MZD sonduje płocczan

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Miejski Zarząd Dróg 19 stycznia na swojej stronie internetowej uruchomił sondę na temat oceny przez płocczan Systemu Dyscyplinowania Kierowców, testowanego od początku roku na ul. Sierpeckiej. Płocczanie mogą teraz wziąć udział w badaniu i oceny funkcjonalności tego urządzenia BRD. Sonda będzie aktywna 10 dni.

Od blisko trzech tygodni w pobliżu szkoły podstawowej przy ul. Sierpeckiej, na odcinku z ograniczeniem prędkości do 40km/h, trwają testy Systemu Dyscyplinowania Kierowców. Jest to miejsce, w którym kierowcy często przekraczali dozwoloną prędkość. Fotoradar Straży Miejskiej w tym miejscu wykonał tylko we wrześniu 2011 roku 106 zdjęć, na 270 zrobionych na terenie całego miasta.

MZD rozważa instalację SDK w kolejnych 4-5 punktach w Płocku, jeśli system sprawdzi się przy ul. Sierpeckiej. Miejsca te są wytypowane przez Policję, Straż Miejską i Rady Mieszkańców jako szczególnie niebezpieczne, a kierowcy często nie stosują się tam do znaków ograniczenie prędkości do 40 km/h (np. ul. Dobrzyńska, Słoneczna, Korczaka, Mazura). Przed podjęciem ostatecznych decyzji w tej sprawie MZD chce poznać opinie płocczan, w oparciu o zorganizowaną sondę na stronie internetowej: www.mzd-plock.eu.

Pytanie w sondzie:

Czy Pani/Pana zdaniem System Dyscyplinowania Kierowców zainstalowany przy ul. Sierpeckiej:

  • jest dobrym rozwiązaniem poprawiającym bezpieczeństwo ruchu drogowego i powinien być instalowany w innych miejscach w Płocku
  • nie jest dobrym rozwiązaniem poprawiającym bezpieczeństwo ruchu drogowego i nie powinien być instalowany w innych miejscach w Płocku
  • ma zalety i wady, trudno powiedzieć czy to dobre rozwiązanie BRD

Przypominamy – SDK to urządzenie drogowe, przeznaczone do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Wymusza poruszanie się z dozwoloną prędkością na określonym odcinku drogi, przez co podnosi bezpieczeństwo. W porównaniu do radarowej kontroli prędkości dokonywanej przez uprawnione służby SDK działa w sposób prewencyjny.

Zasada działania systemu jest prosta – jeśli kierowca pojazdu przekroczy dozwoloną prędkość na objętym monitoringiem radaru odcinku drogi, na zainstalowanych sygnalizatorach świetlnych zapala się czerwone światło. Aby zapalić zielone światło i pojechać dalej konieczne jest bezwzględne zatrzymanie pojazdu. Kierowcy, którzy poruszają się z dozwoloną prędkością nie wymuszają zmiany światła na czerwone i jadą płynnie. SDK posiada możliwość pomiaru prędkości pojazdów z zakresu 0,5 do 255 km/h z odległości 200 m dla każdego z kierunków.

W skład testowanego w Płocku systemu SDK wchodzą:

  • dwa sygnalizatory trzykomorowe po obu stronach jezdni wyposażone w radar do pomiaru prędkości wraz z czujnikami i układem sterującym na konstrukcji wsporczej,
  • zasilanie fotowoltaiczne wraz z układem zasilająco-sterującym na konstrukcji wsporczej.

Podziel się:

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji