Katolickie Radio Diecezji Płockiej oraz PetroNews rozpoczęły współpracę, dzięki której łączą swoje siły w dotarciu do odbiorców. Na łamach portalu i gazety PetroNews publikowane będą m.in. zapisy wideo stałych audycji KRDP, natomiast od września, na antenie KRDP pojawi się nowa audycja, współtworzona przez dziennikarzy PetroNews.
Jak doszło do podpisania porozumienia? – Kiedy zaczęliśmy rozmowy z panią Agnieszką, postawiliśmy sobie pytanie: Do czego ta współpraca ma nas prowadzić? Dlaczego warto współpracować ze sobą? – mówił ks. Krzysztof Świerczyński, dyrektor Katolickiego Radia Diecezji Płockiej, podczas audycji Gość Dnia. – Odpowiedź nasunęła się od razu: jestem pewien, że połączenie bardzo dobrego portalu, gazety i dołączenie do tego rozgłośni o zasięgu prawie całego północnego Mazowsza przyniesie bardzo dobre owoce. Chcemy docierać do słuchaczy, ale i do tych, którzy poruszają się także w internecie, aby wiadomości lokalne docierały jak największą możliwością przekazu – tłumaczył.
Dodał, że jest to również odpowiedź na pytania słuchaczy, gdzie mogą odsłuchać audycje prezentowane na antenie KRDP.
– Chcemy pokazać, że można robić świetny portal, dobrą gazetę i dobre radio wspólnie – podkreślił ks. Krzysztof Świerczyński.
– Z naszej perspektywy, współpraca z KRDP oznacza jeszcze szersze dotarcie do naszych czytelników, choć to, oczywiście, nie jedyny powód – powiedziała Agnieszka Stachurska, redaktor naczelna PetroNews. – Chcemy pokazać nową jakość mediów, którą prezentują zarówno nasze media, jak i KRDP. Dzięki naszej współpracy, będziemy mogli jeszcze szerzej tę jakość zaprezentować – wyjaśniała.
Dodała, że obydwu stronom zależało na nawiązaniu współpracy z medium, które symbolizuje jakość i uczciwość. – Tej uczciwości na rynku płockim nieco brakuje, powiedzmy, że nie wszyscy kierują się etyką dziennikarską, dlatego chcieliśmy pokazać, że można zachowywać pewne standardy, a jednocześnie być poczytnym medium – zaznaczyła redaktor naczelna PetroNews.
W trakcie programu Gość Dnia, który został wyemitowany na antenie KRDP 13 lipca, przedstawiciele obydwu mediów rozmawiali również na temat rynku reklamy w Płocku oraz zmieniającego się świata mediów, zarówno tych lokalnych, jak i ogólnopolskich czy światowych.
– Chcielibyśmy nauczyć wspólnie przedsiębiorców, że reklama nie musi być droga, żeby była efektywna oraz jak dobrać środki przekazu, żeby osiągnąć zamierzony efekt – mówiła Agnieszka Stachurska. – Spotykamy się często z sytuacją, w której duże środki finansowe są, mówiąc wprost, wyrzucane w błoto. Dlatego powstał pomysł, aby zorganizować spotkanie z przedsiębiorcami i przekazać, dlaczego warto inwestować w media – dodał ks. Krzysztof Świerczyński.
Współpraca PetroNews i KRDP nie będzie ograniczała się jedynie do wspólnej oferty reklamowej. Od września br. na antenie KRDP rozpocznie się nowy program, który poprowadzi redaktor naczelna PetroNews. Zapis z rozmowy pojawi się również na portalu PetroNews.pl i w dwutygodniku PetroNews.
Przedstawiciele tych mediów zgodnie stwierdzili, że porozumienie jest punktem wyjścia do szerokiej współpracy, która będzie zauważalna nie tylko w Płocku, ale i w okolicach.