyszłość szkoły stanęła pod znakiem zapytania.
O sytuacji z punktu widzenia dyrektor szkoły – Małgorzaty Mroczkowskiej już pisaliśmy.
[button link=”https://petronews.pl/miasto-chce-wymoc-na-plastyku-generalny-remont/” target=”new” color=”default”]zobacz również: Miasto chce wymóc na “Plastyku” generalny remont?[/button]
Po naszej publikacji, ratusz szczegółowo odniósł się do zaistniałej sytuacji. Stanowczo zaprzecza, jakoby wywierał presję co do odrestaurowania zabytkowego budynku, w którym mieści się I Prywatne Liceum Plastyczne i Gimnazjum w Płocku.
„Nie jest prawdą, że Gmina-Miasto Płock zmusza najemcę do przeprowadzenia generalnego remontu budynku. Gmina-Miasto Płock nie ma również planów, których skutkiem jest wypowiedzenie czy zerwanie umowy najmu nieruchomości zawartej ze spółką „Logos” sp. z o.o. Gmina stara się wyłącznie, głównie ze względu na bezpieczeństwo przebywających na terenie nieruchomości osób oraz samego budynku, egzekwować realizację ciążących na najemcy zapisów obowiązującej umowy najmu, z których się do dziś nie wywiązał” – czytamy w oświadczeniu Urzędu Miasta.
Ratusz argumentuje swoje działania tym, że umowa na najem nieruchomości zawarta w 2004 r. z „Logos” sp. z o.o. nakładała na najemcę obowiązek wykonania określonych prac remontowych w budynku, w określonym czasie.
– Najemca w okresie 1,5 roku od zawarcia umowy zobowiązany był do zgłoszenia wykonanych przez siebie prac remontowych, a ich niewykonanie dawało wynajmującemu możliwość rozwiązania umowy. Spółka do treści umowy nie wnosiła żadnych zastrzeżeń, nie podważała również zasadności realizacji robót wymienionych w projekcie umowy najmu i w pełni zaakceptowała jej postanowienia, podpisując ją ostatecznie w dniu 19.04.2004 r. – informuje Konrad Kozłowski z zespołu medialnego płockiego ratusza.
Według informacji przesłanych do nas przez Urząd Miasta, spółka „Logos” odbiór częściowo wykonanych przez siebie prac zgłosiła dopiero w 2007 r., czyli po wskazanym w umowie terminie.
– Z treści protokołu sporządzonego na tę okoliczność, podpisanego przez komisję, w skład której wchodził m.in. Prezes Zarządu „Logos” sp. z o.o. wynika, iż po pierwsze nie dokonano sprawdzenia i dostosowania stropów budynku do wymogów obciążeniowych dla szkół, a po drugie nie wykonano także malowania elewacji. Przedmiotowe prace nie zostały wykonane przez najemcę do chwili obecnej, choć obowiązek ich wykonania wynika z umowy – wylicza Konrad Kozłowski.
Argumenty, na które powoływała się dyrektor szkoły w rozmowie z nami, dotyczące zawilgocenia ścian budynku, co w jej opinii uniemożliwiało realizację obowiązku malowania elewacji, ratusz stanowczo odrzuca.
„Malowanie elewacji kamienicy przy ul. Sienkiewicza 26 jest jak najbardziej możliwe do wykonania przy zastosowaniu powszechnie dostępnych na rynku systemów renowacji starego budownictwa. Pozwalają one nie tylko na trwałe odrestaurowanie elewacji, ale również zapobiegają dalszemu zawilgoceniu budynku poprzez wykonanie iniekcji. Zastosowanie powyższych rozwiązań podniesie koszty prac, ale jest to konsekwencją niewykonania przez najemcę obowiązków zawartych w umowie we wskazanym w niej terminie” – czytamy w oświadczeniu przesłanym do nas z ratusza.
Mimo wszystko, jak zapewnia ratusz, Gmina-Miasto Płock wciąż jest otwarta na współpracę ze szkołą, której efektem będzie dotrzymanie terminu najmu budynku do roku 2034.
– Jednak warunkiem koniecznym jest przedstawienie przez najemcę programu i terminów prac, do których przeprowadzenia jest zobowiązany umową. Gmina-Miasto Płock wykonuje na przedmiotowej nieruchomości prace remontowe, będące w gestii wynajmującego w niezbędnym zakresie i w miarę posiadanych przez nią środków finansowych – podsumowuje Konrad Kozłowski.