Grupa uczniów Jagiellonki w ramach programu „Zwolnieni z teorii” realizuje wyjątkowy projekt społeczny. Uczniowie klasy z maturą międzynarodową zdecydowali się pomóc innym w przełamywaniu barier językowych.
„Break your Barrier – English Lessons” to projekt realizowany przez grupę uczniów Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Władysława Jagiełły w Płocku, którego celem jest bezpłatna pomoc w przełamywaniu barier językowych. Uczniowie pomagają w ramach prowadzonych lekcji opanować angielski.
– Pomysł na projekt wziął się z własnego doświadczenia. Sami mieliśmy taką barierę językową i problem z jej przełamaniem. Widzieliśmy u siebie różne detale i drobiazgi, które nie grały i czasami woleliśmy nic nie mówić, niż przełamać się i spróbować. Głównym zadaniem naszego projektu jest dostarczenie ludziom narzędzi do budowania biegłości w posługiwaniu się językiem – mówił Kamil Stefański lider projektu.
Uczniowie biorący udział w projekcie, dzięki uczęszczaniu do klasy z maturą międzynarodową mogli poznać naukę języka od strony praktycznej, mają więc świadomość, jak ta praktyka jest w poznawaniu języka pomocna.
– W naszym systemie nauki jest bardzo dużo ćwiczeń praktycznych, bardzo dużo mówimy, mamy niemalże wszystkie lekcje po angielsku. Cały czas używamy języka i zauważyliśmy, jak duży progres się robi, używając tego języka na co dzień. To jest bardzo ważne, jeśli chce się nauczyć faktycznie mówić po angielsku i mówić tak, żeby móc się porozumieć – zwróciła uwagę Zuzanna Tomczyk, jedna z uczennic, biorąca udział w projekcie.
W ramach projektu uczniowie prowadzą lekcje, które polegają głównie na rozmawianiu na różne tematy w języku angielskim. Prowadzący projekt skupiają się na nauce przez praktykę. Dodatkowo prowadzą profile facebookowy i instagramowy, gdzie udostępniają różne nowoczesne techniki uczenia się.
Projekt „Break your Barrier – English Lessons” cieszy się dużym zainteresowaniem. Obecnie w lekcjach bierze udział około 20 osób. Mimo, że projekt jest wymagający i pracochłonny, to uczniowie chcą go rozwijać i dostarczać osobom biorącym udział w lekcjach nowe pomoce naukowe.
Grupa cały czas poszukuje nowych sponsorów, którzy zechcieliby jej pomóc w realizacji projektu. Każdy może też dokonać wpłaty na zbiórkę prowadzoną na portalu zrzutka.pl. Siódemka, która z pasją pomaga innym w przełamywaniu barier językowych, nie chce poprzestać na samych lekcjach. Licealiści chcą przeprowadzić warsztaty językowe i wywiady z osobami zajmującymi się lingwistyką.
– W następnej edycji z pewnością pojawi się wiele ciekawych rzeczy. Zapraszamy do śledzenia naszych profili społecznościowych i zachęcamy do rozwoju w kierunku języka angielskiego, bo to jest jedna z ważniejszych umiejętności, jakie możemy teraz nabyć – zachęcają uczniowie.
Projekt „Break your Barrier – English Lessons” realizują: Kamil Stefański, Zuzanna Tomczyk, Hania Wiśniewska, Mateusz Strawczyński, Ola Kierczak, Wiktoria Świątek i Bartek Osowski.
Dokładnie tak.
Wiele zdolnych osób wyjeżdża na studia za granicę i nie tylko nie wraca do swoich miast, ale nawet nie wraca do Polski
Tak, ale problem w tym, że ci którzy nie wyjeżdzają za granicę nie wracają do Płocka, bo tu robotę możesz znaleźć tylko po znajomości albo za najniższą ( a i to niełatwo).
I po maturze zdolne i ambitne dzieciaki wyjadą z tej pipidówy i już tu nie wrócą, bo nie ma do czego.