Wojewoda mazowiecki podpisał 14 umów na objecie w 2023 roku dopłatą organizacji transportu publicznego z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. W trzeciej turze naboru łączna kwota dopłat wyniosła ponad 1,2 mln zł.
Łącznie 14 umów z przedstawicielami samorządów z województwa mazowieckiego podpisał Wojewoda Mazowiecki Tobiasz Bocheński. Chodzi o objęcie w 2023 r. dopłatą zadań organizatora transportu publicznego ze środków Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Dzięki umowom, w trzeciej turze naboru samorządy otrzymają dopłatę w łącznej wysokości ponad 1,2 mln zł na uruchomienie 38 połączeń lokalnych o łącznej długości 848,4 km.
Podpisanie umów miało miejsce 21 lipca br. w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie. Uczestniczyli w nim również m.in.: Poseł do Parlamentu Europejskiego Ryszard Czarnecki, Poseł na Sejm RP Dariusz Bąk, Radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego Stefan Traczyk.
W powiecie płockim dofinansowanie trafiło do:
- Gminy Stara Biała trafi dopłata w wysokości 81 648,00 zł na uruchomienie 5 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 70,4 km,
- Gminy Bodzanów trafi dopłata w wysokości 44 784,00 zł na uruchomienie 2 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 31,1 km,
- Gminy Gąbin trafi dopłata w wysokości 23 328,00 zł na uruchomienie 1 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 16,2 km,
W pozostałych gminach województwa mazowieckiego do:
- Gminy Zakrzew trafi dopłata w wysokości 264 334,46 zł na uruchomienie 4 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 119,4 km,
- Gminy Kołbiel trafi dopłata w wysokości 90 001,81 zł na uruchomienie 3 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 28,2 km,
- Gminy Warka trafi dopłata w wysokości 72 832,50 zł na uruchomienie 1 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 22,5 km,
- Gminy Gózd trafi dopłata w wysokości 29 250,00 zł na uruchomienie 2 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 78 km,
- Gminy Prażmów trafi dopłata w wysokości 168 738,60 zł na uruchomienie 1 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 24,8 km,
- Gminy Wolanów trafi dopłata w wysokości 5 200,00 zł na uruchomienie 1 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 29,2 km,
- Gminy Teresin trafi dopłata w wysokości 100 488,00 zł na uruchomienie 10 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 207,1 km,
- Gminy Promna trafi dopłata w wysokości 92 904,00 zł na uruchomienie 3 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 98 km,
- Związku Powiatowo – Gminnego „Otwockie Przewozy Gminno – Powiatowe” trafi dopłata w wysokości 109 900,80 zł na uruchomienie 3 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 83,6 km,
- Związku Powiatowo – Gminnego „Grodziskie Przewozy Gminno – Powiatowe” trafi dopłata w wysokości 184 147,20 zł na uruchomienie 1 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 27,8 km,
- Powiatu Grójeckiego trafi dopłata w wysokości 17 206,20 mln zł na uruchomienie 1 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 12,1 km.
W ramach trzech tur o objęcie dopłatą w 2023 roku realizacji zadań własnych organizatora w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, wojewoda mazowiecki zawarł łącznie 145 umów z 105 gminami, 36 powiatami i 2 związkami powiatowo-gminnymi na kwotę 108.645.827,83 zł. Środki te stworzyły możliwość uruchomienia w sumie 923 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 29 450,865 km.
Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest państwowym funduszem celowym. Pozwala na dofinansowanie przywrócenia lokalnych połączeń autobusowych. Dzięki temu mieszkańcy, przede wszystkim z mniejszych miejscowości, będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. Zwiększenie siatki połączeń autobusowych stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd był dotychczas utrudniony lub niemożliwy.
Ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej z 16 maja 2019 r. przewiduje udzielenie dopłaty do jednego wozokilometra na reaktywowanych i nowo uruchomionych liniach komunikacyjnych.
Miasto Płock jak zwykle okradzione przez PiS. Płock tradycyjnie nie dostał nawet złotówki. Do tego się przyzwyczaiłem. Ale doszło już do tego, że nawet z tych okolicznych, biednych gmin nie ma możliwości dofinansowania linii do Płocka…
Ile otrzymsł kasy endriu przez osiem lat zarządzenia przez PO dla Płocla nic nie dostali.
jak bylo panstwowe panstwo sie nie martwilo teraz autobusy jezdza puste nabijanie kasy podatnikow prywatnym przewoznikom