Kulpa: przystanki przy Zglenickiego zostały źle rozmieszczone

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Radna Prawa i Sprawiedliwości, Wioletta Kulpa, prosi o ponowne przeanalizowanie ilości przystanków przy ul. Zglenickiego. Zdaniem przewodniczącej klubu radnych płockiego PiS, ich rozmieszczenie jest niepraktyczne. – Mieszkańcy proszę o usytuowanie dodatkowego przystanku – czytamy w interpelacji. – Obecny przystanek przy dawnym budynku Petrobudowy jest źle umiejscowiony – dodaje radna.

W interpelacji Wioletta Kulpa zaznacza problem złego usytuowania przystanków. Powołując się na głosy mieszkańców pracujących w zakładach przy ul. Zglenickiego, radna prosi o ponowne przeanalizowanie ich rozmieszczenia oraz o zwiększenie ich liczby. Jej zdaniem, konsultacje z mieszkańcami, które prowadzono w tej sprawie w ubiegłym roku, były jedynie pozorne.

– Propozycja mieszkańców dotyczyła usytuowania dodatkowego przystanku, takie wnioski zgłaszali również pracownicy płockich zakładów przy ul. Zglenickiego, które niestety nie zostały uwzględnione, a znacznie poprawią komfort korzystania ze środków transportu publicznego, a nawet mogą powiększyć ilość osób decydujących się na taką formę dojazdu do pracy – zapewnia radna PiS.

Przewodnicząca klubu radnych PiS tłumaczy, że postawione przystanki przy budynku policji, a więc bramie nr 1, oraz obok budynku po Petrobudowie, są nieporozumieniem. – Nie ma tam już zakładów pracy, a dla pracowników Naftoremontu jest znacznie oddalony – stwierdziła Kulpa.

Mieszkańcy proponują, by umieścić kolejny przystanek za bramą nr 1 na wysokości Naftoremontu, Mostostalu, Kaefer i nowej drukarni. – Proszę zauważyć, że obecny przystanek przy dawnym budynku Petrobudowy jest źle umiejscowiony, aby dotrzeć do Naftoremontu, czy Mostostalu trzeba iść po jezdni, ponieważ tylko na 80-metrowym odcinku znajduje się chodnik – przypomina przewodnicząca PiS. – Droga jest nieoświetlona, co znacznie wpływa na pogorszenie bezpieczeństwa osób poruszających się pieszo. Przesunięcie przystanku z Petrobudowy na wysokość budynku Naftoremontu i wprowadzenie nowego przy Mostostalu i innych zakładach, m.in. Kaefer, może wpłynąć na zwiększenie ilości pasażerów korzystających z linii 35 w godzinach porannych oraz linii 5, 11 i 16 (kursy w kierunku ul. Zglenickiego). Przy Naftoremoncie jest nawet zatoczka autobusowa – dodała.

– Fakt, że na mapie linii KM Płock jest napisane przystanek Naftoremont, wcale nie oznacza, że jest on dla pracowników dobrze usytuowany – kontynuuje Wioletta Kulpa. – Przypominam tylko, że zatoczka autobusowa znajduje się na wysokości Zakładu Naftoremont, więc miasto nie poniesie kosztów związanych z budową nowej zatoczki – dodała, prosząc o uwzględnienie prośby mieszkańców, co uczyniono w 2013 roku w stosunku do  zaproponowanego nowego przystanku w przeciwnym kierunku, na wysokości OBR-u.

Interpelacja przewodniczącej Prawa i Sprawiedliwości została złożona w piątek, 17 stycznia i oczekuje na odpowiedź ratusza.

Podziel się:

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Ostatnie Informacje

Więcej Nowych Informacji