Nasz czytelnik zwrócił uwagę na nowe połączenia, które pojawiły się w ofercie PKP Intercity. Wygląda na to, że od grudnia będziemy mogli z Płocka pojechać pociągiem bezpośrednio do Katowic.
To duży przełom, ponieważ Płock dotychczas w małym stopniu wykorzystuje połączenia kolejowe. Właściwie oprócz krótkich tras, obsługiwanych przez Koleje Mazowieckie, nie mamy szansy bez przesiadki pojechać nigdzie dalej.
Teraz ma to się zmienić. Poinformował nas o tym czytelnik.
– Jakiś czas temu (wiosną tego roku) słyszałem od znajomego, który pracuje na kolei, o planach reaktywacji pociągów dalekobieżnych do Płocka. Teraz, gdy wyszukiwałem połączenia w rozkładzie jazdy pociągów pod kątem wyjazdu w okresie przedświątecznym, zauważyłem, że taki pociąg rzeczywiście się pojawi – od połowy grudnia pociąg INTERCITY będzie kursował codziennie na trasie z Płocka do Łodzi i Katowic oraz w drugą stronę – napisał pan Marek.
Sprawdziliśmy w wyszukiwarce połączeń i faktycznie – od 13 grudnia br. można znaleźć kurs z Płocka do Katowic, obsługiwany przez pociąg Twoje Linie Kolejowe CHEMIK, należący do PKP Intercity.
Z Płocka wyjedziemy o godzinie 05.24, by do Katowic dotrzeć o godzinie 10.38. W powrotną drogę z Katowic możemy wybrać się o godzinie 17.31, a do Płocka dotrzemy o godzinie 23.06. Całkowity czas podróży szacowany jest na 5 godz. i 14 minut. Pociąg ma pojechać przez Gostynin, Kutno, Łowicz Główny, Koluszki, Łódź Widzew, Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowę, Myszków, Zawiercie, Dąbrowę Górniczą, Będzin Miasto, Sosnowiec Główny i Katowice.
– Powiem szczerze, że moim zdaniem będzie to w końcu moment, gdy nasze miasto chociaż w jakimś stopniu przestanie być „białą plamą” na mapie kraju – pisze nasz czytelnik. – Będzie wreszcie bezpośrednia komunikacja zbiorowa do Łodzi, a nawet dalej na południe kraju – do Katowic przez Częstochowę. Od jakiegoś czasu połączenia autobusowe z naszego miasta po prostu nie istnieją (no może poza busikami do Warszawy, ale nie każdy ma potrzebę jeździć właśnie w kierunku stolicy). Dodatkowo oznaczać to będzie, np. dla mnie (ale myślę, że także dla innych jeżdżących do Łodzi czy na Śląsk), duże usprawnienie w porównaniu alternatywnych połączeń z obligatoryjną przesiadką w Kutnie lub Warszawie – cieszy się nasz czytelnik.
Zaznaczmy jednak, że podane połączenia i godziny odjazdów nie są jeszcze w stu procentach pewne. Zgodnie z komunikatem, jaki pojawia się po wybraniu trasy, na 13 grudnia br. planowana jest korekta rozkładu jazdy. Dane połączenia mogą więc jeszcze ulec zmianie. Czekamy na informację od rzecznik PKP Intercity w tej sprawie.

Szkoda ze pod dom nie podjedzie
Hej GLUPEK!!!
NAPISAŁEM ci wyraźnie : ” Roma locuta,causa finita”.
Z Głupotą się nie dyskutuje,bo Głupotę trzeba leczyć….!!
** Koniec interakcji.
Do odpowiedzi zz!
Udowodniłes mi ” Mazurze vel Antku poziom swojego rozumowania.
Ja po prostu co innego sugeruję, anizeli Twój pusty LEB ogarnia….!
Nie ma nigdzie na Świecie rozwoju Miasta bez nowoczesnej Infrastruktury kolejowo- drogowej ,oraz na odpowiednim poziomie wyższych Uczelni.
Problemy Plocka obserwuje z dalekiej perspektywy( na szczęście)
Więcej pisać nie będę.
Polecam sprawdzić jakimi cechami wyróżnia się ” historyczny Mazur”.
Roma locuta,causa finita.
Poczytaj jełopie!!!
Po 1 co to jest LEB ?? Używasz polskich liter, więc nie siej popeliny.
Po 2 pokaż miasto – oprócz chińskich – które rozwijały się od infrastruktury kolejowo-drogowej, a nie infrastruktury przemysłowo-mieszkaniowej. Najlepiej coś w Polsce.
Czekam na odpowiedź „obserwatorze z daleka lub z d..y”
W dniu wczorajszym PKP Intercity w godzinach popołudniowych odbył przejazd testowy lokomotywą EU na odcinku Kutno-Płock Trzepowo-Kutno. Po godzinie 16:40 lokomotywa w dość szybkim tempie opuszczała stacje Płock i poruszała się w stronę Radziwia.
Ale jaką Eu ? 07 czy 09 to wiadomo czy będzie jeździć 120 czy 160 km/h
lokomotywa EU07-516 tak mi się wydaje że to była
Cuda cuda. I jeszcze Mazovia ma wracać do Płocka až z Siedlec.
Świetna wiadomość! Szkoda, że ten pociąg nie będzie kursował w relacji do Krakowa. Mam tylko nadzieję, że będzie frekwencja na to połączenie i nie skończy się tak jak z pociągiem pośpiesznym ”KOZIOŁEK” relacji Poznań Główny- Płock który kursował w rozkładzie jazdy 2007/2008 od 1czerwca do 9 grudnia. Potem zaś z został zlikwidowany z braku pasażerów.
Ilu niby płodzdżan ma cel w regularnym dojeżdżaniu na Śląsk? Skoro do W-wy się nie opłaci utrzymywać połączeń..
Ten pociąg przetrwa tylko będąc grubo dotowanym, lub jeśli obłożenie od powiedzmy Kutna będzie już w miare sensowne
A to będzie pociąg tylko dla ludzi z Płocka?
Sledze to wszystko od 1974r.( Notatki Plockie).
Dalszy komentarz zbyteczny.
Cały ten SYF w Infrastrukturze kolejowo– drogowej zawdzięczamy Ludziom bez wyobraźni.
To są Ci,którzy byli ” Autorami” budowy SYFIARY na Bialej.
Mówiąc, inaczej : Ludzie,pozbawieni PROSPEKTYWNEGO Myślenia!!!
Jeżeli chodzi ci o MZRiP to wbij sobie do swojego ciasnego i jak widać stetryczałego łba, że Płock bez mazaków to byłaby metropolia wielkości Gostynina. A wtedy na stówę miałbyś lub miałabyś połączenia do każdej zapyziałej miejscowości w tym kraju. A pewnie dla takich indywiduów jak ty postawiono by kosmodrom dla szybkich podróży międzynarodowych. TROCHĘ myślenia. A jak ci nie pasuje przemysł to sprawdź oferty pracy w Skansenie w Sierpcu – widzisz miasto podobnej wielkości bez „syfiary”. Pasuje do ciebie jak ulał.
Żeby nie było, to zwroty do ciebie piszę celowo z małej litery.
Pewnie jakiś polityk z trasy pociągu dostał prace w Płocku.
Roweru nie można wziąć….
Powiedz, że jedziesz z 2 pedałami i nikt nie będzie urował.
Jeżeli to prawda to bardzo się cieszę 🙂
A czemu nie na północ, Trójmiasto? Myślę że byłoby więcej chętnych
Anonim,Zawsze coś się nie podoba.PESYMISTACiesz się,że coś się zaczęło,,przyjdzie czas i na Trójmiasto..Wiec nie wkurzaj innych.
Jest w planach za rok w grudniu na trójmiasto tylko wymagane są remonty za Sierpcem torów
Szkoda, że nie dalej do Krakowa
Szkoda to jak Krowa wpadnie do studni.
Jak wpadnie Halina to szkoda wody w studni.
Dziękujcie na kolanach